Ga naar inhoud

Wat vinden deskundigen hiervan?


Aanbevolen berichten

Hallo deskundigen, Mijn nieuwe computer heeft problemen met software, zo zegt de technische dienst van de firma waarvan ik de computer heb betrokken. Maar, zeggen zij, dat ligt niet aan de computer, maar aan een combinatie van sommige software met Windows en de drivers. Geen reden om de computer om te ruilen, vinden zij. Oké, maar is het normaal dat Mozilla Firefox niet reageert? Is het normaal dat Spybot niet wil draaien? Is het normaal dat mijn mp3-speler geen connectie met de usb-poort krijgt? Al deze zaken werken wél op mijn laptop. Graag uw mening.
Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:b98aae8a15="Peter Vooges"]Nee, uiteraard is dat niet normaal, zeker niet op een nieuwe PC. Heb je de software zelf geïnstalleerd, of zat alles er op ? Programma's als Firefox en Spybot geven normaal gesproken geen problemen[/quote:b98aae8a15] Windows zat erop. Panda, Powerdvd, Pinacle (voor branden) kreeg ik erbij. Zelf heb ik er een scanner, een printer, een WACOM-tablet etc opgezet, maar allemaal vrij gangbare zaken. Alle software die ik er zelf heb opgezet, is geupdate. Op mijn laptop heb ik precies dezelfde software, en daar draait Firefox prima, evanals Spybot en de MP3-speler wordt daarop wel herkend. De computer is nu weer terug bij de technische dienst vanwege opstartproblemen. Waarschijnlijk zullen ze weer een herinstallatie uitvoeren. Met alleen Windows erop doet alles het goed, maar het is toch normaal dat je software wilt installeren? Hoe kan Mozilla Firefox nu problemen hebben met andere software? Of Spybot?
Link naar reactie
Als ik zelf een kale PC moet installeren met Windows en de andere gebruikelijke programma's ben ik daar toch wel even mee bezig. Ik denk dan ook niet dat een PC-zaak daar de tijd voor (kan) nemen. Dat wordt gewoon te duur. Meestal wordt het dus een kloon installatie. Mogelijk zit daar dus je probleem. Een verkeerde driver of instelling. Je zou zelf de HDD kunnen formatteren en dan XP en alles erna zelf installeren.
Link naar reactie
Om wat voor een pc gaat het? is het een merk pc of een samengestelde pc? Normaal is het zo dat je pc inderdaad gewoon moet werken met genoemde software. Het is onzin om te zeggen dat die in conflict zouden zijn met andere software of drivers. Een conflict met software kan wel, maar dan gaat het meer om bijv 2 brand programma's op 1 pc (bijv roxio en nero) die bijten elkaar, of 2 antivirus pakketten die bijten ook elkaar. Maar spybot en firefox moeten gewoon draaien. Heb je bij die pc een xp cd erbij gekregen en een cd met de drivers erbij? want dan zou ik gewoon zelf alles opnieuw installeren. Gaat het om een pre install (merk pc) dan zit daar toch echt ergens een fout. Je leverancier van je pc moet dat oplossen, want anders moet ie maar van te voren zeggen welke software wel en welke niet op je pc kan. En je koopt een pc om er gewoon mee te doen wat je zelf wilt. Een citroën rijdt zowel op shell als op texaco benzine., als je snapt wat ik bedoel.
Link naar reactie
[quote:7b3b7c0f91="pdexie"]Om wat voor een pc gaat het? is het een merk pc of een samengestelde pc? Normaal is het zo dat je pc inderdaad gewoon moet werken met genoemde software. Het is onzin om te zeggen dat die in conflict zouden zijn met andere software of drivers. Een conflict met software kan wel, maar dan gaat het meer om bijv 2 brand programma's op 1 pc (bijv roxio en nero) die bijten elkaar, of 2 antivirus pakketten die bijten ook elkaar. Maar spybot en firefox moeten gewoon draaien. Heb je bij die pc een xp cd erbij gekregen en een cd met de drivers erbij? want dan zou ik gewoon zelf alles opnieuw installeren. Gaat het om een pre install (merk pc) dan zit daar toch echt ergens een fout. Je leverancier van je pc moet dat oplossen, want anders moet ie maar van te voren zeggen welke software wel en welke niet op je pc kan. En je koopt een pc om er gewoon mee te doen wat je zelf wilt. Een citroën rijdt zowel op shell als op texaco benzine., als je snapt wat ik bedoel.[/quote:7b3b7c0f91] Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij dat jij gelijk hebt. Ik koop een pc niet om hem alleen met Windows erop voor het raam te zetten. Ik heb er expres 160 gigabyte op laten zetten (het dubbele van de standaard) om er flink veel muziek en software op te kunnen zetten. Als deze computer dat niet kan hebben, moeten ze dat erbij zeggen. "Mevrouw, liever geen scanner, printer etc. erop, daar kan ie niet tegen." De Windows XP cd heb ik er niet bijgekregen. Er zit ergens een recovery op de harde schijf. Ik heb niets behalve de ATI-grafische kaart die ik er apart bijbesteld heb vanwege de digitale uitgang. Kijk, zij gaan hem nu voor de derde keer herinstalleren (althans dat vermoed ik). Is de technische dienst onkundig als het probleem niet wordt opgelost? Ik bedoel: kan het aan het type computer liggen, dat de firma een stel componenten bij elkaar heeft gebracht, die misschien onafhankelijk van elkaar hoogkwalitatieve componenten zijn, maar waarbij het totaalplaatje een onstabiele computer oplevert? Dat laatste is wat ik denk namelijk. Nu vind ik het niet zo´n ramp om met internet explorer te werken, en naast Spybot zijn er nog andere anti-spyprogramma´s (AdAware werkt wel) en als het opstartprobleem wordt opgelost, houd ik ´m wel denk ik. Maar het ergert me dat er misschien een defect is dat niet gevonden wordt. Overigens geven zij de optie ruilen of geld terug niet. Dat ergert me ook wel een beetje. Zij zeggen dat de computer ruilen voor een ander exemplaar niet helpt omdat het dus aan de software ligt.
