Ga naar inhoud

Waar kan ik een pc zaak verlinken op illegale praktijken???


anoniem

Aanbevolen berichten

De lokale computerboer hier in de buurt verkoopt pc's met illegale m$ software. Mensen uit de buurt die daar hun pc vandaan hebben komen bij mij huilen omdat ze hun office pakket en hun windows niet meer kunnen updaten. Helaas moet ik die mensen dan ook telleurstellen. Zelf wou ik ooit geheugen kopen en die vent zat me daar een zooi onzin te vertellen van dat ik een zeer slecht moederboord heb(terwijl de tests op internet juist aangaven dat het om een van de best geteste mobo's ging uit die tijd), ik had die vent dan ook bijna op zijn bek geslagen, ik draaide mij om en ging weg en smeet de deur keihard achter me dicht en ging diep beledigd naar een goede zaak in Rotterdam(dimension, zeer goede ervaringen). Nu ben ik van mening dat deze winkel [color=red:6f403a3f30]<naam winkel verwijderd - edit Edmond>[/color:6f403a3f30] dus gesloten moet worden. Waar kan ik terecht bij microsoft om die winkel te verlinken??? Temminste, op welke afdeling moet ik zijn mij ms, die site van hun is zo groot dat je door de bomen het bos niet meer kunt zien.
Link naar reactie
[quote:3527b5faf6="Booster"]Is de Kabeltraktor ineens heilig boontje geworden?[/quote:3527b5faf6] Ja en zo heet ik al jaren allang niet meer. Het is dat het op dit forum niet mogelijk is om je nickname aan te passen, normaal post ik onder mijn eigen naam Chris de Boden Je mag van mij weten dat ik een vette lening heb af gesloten om mijn software legaal aan te kunnen schaffen(wil toch met photoshop enzo kunnen werken). Het werd mij iets te heet onder mijn voeten(serieus), bij vrienden hebben ze al een inval gedaan!!!
Link naar reactie
Een spijtoptant? :lol: [quote:ac81cd2d0f]Mensen uit de buurt die daar hun pc vandaan hebben komen bij mij huilen omdat ze hun office pakket en hun windows niet meer kunnen updaten. [/quote:ac81cd2d0f] Mag ik je een echt uit mijn hart gemeend advies geven? Bemoei je er a.u.b. niet mee want jij eindigt straks als boeman. (Ik heb het zelf te vaak meegemaakt, je nek voor een ander uitsteken bedoel ik..) Dus geef ze het advies ZELF contact op te nemen met MS.
Link naar reactie
[quote:eb2e10ce30="Wiep Corbier"]Een spijtoptant? :lol: [quote:eb2e10ce30]Mensen uit de buurt die daar hun pc vandaan hebben komen bij mij huilen omdat ze hun office pakket en hun windows niet meer kunnen updaten. [/quote:eb2e10ce30] Mag ik je een echt uit mijn hart gemeend advies geven? Bemoei je er a.u.b. niet mee want jij eindigt straks als boeman. (Ik heb het zelf te vaak meegemaakt, je nek voor een ander uitsteken bedoel ik..) Dus geef ze het advies ZELF contact op te nemen met MS.[/quote:eb2e10ce30] Wiep, Dat advies geef ik aan de slachtoffers van die winkel ook en zeg ook eerlijk dat ik ze niet verder kan helpen en dat ze met microsoft contact op moeten nemen. Die vent zat werkelijk alles wat ik zei tegen te spreken met complete onzin. Domme praatjes bij dixons ben ik wel gewend, maar van een eenmans bedrijf wat zogenaamd een goede naam heeft hier in Hoogvliet pik ik dat dus niet. Tis een gladjanus eerste klas en een hoop buurtgenoten trappen er in, maar ik wordt daar mee lastig gevallen. De volgende stap die ik dan ook zal nemen: Vraag: Ik kan office niet upgraden want mijn licentie is niet in orde volgens Microsoft. Tegen vraag: Waar heb je de pc aangeschaft en wie heeft office geïnstalleerd??? Al ik de naam op**** hoor zal ik dan gaan zeggen: Sorrie, klanten van ***** help ik niet tenzij je bereid ben om een legale licentie aan te schaffen. Ik hoop dat hij binnenkort zijn deuren mag sluiten, die winkel is een doorn in mijn oog. Edit: Ik betaal braaf voor windows op mijn pc en ben van mening dat iedereen gewoon normaal braaf zijn licenties in orde moet hebben.
Link naar reactie
Tja, ze vallen in bij een van je vrienden en jij gaat meteen op retour en schaft alles legaal aan. Er zijn 2 kwesties die mij onduidelijk zijn: ->Je vrienden hadden veel illegale warez en boden deze dus ook aan? ->Je bent bang dat ze je pakken omdat je een paar illegale progjes gebruikt :roll: Ooit gehoord van Linux en Open Source Software? Niemand verplicht jouw om Windows te gebruiken en veel geld over de balk te smijten. De meeste software die ik gebruik is legaal. Echter heb ik ook wel een paar illegale titels. Waarom moet je photshop gebruiken als the gimp net zo goed is en volledig gratis??? Waarom een duur Officepakket aanschaffen als OpenOffice prima voldoet voor 99% van de mensen??? Als ik kijk naar de prijs van Windows XP. ALs je een OEM versie koopt als je al een bestaande PC hebt is zelfs al illegaal. Je moet er 300 euro voor neertellen. Dan nog liever Linux! Het leven is al duur genoeg. Microsoft maakt gewoon te veel winst. Misschien is die winkelier gewoon wanhopig omdat hij anders zijn hoofd niet boven water kan houden. Als je die winkelier toch verlinkt zal je dat altijd bijblijven, denk ik. Ik zou heel voorzichtig met die dingen zijn!
Link naar reactie
Hmmm. Misschien had ik die vent beter een paar stompen op zijn bek kunnen verkopen toen. Zeer spartaans middel, maar werkt als de beste. Ik heb wel eens een verkoper van modern electronics tegen de vlakte geslagen en een verkoper van dixons onderging ooit dezelfde ervaring met mij(Ik schaam me er niet voor en ik geef toe dat als de verkoper mij irriteerd dat ik me soms niet kan beheersen) :D :D :D Ik kan gewoon niet tegen onrecht :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...