Ga naar inhoud

Wat vinden deskundigen hiervan?


Aanbevolen berichten

[quote:982799620b="diana"]Nou, de map ´complus´ was leeg, dus AdAware heeft zijn werk wel gedaan. [/quote:982799620b]Mja. AdAware zal vast druk bezig zijn geweest, maar iig niet in die map. Dat is nl. een standaard windows map waarin Com+ applicaties geïnstalleerd worden. Als je geen COM+ applicaties geinstalleerd hebt, is die map dus leeg. Voordat er op nog meer spoken gejaagd gaat worden: heb je al in het Systeem logboek gekeken? Zo ja, wat staan daar voor foutmeldingen? Bootvis al eens gedraaid?
Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

//Geen OS : Als je er zelf om vraagt, als de winkel een 'klaar' sticker erop heeft geplakt, omdat die dacht dat dat zo was maar het dus niet zo was, omdat ... verzin maar wat! Overigens is dit wel grote onzin: LimeWire is minder spyware/virus gevoelig, want het ligt er maar net aan wie er verbonden is, ja het kan best zijn dat LimeWire nu nog (redelijk) virusvrij is (de aangeboden zooi erop bedoel ik dan), maar dat wil niet zeggen dat dat zo blijft :wink:
Link naar reactie
in mijn ogen niet echt prof van die zaak waar je je pc gekocht hebt, in mijn ogen moet een pc goed werken als je deze gekocht hebt bij een winkel en moet je dus de mogelijkheid hebben om zelf progs op te zetten naar believen (is je volste recht als pc eigenaar) wat ze je daar vertellen lijkt me pure onzin, "software die niet compatibel is met elkaar en windows" . Als je je hardware installeert staat er zowat bij alles dat de drivers geschikt zijn voor XP, indien dat niet het geval is zou de pc zaak dit probleem snel moeten gevonden hebben. misschien zelf eens op zoek gaan naar bv de nieuwste drivers van je mp3 speler, daarmee kan al iets opgelost worden, kwestie van je firefox, misschien even googlen als er nog mensen zijn met je probleem en eventueel oplossingen
Link naar reactie
[quote:bc01200406="rombaft"]misschien zelf eens op zoek gaan naar bv de nieuwste drivers van je mp3 speler, daarmee kan al iets opgelost worden, kwestie van je firefox, misschien even googlen als er nog mensen zijn met je probleem en eventueel oplossingen[/quote:bc01200406] Allemaal al gedaan, de nieuwste drivers gedownload. Geen verschil. En niemand op internet heeft last van een Spybot die niet door de computer heen kan komen. Problemen met Firefox komen vaker voor, maar dan is er een oplossing, die bij mij niet werkt.
Link naar reactie
Om mezelf nog maar eens te quoten:[quote:748f75b18b="Captain_Kansloos"]Voordat er op nog meer spoken gejaagd gaat worden: heb je al in het Systeem logboek gekeken? Zo ja, wat staan daar voor foutmeldingen? Bootvis al eens gedraaid?[/quote:748f75b18b]Maw, het heeft niet zoveel zin om bij die winkel te gaan stampvoeten met de mededeling:"het werkt niet", je moet uit zien te vogelen WAT er nou precies aan de hand is. Dan kun je ze wijzen op bv. hardware fouten.
Link naar reactie
[quote:7b88fafcc7="Captain_Kansloos"]Om mezelf nog maar eens te quoten:[quote:7b88fafcc7="Captain_Kansloos"]Voordat er op nog meer spoken gejaagd gaat worden: heb je al in het Systeem logboek gekeken? Zo ja, wat staan daar voor foutmeldingen? Bootvis al eens gedraaid?[/quote:7b88fafcc7]Maw, het heeft niet zoveel zin om bij die winkel te gaan stampvoeten met de mededeling:"het werkt niet", je moet uit zien te vogelen WAT er nou precies aan de hand is. Dan kun je ze wijzen op bv. hardware fouten.[/quote:7b88fafcc7] Herinner me dat in het logboek het hangen bij Word en de opstartproblemen waren terug te lezen. Voor de rest niet nauwkeurig naar gekeken, heb er ook niet zóveel verstand van... Bootvis ken ik niet. Computer is nu weer bij Paradigit dus ik kan niets nakijken nu. Volgens mij is de computer niet goed uitgetest. Ze doen een aantal goedgeteste onderdelen in een machine, testen hem uit met windows erop, maar gaan niet na wat er gebeurt als er allerlei software op wordt geinstalleerd. De jongens van de technische dienst kunnen het ook niet helpen. Die weten wél dat ruilen geen zin heeft. En Paradigit heeft waarschijnlijk de opdracht gegeven: géén geld terug.