Link naar reactie
[quote:597bf258ca="diana"]Kijk, zij gaan hem nu voor de derde keer herinstalleren (althans dat vermoed ik). Is de technische dienst onkundig als het probleem niet wordt opgelost? Ik bedoel: kan het aan het type computer liggen, dat de firma een stel componenten bij elkaar heeft gebracht, die misschien onafhankelijk van elkaar hoogkwalitatieve componenten zijn, maar waarbij het totaalplaatje een onstabiele computer oplevert?[/quote:597bf258ca]Ik zou wel graag willen weten welke firma dit precies betreft ... misschien hebben wel meer mensen te maken gehad met hun onkunde of slechte service? En welke componenten precies hebben die amateurs dan bij mekaar geraapt en in mekaar geprutst? Mijn vermoeden is een hardware- en/of een driverprobleem. Kun je duidelijk de componenten benoemen (met merken en typeaanduidingen)? Everest Home Edition kan je daarbij helpen. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Link naar reactie
En leg ze uit dat er anders nieuwe wetgeving is, die de consument beschermd. Die pc moet gewoon werken en dat men zegt dat het sofewarematig is, dat is pure onzin!!!! Het zou wat anders zijn als je echt exotische software zou draaien, maar dat doe je niet. Verder nog een ding: je hebt een recovery image op je harddisk staan en dat begrijp ik in deze situatie niet zo heel erg goed. Want je hebt een andere videokaart erin laten zetten en dan lijkt het me sterk dat zo'n recovery image werkt, want een recovery image zit meestal bij een merk pc, zodat je alles weer terug kunt zetten zoals dat ding uit de fabriek kwam. Heb je wel een licentie sticker of wat dan ook van xp?? En zoals al gevraagd, om welke firma gaat het??, aangezien ik erg aan ze begin te twijfelen. En nogmaals die software agrument is echt bullshit, zie jij ooit een pc waar op staat: werkt niet met de volgende software? Kortom: terug dat ding en geld terug eisen, en als je een rechtsbijstand verzekering hebt, dan sta je helemaal sterk.
Link naar reactie
[quote:8855d6a47c="Obi-wan-kenobi"][quote:8855d6a47c="diana"]Kijk, zij gaan hem nu voor de derde keer herinstalleren (althans dat vermoed ik). Is de technische dienst onkundig als het probleem niet wordt opgelost? Ik bedoel: kan het aan het type computer liggen, dat de firma een stel componenten bij elkaar heeft gebracht, die misschien onafhankelijk van elkaar hoogkwalitatieve componenten zijn, maar waarbij het totaalplaatje een onstabiele computer oplevert?[/quote:8855d6a47c]Ik zou wel graag willen weten welke firma dit precies betreft ... misschien hebben wel meer mensen te maken gehad met hun onkunde of slechte service? En welke componenten precies hebben die amateurs dan bij mekaar geraapt en in mekaar geprutst? Mijn vermoeden is een hardware- en/of een driverprobleem. Kun je duidelijk de componenten benoemen (met merken en typeaanduidingen)? Everest Home Edition kan je daarbij helpen. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1[/quote:8855d6a47c] De firma staat hoogaangeschreven bij o.a. ComputerTotaal. Ik ben bij hen terechtgekomen juist vanwege verhalen over de goede service. Op zich is de service ook prima: je kunt op elk moment langskomen met je computer. Op zich ben ik heel tevreden met hoe ze met klanten omgaan. Maar deze computer die ze gemaakt hebben is volgens mij niet goed uitgetest. Dit zijn de componenten: Moederbord: Intel Pentium 4E 3000 MHz Moederbordnaam: AOpen AX4SG Systeemgeheugen: 512 MB BIOS Type: Award (04/23/04) Videokaart: Radeon 9250 3D versneller: ATI Radion 9200 Pro Monitor: Samsung Syncmaster 173P Geluidskaart: Intel 82801EB ICH5 AC ´97 Audio Controller Opslag: IDE apparaat: ATA Storage Controllers - 24 D1, Intel (R) 82801EB ultra (2x) Harde schijf: Generic Storage Device Optisch station: NEC DVD RW Netwerkkaart: Gigabit Ethernet, Broadcom NetXtreme
Link naar reactie
