Ga naar inhoud

Wat vinden deskundigen hiervan?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:0714d4812e="Lodyx"]Sorry dat ik te lam ben om ff terug te lezen, maar zij hebben al eerder een 'herinstallatie' uitgevoerd en toen bleef het probleem? Zoja, dan hebben ze waarschijnlijk zelf ook die F10 gebruikt, en dan zou daar het probleem dus kunnen liggen.[/quote:0714d4812e] Ja, ze zijn dol op de F10 knop. Ik heb de computer op 8 februari jl. gekocht, en hij wordt nu voor de vierde keer geherinstalleerd. En dat doen ze met droge ogen, ongelooflijk eigenlijk.
Link naar reactie
[quote:010141a766="Captain_Kansloos"][quote:010141a766="diana"]Ja, ze zijn dol op de F10 knop. Ik heb de computer op 8 februari jl. gekocht, en hij wordt nu voor de vierde keer geherinstalleerd. En dat doen ze met droge ogen, ongelooflijk eigenlijk.[/quote:010141a766]Waerom installeer je 'm dan niet zelf? Meteen een leermoment...[/quote:010141a766] Omdat ik hoopte dat ze zouden zeggen: hij werkt blijkbaar niet goed, dat ligt aan dit of dat onderdeel, dat vervangen we. Of: u krijgt een andere computer, of: u krijgt uw geld terug. Verder dacht ik dat ze met een mastercd werkten, maar nu ik weet dat ze gewoon op de F10 knop drukken en dat het heel simpel is, ligt de zaak anders. Dat kan ik inderdaad ook zelf. Verder laat ik het doen uit tactische overwegingen. Ik wil namelijk in de winkel zien of het opstartprobleem uit de wereld is.
Link naar reactie
je kan ook ff een memory test uitvoeren ik heb een X een pc gehad van een vrouw die was al 8 X terug geweest elke deed eriets niet aan de softwre dan weer dit dan wwer dat na 3/4 jasar ellende kwam ze bij mij via een kennis voerde memtest uit b;leek gewoon de geheugen naar de #@$%@^&! te wesen nieuw bankje erin ding draait alweer 3/4Jaar zonder problemen vertelde da ze met geheugen naar die winkel moest gaan maar die ontkende gewoon dat het van zijn zaak kwam een of ander duit onbekend geheugen (niet geil) is merk hoor memtest vind je hier http://www.memtest86.com/ ff op[ flop zetten opstarten vanaf flop schem moet onderaan blaauw blijven als je error code zie verschijnen is he einde oefening geheugen vaak bij test 2 al heeft +/- 8 test met esc knop uitzetten of herstart cntrl alt del wel flop eruithalen :wink:
Link naar reactie
Ik zou die test dan eens zelf doen. Gezien het voorgaande, zou ik het niet vertrouwen. Verder zou ik de verse installatie eerst zo goed mogelijk testen (evt met die MP3 speler, maar zonder de andere software) om na te gaan of die computer echt stabiel is. Meestal is er toch wel 1 of ander stabiliteitsprobleem. Goede testprogramma's vind ik PCMark en 3DMark, die zijn erg kritisch, maar Office met een groot bestand of fotobewerking is ook best zwaar.
Link naar reactie
[quote:c6879c6660="Lars Bisschops"]Je zegt dat je er geen Windows CD bij hebt gekregen, deze zou er bij moeten zitten, omdat je anders een illegale versie erop kan hebben staan. Daarom moet je ook standaard de Licentie hebben. Vraag dit na bij ParaDiget (dacht ik dat de winkel was) MVG, Lars[/quote:c6879c6660] ff voor lars de meeste leveranciers zetten dit in licentie onder de F10 knop het hele gebeuren staat nl in een fat32 (verborgen partitieonder MBR) als je een win xp cd erop zou zetten zie je die partitie ook onder configuratiesys> prestaties en onderhoud>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer onder schijfbeheer kan je zelf letters station toewijzen formateren alleen die fat32 partitie met backup systeemvan bijv. compaq, packard bell, hp, paradigit, sky, en andere hebben dit systeem bij sky kan je nog een herstel mbr F10 ophalen en op cd branden zodat je met een echte XP cd partities kan maken je moet alleen niet de fat 32 part. weghalen wel die andere de C: en je kan partioneren daarna de mbr cd gebruiken. je bent dan je partities kwijt? NEE via bovengenoemde naar schijfbeheer en via rechter muisknop opnieuw formateren van de andere parts. dan de C: partitie dus de C: niks meer meedoen je hebt dan je pc gepartioneerd en je bent ook je gelincenceerde software niet kwijt PS dit geld voor SKY computers voor de andere merken moet je daar de MBR (masterboot record) revory prog. ophalen als ze die hebben bij paradigit kan je bij aanschaf tenminste nog opgeven hoeveelpartities je wilt hebben. alleen DELL (DEL) geeft er nog revory cd,s bij, daar kan je dus gewoon partitioneren bij de oudere types van merken zit ie er ook nog bij en vaak zit XP los erbij. hopende dat je dit verhaal een beetje begrijpt anders lees je 'm nog maar eens :wink:
Link naar reactie
soms is het helaas niet anders XP wordt dan goekoper gelincenceert voor die gasten als ze de cd er los bij leveren en je bouwt een nieuw systeem dan verdient HR F gates er niets meer aan vandaar als die winkeliers nou gewoon alles er los bij leveren kan je tenminste ook nog je pc upgraden [color=red:b99bd43c07]maar ja alles draait om de centen[/color:b99bd43c07] zoals dell"s goedkope mobo, s waar je nog niet eens de video krt kan upgraden omdat agp slot gewoon ontbreekt je kan nog wel een oudere pci vga erin stoppen dus proberen ze op allelei mogelijke manieren je het te moeilijk maken ( zeg maar dom houden) de methode boven is wat omslachtig maar werkt wel bij deze dus!
