Ga naar inhoud

spijt dat ik heb!!


Aanbevolen berichten

ja, van de aanschaf van XP home. Wat een irritant os is dat. Alles wat onder ME goed werkte (die staat er ook nog op gelukkig) werkt onder XP in ieder geval anders en meestal niet beter! En vrijwel alle drivers zijn OK. Behalve van het analoge modem, maar die functioneert dan ook niet of nauwelijks. Verder tig keer dezelfde dingen opgeslagen op vele plaatsen, vanwege alle (in mijn geval onnuttige users). Je zoekt je wezenloos want dan zit iets in user zus en dan weer in default zo. En ik mag nx weggooien en in het register rommelen is ook al moeilijker. Bah, zonde van mijn geld. Eén goed puntje, hij heeft een makkelijk brandertje. Voor de rest blijf ik maar bij ME.
Link naar reactie
Eh... en je vraag? Maar goed, is misschien je pc te oud om lekker op XP te werken? Zelf heb ik allerlei versies Windows gehad vroeger (2.03, 3.1, 95, 98, ME (na 10 minuten eraf)) en nu heb ik XP, en het heeft veel onvolkomendheden maar is imho wel de beste Windows waar ik mee heb gewerkt. Dit gezegd hebbende, moet ik er even bij vermelden dat ik aan het overwegen ben om Mandrake te gaan proberen...
Link naar reactie
Unaniem dus, ik ben ook nog het meest tevreden over XP (home). ME schijnt echt helemaal bagger te zijn. Ik draai dan ook alleen 98-2000-XP. Over mandrake, ik heb hier ook een dualboot. Mandrake werkt wel lekker, maar toch is het wel heel erg wennen. Ook dingen als msnnen doe ik liever via messenger dan met dat chatprogramma van mandrake. Maar zeker wel het proberen waard.
Link naar reactie
[quote:63c70efed3="s.mart"]ja, van de aanschaf van XP home. Wat een irritant os is dat. Alles wat onder ME goed werkte (die staat er ook nog op gelukkig) werkt onder XP in ieder geval anders en meestal niet beter! En vrijwel alle drivers zijn OK. Behalve van het analoge modem, maar die functioneert dan ook niet of nauwelijks. Verder tig keer dezelfde dingen opgeslagen op vele plaatsen, vanwege alle (in mijn geval onnuttige users). Je zoekt je wezenloos want dan zit iets in user zus en dan weer in default zo. En ik mag nx weggooien en in het register rommelen is ook al moeilijker. Bah, zonde van mijn geld. Eén goed puntje, hij heeft een makkelijk brandertje. Voor de rest blijf ik maar bij ME.[/quote:63c70efed3] Het is algemeen bekend dat niet alle programma's vlekkesloos werken onder Windows XP. Van veel programma's zijn daarom patches uitgebracht die het mogelijk moeten maken dat het wel correct functioneert in XP. Ook veel drivers moeten geupdate worden. Ik heb het idee dat je je niet echt hebt beziggehouden met de voorbereidingen hiervan alvorens je XP ging installeren. Zelf heb ik ook vette ellende gehad toen ik overging op XP. Maar stukje bij beetje heb ik dat opgelost door patches te installeren voor de 'probleem-programma's' en mijn driver te updaten van (toen nog) isdn-kaart en geluidskaart. De setup van Windows XP kent ook een onderdeel waar je de compatibiliteit kan controleren met de op dat moment geinstalleerde software en hardware. Na afloop komt de setup met een overzicht welke software en drivers wel en niet worden ondersteunt en waar je dus updates van nodig heb. Deze compatibiliteitswizard kun je starten wanneer je de XP cd erin stopt. Draai deze eens en bekijk welke programma's problemen geven. Kijk vervolgens of er patches voor bestaan. Vergeet vooral Windows Update niet. En er zal vast ook wel een goede driver te vinden zijn voor je modem. Veel mensen hebben moeite moeten doen voordat XP naar behoren werkte. Als het eenmaal draait is het inderdaad het beste OS dat Micro$oft ooit heeft uitgebracht. En mocht je het traag vinden draaien, kijk of je je geheugen uit kan breiden, scheelt een hoop. Wat zijn je verdere systeem specs eigenlijk?
Link naar reactie
[quote:54a3d505d2="pcguy"]ik zal wel ff editten maar dit lijkt zo meer op de klaagmuur[/quote:54a3d505d2] Daar heb je opzich wel gelijk in. De topic starter had beter in kunnen gaan op de specifieke problemen die hij heeft in plaats van zich te beklagen over Windows XP zelf. Maar laten we proberen de problemen op te lossen.
Link naar reactie
