Ga naar inhoud

spijt dat ik heb!!


Aanbevolen berichten

[quote:f4faf19043="taco78"]Gewoon ME blijven gebruiken , waarschijnlijk is je pc/software gewoon te oud voor xp.[/quote:f4faf19043]Wat bedoel je met oud? Ik heb een computer van 1997 (PII-350) en 1999 die op WIndows XP draaien. Sommige hardware kan best incompatibele zijn, het lijkt er alleen op dat de vraagsteller een modern systeem gebruikt. Die zijn meestal wel compatibel. Met WIndows XP moet je alleen niet rotzooien en mijn indruk is dat dat gebeurd is. Verder zou het systeem best instabiel kunnen zijn, tja, dan moet eerst dat opgelost wordne.
Link naar reactie
Rond het jaar 2000 kochten we een nieuwe pc, een Windows Millenium Edition klonk prachtig in de oren. Maar ME is het slechtste OS ooit gemaakt. We hebben ME een jaar op de pc gehad, en in dat jaar hebben we nog nooit zoveel problemen gehad met de pc! Windows XP blijft voor mij de beste, maar ik erger me aan de beperkingen van XP Home. Ik heb Home op mijn pc, en beneden staat Pro. Als je pc het aankan, pak dan XP Pro!
Link naar reactie
Ik ben het wel enigszins met de topic starter eens: na 4 jaar naar volle tevredenheid met Win98SE gewerkt te hebben werd vorig jaar m'n nieuwe PC afgeleverd met WinXP Home. Direkt heb ik dan ook hierop een dual boot met Win98SE gemaakt. Inmiddels ben ik wel een beetje gewend aan XP, maar het meest ergelijke vind ik de willekeurig lange responstijden op muiskliks. Als ik op een snelkoppeling klik kan het soms wel 10 - 20 sec. duren voordat er wat gebeurt, terwijl mijn systeem toch ruimschoots voldoet. Daarentegen start dezelfde toepassing op een ander moment in een fractie vaneen seconde op... Dit probleem doet zich absoluut willekeurig voor bij het starten van alle alle applicaties, alleen in XP en niet in 98SE. Is dit soms inherrent aan het NT-platform?
Link naar reactie
[quote:e040e9c4be="BelgiumBoy_007"] Als je pc het aankan, pak dan XP Pro![/quote:e040e9c4be] Pro en Home zijn even systeembelastend, dus dat is bull.....Ten tweede heeft pro meer ondersteuning mbt netwerkfunctionaliteit en dan met name het aanmelden op een domein, indien je daar geen gebruik van maakt heeft Pro 0,0% meerwaarde.
Link naar reactie
[quote:94e2669ec8="chris middelburg"]... maar het meest ergelijke vind ik de willekeurig lange responstijden op muiskliks. Als ik op een snelkoppeling klik kan het soms wel 10 - 20 sec. duren voordat er wat gebeurt, ...[/quote:94e2669ec8]Dit is mij bij gewoon gebruik nog niet opgevallen. Met gebruik van het netwerk, heb ik wel eens wachttijden. Tja, en soms is de computer met iets heel anders bezig. Pas nog Word 2000 gebruikt op een 400MHz AMD-K6 systeempje, geen centje pijn (Oh ja, een 1999 systeem, de Bios is wat nieuwer).
Link naar reactie
[quote:60e8994a8b="Venzent"][quote:60e8994a8b="BelgiumBoy_007"] Als je pc het aankan, pak dan XP Pro![/quote:60e8994a8b] Pro en Home zijn even systeembelastend, dus dat is bull.....Ten tweede heeft pro meer ondersteuning mbt netwerkfunctionaliteit en dan met name het aanmelden op een domein, indien je daar geen gebruik van maakt heeft Pro 0,0% meerwaarde.[/quote:60e8994a8b]Ik kan bvb. van Home een link maken met Pro, maar niet andersom (voor remote desktop).
Link naar reactie
[quote:b395059813="Hans.Vosman"][quote:b395059813="chris middelburg"]... maar het meest ergelijke vind ik de willekeurig lange responstijden op muiskliks. Als ik op een snelkoppeling klik kan het soms wel 10 - 20 sec. duren voordat er wat gebeurt, ...[/quote:b395059813]Dit is mij bij gewoon gebruik nog niet opgevallen. Met gebruik van het netwerk, heb ik wel eens wachttijden. Tja, en soms is de computer met iets heel anders bezig. Pas nog Word 2000 gebruikt op een 400MHz AMD-K6 systeempje, geen centje pijn (Oh ja, een 1999 systeem, de Bios is wat nieuwer).[/quote:b395059813] Mijn PC fungeert als host in een PC<crosscable>PC netwerk met bestands- en printerdelen; zou dit dan die irritante slowdowns veroorzaken?
Link naar reactie
[quote:aaf7581f71="chris middelburg"]Mijn PC fungeert als host in een PC<crosscable>PC netwerk met bestands- en printerdelen; zou dit dan die irritante slowdowns veroorzaken?[/quote:aaf7581f71]Dat zou best kunnen, alleen zou ik problemen verwachten op het moment dat een nieuw netwerkpad wordt gezocht.
Link naar reactie