[quote:a2535f3a86="diana"]De firma staat hoogaangeschreven bij o.a. ComputerTotaal. Ik ben bij hen terechtgekomen juist vanwege verhalen over de goede service.[/quote:a2535f3a86]Je mag wel namen noemen hoor ... :wink: Paradigit vind ik zelf juist een ordinaire winkelketen geworden: de mensen met de goede kennis lijken er wel vertrokken te zijn ... :roll: Ben zelf laatst ook nog geconfronteerd met een smerige actie van ze: scherpe aanbiedingen die 3 weken gelden, maar die binnen 3 uur uitverkocht zijn. :evil: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140001 Verder nog 'advies' gekregen over de 300W voeding die ze in hun systemen schroeven: Die zou met gemak een Athlon64 met 6600GT, 4 HDD's en 2 optische drives kunnen voeden. Yeah rite, ben lachend de zaak uitgelopen en niet meer teruggeweest (Paradigit Den Haag). http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=139967 Zou ComputerTotaal ook een kritisch artikeltje kunnen schrijven over een shop die regelmatig in hun blad adverteert? :roll: Wellicht komen ze dan bij Paradigit wel snel met een goede oplossing voor je probleem (wat eigenlijk gewoon hun probleem moet zijn!). :lol:
Link naar reactie
http://www.paradigit.nl/ ,daar staan genoeg systemen,maar welke heb jij dan?? Of heeft daar een verkoper van alles wat bij elkaar geknutseld? Verder zit bij al die systemen een xp licentie, dus ik snap niet dat jij het alleen met die recovery moet doen. Maar wat ik nog vreemder vind is dat op hen site, van alle soorten moederboarden worden verkocht, behalve van het merk a-open.
Link naar reactie
"het ligt aan de sotware" mag volgens mij geen excuus zijn, zonder software zal een pc ook weinig doen. Overigens zal het gebruik van een image bij een samengesteld systeem weinig uithalen, maar hier heb jij dan weer weing aan. Als het systeem voor de derde keer geinstalleerd en geconfigureerd gaat worden, zullen ze het wel op een andere manier moeten doen, anders geef ik je weing kans dat het nu wel gaat werken. Overigens is het een vrij standaard systeem zonder exostische spullen en zullen ze bij paradigit zeker in staat moeten zijn een werkend systeem af te leveren. En een werkend systeem is waar je voor betaald hebt, lijkt me.
Link naar reactie
[quote:7c412ae6a8="diana"]Oké, maar is het normaal dat Mozilla Firefox niet reageert? Is het normaal dat Spybot niet wil draaien? Is het normaal dat mijn mp3-speler geen connectie met de usb-poort krijgt? Al deze zaken werken wél op mijn laptop. [/quote:7c412ae6a8]Niet normaal. Maar je meldt niet of de USB poort wel in orde is, dat wil zeggen, er is tenminste 1 apparaat dat er wel op werkt ... Op zich is die MP3 speler het enige wat je hun sowieso hulp voor kan vragen, alleen, ja wel met een kale installatie en dus zonder andere software die de goede werking zouden kunnen verstoren. Voor de rest, weet je zeker dat de firewall instellingen open staan voor firefox?
Link naar reactie
[quote:3184913260="pdexie"]Je leverancier van je pc moet dat oplossen, want anders moet ie maar van te voren zeggen welke software wel en welke niet op je pc kan. En je koopt een pc om er gewoon mee te doen wat je zelf wilt. Een citroën rijdt zowel op shell als op texaco benzine., als je snapt wat ik bedoel.[/quote:3184913260]Deze eis lijkt logisch, maar gaat volgens mij toch te ver. Wanneer zou je zeggen dat dit voor de meest gangbare software geldt of voor een zeer specifieke vraag/eis, dan ligt het anders. Spybot en firefox lijken me overigens wel "gangbare" software.
Link naar reactie
Een pc kan in eigenlijk alleen problemen krijgen als er een hardware/driver conflict is. Maar door software te installeren kan het probleem geven, maar die kans is wel erg klein. Oke had kan gebeuren dat als je bijv nero en roxio als brand programma installeert, maar dan bijten die programma's elkaar en dan ligt je pc nog niet plat. En als Paradigit zegt dat het een software probleem is, dan laat ze dat maar aantonen. Je kunt dan wel alles gaan beweren. Als die pc terug komt, dus xp geïnstalleerd met de hardware vanuit de winkel dan moet die pc gewoon 100% functioneren. Verder moet je dan gaan kijken naar iedere hardware toevoeging waar het mis gaat. Vervolgens doe je dat ook met je software. Maar als ik voor mezelf na ga wat ik in het verleden allemaal hardwarematig aan me pc heb gehangen en aan software heb geïnstalleerd, dan kan ik zeggen dat dat allemaal goed ging.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...