[quote:a5d5217fb8="s.mart"]ja, van de aanschaf van XP home. Wat een irritant os is dat. Alles wat onder ME goed werkte (die staat er ook nog op gelukkig) werkt onder XP in ieder geval anders en meestal niet beter! En vrijwel alle drivers zijn OK. Behalve van het analoge modem, maar die functioneert dan ook niet of nauwelijks.[/quote:a5d5217fb8]Ik neem aan dat je beide op een aparte partitie hebt staan? Zelf ben ik ook een "tevreden" XP gebruiker. Grootste problemen betreffen de wat oudere hardware niet meer (volledig) ondersteund wordt (video Matrox Marvel G200, printer HP710C). Die printer is wel een verhaal apart, maar er lijkt toch wel wat mis met die driver. De videokaart wordt gewoon niet goed ondersteund. Als je hardware noemt, is het verstandig om merk/type/soort apparaat te benoemen. Zelf heb ik even 2 voorbeelden gegeven. Dat praat een stuk makkelijker. Verder moeten de gebruikte programma's voldoende Windows vriendelijk zijn. Ik weet niet wat je precieze klachten zijn? Is de computer instabiel oid? Als de computer instabiel is, en dat kan best, dan ligt dat meestal toch aan de computer. Het vervelende is dat Windows 98 meer toestaat, en dus bepaalde fouten lijkt te accepteren.
Link naar reactie
[quote:7757689f90="Comp-Freak"]En dan nog, hij heeft toch een dual boot? Dan is er weinig aan de hand, kan ie kiezen welk programma ie op welk os draait.[/quote:7757689f90] Lastig als je iedere keer moet rebooten als je een programma wilt draaien dat niet onder XP werkt. Het is de bedoeling dat alles onder XP gaat werken, of het moet helemaal niet mogelijk zijn door middel van updates e.d. Anders heeft hij er toch niks aan?
Link naar reactie
[quote:a82a557b64="Comp-Freak"]Maargoed, ik zie het probleem niet echt, XP werkt lekker, en van alle belangrijke/betere software zijn wel updates, patches of nieuwe versies.[/quote:a82a557b64] Inderdaad, de topic starter moet zich gewoon eens verdiepen in het compatibel maken van zijn 'probleem-software' doormiddel van updates, patches, driverupdates, noem maar op. Daarna zal het vast wel meevallen allemaal. Wie weet is ie uiteindelijk net zo tevreden als ons :wink:
Link naar reactie
Zo, ik heb me wel iets op mijn hals gehaald met ff mijn hart te luchten :) Aan mijn pc is vrijwel alles nieuw behalve de kast en het modem. Geheugen genoeg. En ik had me goed voorbereid. Zowel wat de inhoud van XP betreft als het verkrijgen van de nodige drivers. Maar het zijn juist die kleine dingen: de printer werkt, maar niet zo soepel en ook anders dan in ME, de scanner idem. Met inbellen wél een inbelblad bij OE, maar niet bij IE, daar moet ik dan weer apart voor inbellen. Ik noem maar een paar dingen, maar zo zijn er meer. En ik ben veel minder vrij met rotzooien. Als ik iets wegsmijt zet XP het weer terug, als ik iets veranderen wil mag dat niet. Big brother Bill. Voor de dualboot had ik hier de nodige vragen gesteld en die is dan ook prima gelukt. Waarvoor allemaal dank. En misschien gaat XP er nog wel eens als single op. Zeg nooit nooit.
Link naar reactie
[quote:352ebf4e23="s.mart"]En ik ben veel minder vrij met rotzooien. Als ik iets wegsmijt zet XP het weer terug, als ik iets veranderen wil mag dat niet. Big brother Bill.[/quote:352ebf4e23] Heeft niets met Big Brother Bill te maken. Het enige wat XP afschermt zijn bestanden die essentieel zijn voor het systeem. Kom nou eens concreet met dingen die niet werken, noem merken van hardware, instellingen die niet kloppen, maar het concreet. Dit zweeft allemaal veel te veel en gaat daardoor nergens over. groetjes Edmond
Link naar reactie
OK, ff de zaken op een rij zetten:[quote:8a28efe344="s.mart"]Met inbellen wél een inbelblad bij OE, maar niet bij IE, daar moet ik dan weer apart voor inbellen.[/quote:8a28efe344]Dat zul je vast wel ergens kunnen instellen.[quote:8a28efe344="s.mart"]de printer werkt, maar niet zo soepel en ook anders dan in ME, de scanner idem[/quote:8a28efe344]Wat moet ik me hier bij voorstellen?[quote:8a28efe344="s.mart"]Als ik iets wegsmijt zet XP het weer terug, als ik iets veranderen wil mag dat niet.[/quote:8a28efe344]Zou je kunnen vertellen in welke mappen je dingen verwijdert en verandert?[quote:8a28efe344="s.mart"]Verder tig keer dezelfde dingen opgeslagen op vele plaatsen, vanwege alle (in mijn geval onnuttige users). Je zoekt je wezenloos want dan zit iets in user zus en dan weer in default zo.[/quote:8a28efe344]Ja, wel als je via de verkenner je map Mijn Documenten bijv. wil bereiken via Documents and Settings -> Username -> Mijn Documenten. Waarom dan niet gewoon meteen Mijn Documenten aanklikken in de verkenner onder Bureaublad? Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dit dus geen boze berichten. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...