dan zou hij alleen afremmen als je info/files op die andere pc opvraagt maar niet elke keer lijkt mij? waarschijnlijk kan je bij system properties > advanced > bovenste knop settings onder kopje performance dan krijg je een schermpje met een lijstje en daar staan wat grafische settings, kijk eens of daar iets staat was het zou kunnen veroorzaken (een effect ofzo) edit: sorry ik heb heel even geen nederlandse xp hier, zit even tijdelijk op een andere pc waar een engelse xp op draait en die is braaf gekocht dus het is niet de bedoeling dat ik die ga vervangen voor m'n illegale nederlandse :lol:
Link naar reactie
Allemaal bedankt voor de reacties. Nogmaals aan mijn pc ligt het niet. Alle belangrijke onderdelen zijn er dit jaar nieuw ingegaan. Aan de software ligt het ook al niet, want wat oud(er) is en niet gemist kan worden draait onder ME. Ik kan er ook nx aan doen: XP loopt gewoon niet lekker. En op dit moment heb ik de pc te hard nodig om aan dat os nog meer tijd te besteden. Als jullie nog één vraag willen beantwoorden beloof ik dat ik verder niet zal zeuren :) Hoe gaat het als ik bijv. over een half jaar de hele handel formatteer en XP er dan als single os opzet? Moet ik dan weer opnieuw activeren of loop ik kans dat het helemaal niet meer werkt?
Link naar reactie
[quote:acfd9ede19="s.mart"]Allemaal bedankt voor de reacties. Nogmaals aan mijn pc ligt het niet. Alle belangrijke onderdelen zijn er dit jaar nieuw ingegaan.[/quote:acfd9ede19]Dit vind ik een gevaarlijke aanname. Bij mij werd in het begin de videokaart te heet onder Windows 2000 en XP. Onder WIndows 98 geen centje pijn. [quote:acfd9ede19="s.mart"]Hoe gaat het als ik bijv. over een half jaar de hele handel formatteer en XP er dan als single os opzet? Moet ik dan weer opnieuw activeren ... [/quote:acfd9ede19]Je kan volgens mij opnieuw activeren. Zo'n beetje de eerste paar keer (10x vermoed ik), krijg je geen gezeur. Ik heb mijn systeem zo vaak gewijzigd (en weer teruggezet) dat ik sinds een paar maanden altijd moet bellen.
Link naar reactie
Er lijken hier heel veel (of relatief veel) mensen te zijn met problemen met XP, terwijl ik eigenlijk nooit ergens last van heb gehad. XP is in gebruik nauwelijks anders dan 98 of 2000, het wordt pas traag als je de verkeerde programma's draait... Problemen met hardware die bijv wel onder 98 en niet onder XP werkt is meestal op te lossen door goede drivers te downloaden. Zijn er geen drivers voor XP, dan loont het de moeite om te kijken of er misschien 2000 drivers zijn, in 99% van de gevallen werken die ook of zijn ze hetzelfde (nVidia...) Verder zijn er ook sites als driverguide.com, waar voor heel veel hardware drivers zijn te vinden of op z'n minst informatie over drivers en de combinatie daarvan met een OS... Als je computer snel genoeg is en je systeem clean kan je XP zonder vertraging draaien op een Pentium III 600, ben je zoals mijn vader en komt er allemaal zooi op dan wordt ie vanzelf traag. Dan krijg je ook situaties waarin hetzelfde programma de ene keer snel opstart en de volgende keer een halve minuut nodig heeft voor het iets lijkt te doen. Netwerk heeft hier eigenlijk weinig mee te maken, dat kleine beetje snelheidsverschil tussen de communicatie op het ene en het andere moment merk je meestal niet tenzij de verbinding al in gebruik is door iets anders. En natuurlijk merk je dit alleen als je iets over het netwerk aan het doen bent. Zolang je maar geen overbodige zooi op je pc zet blijft ie snel. Je moet er natuurlijk ook wel rekening mee houden dat het register steeds voller/groter wordt en dat zal vooral opstarttijden verlengen. Verder nog even reactie op mensen die XP het beste besturingssysteem (van M$) vinden: Microsoft heeft zelf allang toegegeven dat ze 2000 beter vinden, dan is er dus al helemaal geen discussie meer over mogelijk :P 2000 is dan ook wel goed voor M$ begrippen, jammer dat ze de 'gebruiksvriendelijke zooi' niet zo stabiel hebben weten te houden dat we onder XP van dezelfde stabiliteit en snelheid kunnen genieten. ME heb ik zelf nooit gebruikt, ik weet alleen van mensen die het gebruiken/gebruikten en vrienden/kennissen dat het een van de slechtste besturingssystemen van M$ is. Ik weet echter ook wel zeker dat ME net zo goed stabiel is te krijgen zolang de hardware maar stabiel is en je er maar mee om kunt gaan... Misschien allemaal een beetje off-topic, maar is wel wat nuttige informatie uit te halen :wink: Greetings, Michael
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...