Ga naar inhoud

Wat vinden deskundigen hiervan?


Aanbevolen berichten

[quote:f1452dd6a4="jrbr13"]hoe bedoel master - slave disc,s in je dos scherm hij start als volgende op 1e bovenaan je videokrt driver daarna die phoenix bios dan moet je volgende zien primarie master found primarie slave found (of not availebel) ben ff goede spelling kwijt! secondarie master found secondarie slave foun (of not avail ) vaak staan jumpers van paragigit op cs cable select dan moet je kast openmaken je hdd zet je op master JUMPER staat op bovenkant hdd of kijk op site fabrkant hdd maxtor waarschijnlijk klik dan op specs. en dvd of cd als brander ook op master maar dan op die 2 ide kabel of heb je serial ATA ? zijn kleine rode kabels die naar hdd gaan voor cd dvd zijn ide kabels laat anders iemand die er een beetje verstand van heeft naar kijken niet zelf doen als je de B .... verstand van hebt?!!! suc6 :wink:[/quote:f1452dd6a4] Als hij fout opstart slaat hij dat eerste, bios phoenix, over en komt meteen in het dos scherm masterdiscs slavedisks en daar blijft ie dan op staan. Maar de computer staat nu nog bij Paradigit. Ik red me wel op m´n Thinkpad. Had iemand me niet eerder kunnen vertellen dat IBM de beste computers ter wereld maakt?
Link naar reactie
  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dank jullie wel, ik krijg een nieuwe computer. De bedrijfsleider was aanwezig en die gaf mij gelijk. Ik had nl. een cardreader met flashcard bij me met spybot en mozilla erop, wilde weleens zien of die het nu wel deden (anders zit je weer thuis en meteen doet ie het weer niet). De technische jongen installeerde vervolgens Spybot op de versgeresette computer, en... hij deed het niet, liep vast. Daarop begon de technische jongen te sputteren dat Spybot een niet zo best programmaatje was, maar goed hij moest het op zich wel doen. Hij wilde de versie van internet downloaden, maar dat ging helemaal mis, hij kreeg het niet voor elkaar, beeld ´reageerde niet´ (hoe vaak heb ik die boodschap niet gehad)... en ook na de herstart lukte het niet. De bedrijfsleider stond ernaast en vond het wel genoeg. Hij heeft een nieuwe voor me besteld. Oja, er stond nog een cube in de winkel en daar deed Spybot het wel op, bewijs dat er iets loos is met mijn cube. Maar de technische boy sloot niet uit dat het aan een storing in mijn cardreader lag allemaal... tjongejonge. Mijn oude cube gaat naar de hoofdvestiging waar ze mogen uitzoeken wat er mee mis is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo allen, De nieuwe pc heb ik nu een paar dagen, en alles doet het prima. Spybot doet het, Mozilla werkt, Word hapert niet... zoals het ook hoort eigenlijk. Er zal in de fabriek al iets niet goed zijn gegaan bij de vorige. Iets wat met allerlei testen niet naar voren kwam. Maar wat het is geweest blijft een raadsel. Een pluimpje voor Paradigit omdat ze uiteindelijk - wel laat - een goedwerkende computer leveren.
Link naar reactie
Ja, het verbaast me dat ze daar zo lang mee gewacht hebben..... Met mijn vorige (toen gloednieuwe) computer had ik ook problemen. (Gekocht bij Paradigit in Eindhoven). Ik was binnen 2 weken al een keer of 3 teruggeweest voor steeds dezelfde fout. Toen ik de vierde keer kwam vertelde de bedrijfsleider me dat ik een nieuwe computer kreeg. Die werkte perfect! :D Veel plezier met je nieuwe computer Diana!
Link naar reactie
Wat heerlijk zo'n goedwerkende computer, niks geen traagheid meer, zelfs de MP3-speler geeft helemaal geen problemen! Waarom zou dat ook, het is prima mp3-speler van Freecom. En zij maar zeggen dat die mp3-speler niet deugde en de software van het beeldscherm kon ik ook beter niet installeren en de printer was ook dubieus... Tjongejonge en ik geloofde het ook nog twee maanden lang. Het enige wat niet werkt bij deze is dat als er een floppydisk in de computer zit en je zet hem aan, dan geeft hij aan: geen bootable disk, etc, maar als je 'm eruit haalt, en op een toets drukt, gaat ie niet verder met opstarten en dat zou wel moeten.
Link naar reactie
[quote:ec0bfc39ea="sjouwer"]bij opstarten zoek ie naar een floppy met opstart, op je flop staat dit niet vandaar de fout melding er staat ook bij verwijder de nonbooteble disk and press a key gaat ie verder zoeken op cd (dvd) of c schijf naar de boot gegevens[/quote:ec0bfc39ea] Yes I know, maar dat doet ie dus niet. Hij blijft hangen in dat scherm van: verwijder de nonbootable disk and press a key. Maar dat is niet zo erg, want dan zet ik 'm gewoon uit en weer aan.
Link naar reactie
je kunt voorkomen dat bij het opstarten je computer eerst kijkt of ie vanaf je floppydrive moet opstarten. in de BIOS kun je aangeven dattie gelijk vanaf de harde schijf moet opstarten. (dan maakt het niet uit of er een floppy inzit). om in de BIOS te komen, moet je bij het opstarten op een toets drukken, meestal is dat de "delete"-toets (bij sommige computers kan dat een andere toets zijn, kijk even in de handleiding van je moederbord) vervolgens moet je in de BIOS even zoeken naar Boot Sequence (of iets dergelijks, dat verschilt ook per computer) hier kun je de boot volgorde wijzigen, die staat nu op eerst A: verander dit in C: of hard drive o.i.d. BIOS vervolgens afsluiten met F10 (= save and exit) en voila :)
Link naar reactie
[quote:82aa85d71f="Lodyx"]Of je haalt gewoon je floppy uit de pc als je klaar bent :-? ...[/quote:82aa85d71f] Ja, lijkt me beter. Met Everest Home de vorige en huidige computer vergeleken. Ik zie een paar verschillen, onder andere in de CPU-usage. Die was bij vorige computer 0%, en bij de huidige 100%. Ook het voltage verschilt, dat was 1,2 en is nu 1,3.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...