Link naar reactie
[quote:aae7da2c1d="diana"]Volgens mij is de computer niet goed uitgetest. Ze doen een aantal goedgeteste onderdelen in een machine, testen hem uit met windows erop, maar gaan niet na wat er gebeurt als er allerlei software op wordt geinstalleerd.[/quote:aae7da2c1d]Wanneer een schoon geïnstalleerde machine met Windows en up-to-date drivers goed functioneerd, dan is er geen directe reden om aan te nemen dat dat niet meer het geval is na installatie van software pakket X. Het is simpelweg niet mogelijk om iedere software combinatie te testen. Je zou wellicht kunnen pleiten voor een 'standaard software test', maar goed, wat valt dan onder standaard? Om nog even op je problemen in te gaan; wanneer de PC 'uit de doos' - dus zonder software installaties of configuraties door jou zelf - niet correct werkt, dan moet je 'm zonder problemen terug kunnen brengen onder het motto: "Het werkt niet". Wanneer je zelf wijzigingen in het systeem hebt aangebracht ligt dat m.i. anders; je kunt als PC-boer volgens mij niet verantwoordelijk geacht worden voor fouten van gebruikers. Maar om dat in jouw geval uit te sluiten, zul je dus eerst zelf een uitgebreide fout-analyse uit moeten (laten) voeren.
Link naar reactie
[quote:422430076b="diana"]Herinner me dat in het logboek het hangen bij Word en de opstartproblemen waren terug te lezen. Voor de rest niet nauwkeurig naar gekeken, heb er ook niet zóveel verstand van...[/quote:422430076b]Niet iedereen is een computerspecialist, maar dat soort foutmeldingen ziojn wel HET aanknopingspunt om naar een oplossing van je probleem te werken.
Link naar reactie
[quote:0768a5942f="Captain_Kansloos"][quote:0768a5942f="diana"]Herinner me dat in het logboek het hangen bij Word en de opstartproblemen waren terug te lezen. Voor de rest niet nauwkeurig naar gekeken, heb er ook niet zóveel verstand van...[/quote:0768a5942f]Niet iedereen is een computerspecialist, maar dat soort foutmeldingen ziojn wel HET aanknopingspunt om naar een oplossing van je probleem te werken.[/quote:0768a5942f] Je hebt ongetwijfeld gelijk, er zit ergens een probleem. Toch zit er wel degelijk verschil tussen merken, hoe komt dat dan? Ik ben na de vele problemen met deze computer gaan zoeken naar de betrouwbaarste laptop die er maar te vinden is. Na veel internetten kwam ik uit op IMB Thinkpad. Die wáren hartstikke duur maar zijn de laatste tijd goedkoper geworden. Eentje van beneden de 1000 euro gevonden. Die maar gauw gekocht, zodat ik in elk geval aan het werk kan (ik werk thuis). En inderdaad, de IBM loopt als een treintje. En ík denk, dat IBM zijn machines goed uittest, tot op het laatste detail. Iets wat Paradigit niet doet.
Link naar reactie
Hallo, wordt je PC (mobo of mem) niet te warm? Zie mijn ervaring met een winkel die gelieerd is aan Paradigit: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=135717&postdays=0&postorder=asc&highlight=artifacts&start=0[/url] Gewoon keihard volhouden en je niet laten overbluffen door die jonge wijsneusjes die er prat op gaan je met een onzinpraatje te kunnen wegsturen, desnoods teruggaan op een drukke koopavond als de bedrijfsleider er ook is. Mijn problemen (misschien wel van andere aard, maar ook met een nieuwe PC) zijn zo wel naar mijn tevredenheid opgelost. Alleen koop ik er niks meer. Peter.
Link naar reactie
Na een week Paradigit maar eens gebeld. Ze hebben niks kunnen vinden. Er zat een floppy in de floppydisc en dat zou de reden zijn van het opstartprobleem, maar ik weet dat dat niet zo is want het opstartprobleem bestaat al zo´n vier weken en die floppy kan er hoogstens een paar dagen in hebben gezeten. Hij zei dat er veel software op staat die niet helemaal compatibel is met Windows XP en dat ik goed moet opletten of software compatibel is met XP, ME of 2000 etc. Toen ik vroeg welke software dat dan wel was, begon hij te stamelen en ging over op iets anders. Ik vroeg door, en toen zei hij dat hij het op zou schrijven. (Ben benieuwd). Ze zijn nog bezig met een paar testen, maar als ik de computer nu op wilde halen, kon dat ook. Raar verhaal al met al. Gelukkig zeurden ze niet door over opnieuw een herinstallatie. Dus ik krijg straks mijn computer terug zonder dat er iets is gedaan aan de opstartproblemen. Kun je trouwens garantie krijgen zonder garantiebepalingen? Ik heb zgn. carry-in garantie van een jaar, maar nergens zie ik garantiebepalingen.