Link naar reactie
Waar bij het opstarten loopt het systeem vast? Op welk moment? En had je het bij de vorige installaties van Windows last van die opstartproblemen? Want dan ligt het of aan image of aan de hardware. Om te testen of het aan de image ligt die er steeds opgezet wordt, zou ik zeggen installeer Windows XP ff vanaf een orginele XP cd. Ik sluit me dus aan bij wat andere in deze topic ook al adviseerde.
Link naar reactie
[quote:30d5e70ae8="roy_startpag"]Waar bij het opstarten loopt het systeem vast? Op welk moment? En had je het bij de vorige installaties van Windows last van die opstartproblemen? Want dan ligt het of aan image of aan de hardware. Om te testen of het aan de image ligt die er steeds opgezet wordt, zou ik zeggen installeer Windows XP ff vanaf een orginele XP cd. Ik sluit me dus aan bij wat andere in deze topic ook al adviseerde.[/quote:30d5e70ae8] Ik krijg een scherm met ´masterdiscs´ en ´slavedisks´ en daar blijft ie op stilstaan. Als hij goed opstart begint het met ´phoenix bios´. Voorts komt er af en toe na een goede opstart geen bureaublad. Bij vorige installaties daar geen last van gehad.
Link naar reactie
hoe bedoel master - slave disc,s in je dos scherm hij start als volgende op 1e bovenaan je videokrt driver daarna die phoenix bios dan moet je volgende zien primarie master found primarie slave found (of not availebel) ben ff goede spelling kwijt! secondarie master found secondarie slave foun (of not avail ) vaak staan jumpers van paragigit op cs cable select dan moet je kast openmaken je hdd zet je op master JUMPER staat op bovenkant hdd of kijk op site fabrkant hdd maxtor waarschijnlijk klik dan op specs. en dvd of cd als brander ook op master maar dan op die 2 ide kabel of heb je serial ATA ? zijn kleine rode kabels die naar hdd gaan voor cd dvd zijn ide kabels laat anders iemand die er een beetje verstand van heeft naar kijken niet zelf doen als je de B .... verstand van hebt?!!! suc6 :wink:
Link naar reactie
[quote:58b938e843="diana"][quote:58b938e843="roy_startpag"]Waar bij het opstarten loopt het systeem vast? Op welk moment? En had je het bij de vorige installaties van Windows last van die opstartproblemen? Want dan ligt het of aan image of aan de hardware. Om te testen of het aan de image ligt die er steeds opgezet wordt, zou ik zeggen installeer Windows XP ff vanaf een orginele XP cd. Ik sluit me dus aan bij wat andere in deze topic ook al adviseerde.[/quote:58b938e843] Ik krijg een scherm met ´masterdiscs´ en ´slavedisks´ en daar blijft ie op stilstaan. Als hij goed opstart begint het met ´phoenix bios´. Voorts komt er af en toe na een goede opstart geen bureaublad. Bij vorige installaties daar geen last van gehad.[/quote:58b938e843] Dan ligt het zeker te weten aan je hardware en niet aan de software. Dan kunnen ze die computer nog wel 10x opnieuw installeren. Het kan daardoor gewoon nooit opgelost worden. Het is namelijk nog voordat je Harddisk geladen wordt (dus windows geladen wordt). Wat bijvoorbeeld kan zijn is dat je BIOS geupdate moet worden, en ff opnieuw ingesteld moet worden. Ik zou zeker terug gaan en erop wijzen dat er iets van de hardware niet helemaal deugt. Je hebt er immers nog garantie op. Dus dan zou ik in jouw geval niet zo snel zelf de schroevendraaier pakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...