Ga naar inhoud

Kan de pc niet niet in veilige modus opstarten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, tijdens het binnenhalen van mijn e-mail kreeg ik van Norton de melding dat het mailtje van afz. nieuwsbrief@vi.nl met als onderwerp "stolen document" was geinfecteerd met de volgende virussen: de bijlage cc5.tmp (W32.Netsky.P@mmlenc) de bijlage document342.doc (W32.Nesky.P@mn) Hoewel Norton er keurig melding van maakt (en ik ga er dan ook vanuit dat het virus niet actief is geworden, scan levert geen virusmelding op) wilde ik toch even het zekere voor het onzekere nemen door de pc in veilige modus te starten en van daaruit nog eens te scannen. Echter als ik kies voor veilige modus (met opdrachtpromt, netwerkmogelijkheden etc. etc. maakt niet uit welke ik kies), dan start de pc opnieuw op met de melding: Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hiervan de oorzaak. etc. etc. Ik heb recentelijk niet gewijzigd in mijn hard/ software. Ik denk ook niet dat het met een evt. virus te maken heeft aangezien norton dat keurig meldde en ik de mail via die optie heb verwijderd. Wie weet hoe ik weer de veilige modus kan gebruiken? Normaal starten werkt wel gewoon goed.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
heb het net geprobeerd, geheugenbankjes wisselen (2 van 256 mb), een voor een, maar het heeft niet geholpen. Heb dit nog bij microsoft gevonden: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;199175 weten jullie wat ze precies met dit stukje bedoelen: Als u de veilige modus op geen enkele manier kunt uitvoeren, gebruikt u de opdrachtconsole om het defecte stuurprogramma te vervangen of een andere naam te geven, of een service in of uit te schakelen. wat is de opdrachtconsole? en hoe kom ik erachter om welk stuurprogramma het gaat? Ik heb maar 1 harde schijf, dus dat moet dan die van de schijf zijn denk ik?
Link naar reactie
heb net even bij de stuurprogramma's van mijn seagate gekeken en zie dit staan: C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\disk.sys C:\WINDOWS\SYSTEM32\drivers\PartMgr.sys C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\Snapman.sys Nr. 1 en 2 zijn van Microsoft en digitaal ondertekend en nr 3 staat bij: Acronis 1.04 build 74 en is niet digitaal ondertekend. Ik heb gezocht op mijn pc en vond een map acronis in program files\commonfiles maar in die submappen zit geen .exe bestand ofzo. Op internet gezien dat Acronis van True Image is. Echter heb nooit zoiets geinstalleerd op mijn pc. Hoort die driver er wel bij te staan?? EDIT, deze tekst is gewijzigd Excuses!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...