Link naar reactie
Er is maar weinig software die niet compatible is met Windows XP, d.w.z. de meeste programma's die problemen ondervinden met Windows XP zijn allang ge-update naar een nieuwere versie waarin deze problemen zijn opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan kan je altijd nog een alternatief zoeken, maar de programma's die jij noemt werken (zoals je ook wel kon lezen hier geloof ik) bij iedereen prima onder XP. En dat van die floppy is ook wel een heel goedkoop antwoord. Maar ze hebben nu dus jouw/uw systeem staan die niet goed werkt, en dan zeggen ze dat een floppy disc de oorzaak is? Zien ze dan zelf niet dat als ze zonder floppy opstarten het alsnog niet goed gaat?
Link naar reactie
[quote:5b6b16e115="Lodyx"]Er is maar weinig software die niet compatible is met Windows XP, d.w.z. de meeste programma's die problemen ondervinden met Windows XP zijn allang ge-update naar een nieuwere versie waarin deze problemen zijn opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan kan je altijd nog een alternatief zoeken, maar de programma's die jij noemt werken (zoals je ook wel kon lezen hier geloof ik) bij iedereen prima onder XP. En dat van die floppy is ook wel een heel goedkoop antwoord. Maar ze hebben nu dus jouw/uw systeem staan die niet goed werkt, en dan zeggen ze dat een floppy disc de oorzaak is? Zien ze dan zelf niet dat als ze zonder floppy opstarten het alsnog niet goed gaat?[/quote:5b6b16e115] Dat hadden ze nog niet uitgeprobeerd, terwijl ik duidelijk heb gezegd toen ik hem bracht, dat altijd de eerste keer opstarten niet lukte, en de tweede keer wel. Als de floppy de oorzaak zou zijn, zou het de tweede keer ook niet lukken. Ze hebben de computer dus een week in huis gehad, en meteen na het constateren van een floppy in de floppydisk, niets meer gedaan, behalve de gebruikelijke memtest etc. Maar vandaag zei hij dat hij alsnog de computer tien keer zou resetten om te zien of er een opstartprobleem was. Ik denk dat ze met ´niet-helemaal compatibele´ software bedoelen software die bij installatie aangeeft: ´niet erkend door Windows, wilt u toch doorgaan?´ Dat heb ik wel een paar keer gezien. Andere computers hebben daar geen problemen mee (zoals mijn laptop met precies dezelfde software).
Link naar reactie
[quote:f621f26119="Lodyx"]Dat is toch alleen bij drivers? Overigens wel een weer een tijdje terug dat ik die melding heb gezien. Als je drivers installeert, zorg dan dat dit de nieuwsten zijn (kan je meestal vinden op de website van de fabrikant), daar zijn mogelijke XP compatibiliteitsproblemen dan (allang) in opgelost.[/quote:f621f26119] Ik herinner me een paar keer bij software een dergelijke melding, maar ik heb ergens gelezen dat je je daar niks van aan moet trekken en gewoon kan installeren. Ik weet heel goed hoe ik software moet updaten en doe dat altijd wanneer mogelijk. Hoe dan ook, vandaag belde de jongen van de technische dienst dat hij niets kon vinden, de computer was in orde. Ook geen opstartprobleem. Ik zei: kijk dan eens in het logboek. En ik wil van die opstartproblemen af, (dat de mp3-speler, Firefox en Spybot het niet doen heb ik al geaccepteerd) dus ik vroeg of een herinstallatie dan misschien toch het beste is. Even later belt hij terug, ja een herinstallatie is wel beter, en in het logboek stonden inderdaad veel meldingen van vastlopen. Ik vroeg hoe een herinstallatie gaat, of ik het voortaan zelf kan met de recovery. Ja hoor, bij opstarten F10 en het is zo gebeurd. Waarom laten ze je de computer dan helemaal brengen, vraag ik me af, als de enige oplossing van de technische dienst een herinstallatie is, die je heel gemakkelijk zelf kunt uitvoeren. CONCLUSIE: 1. Paradigitmedewerkers verhullen hun onkunde. 2. Paradigitcomputers zijn wankele systemen die na het installeren van software continue problemen geven zoals vastlopen en opstartproblemen. Iedereen zij gewaarschuwd want het is een ellendige weg.
Link naar reactie
[quote:24adced4a3="Peter Vooges"]Wat je nog wel kunt proberen is om ipv de recovery CD een echte XP cd te krijgen. Zal wel moeilijk zijn, maar volgens mij heb je daar meer aan.[/quote:24adced4a3] Gezien de geweldige, maar niet heus, service denk ik niet dat dat lukt. Maar ik kan er misschien wel aankomen, bedankt voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...