Ga naar inhoud

Whirlpool FSCR70410 zeepbakje lekt


Aanbevolen berichten

Hoi! Sinds kort heb ik een probleem met mijn Whirlpool FSCR70410, er komt namelijk tijdens het vullen water uit het zeepbakje. We hebben al: - Zeepbakje schoongemaakt met azijn - Kokend water & azijn door het zeepbakje naar de trommel laten spoelen - Wasmachine op 95 graden laten draaien - Geknepen in het slangetje tussen zeepbakje en trommel om evt. verstoppingen te voelen - Wasmachine netjes recht gezet - Kraan half open gedraaid ipv helemaal open Steeds lijkt het alsof we het gerepareerd hebben, want bij de eerste wasbeurt komt er geen water uit het bakje, maar daarna komt het probleem toch steeds terug. Hoe meer wasbeurten we doen, hoe meer water er per wasbeurt terugkomt. Online vind ik geen andere oplossingen, Whirlpool zelf kon niks bedenken, hebben jullie wellicht een idee wat ik nog kan proberen?
Link naar reactie
Probleem zit ergens anders. Als de machine water in neemt of gaat draaien moet de lucht uit de kuip via een ontluchtings slang of gaatje. Vind deze en maak hem schoon, moet ergens aan de achterkant bovenzijde kuip zitten. Whirlpool is bij een aantal modellen vergeten het gaatje groot genoeg te maken. Mag ik het lange nummer + het serie nummer van de machine, dan kan ik gerichter zoeken. Verwijder het bovenblad en kijk of je de ontluchting kunt vinden.
Link naar reactie
[img]https://postimg.cc/Bjv9qfWC[/img] [img]https://postimg.cc/mz4GWzTP[/img] Superbedankt voor het meedenken al. Ik heb nog geen tuitje of slangetje gevonden, dus heb maar even wat foto's geupload.. Zie ik iets over het hoofd? Overigens heel vreemd: De afgelopen 2 wasbeurten geen druppel water eruit.. Maar ik vertrouw er nog niet op dat het nu goed is, dus als je nog suggesties hebt zoek ik graag nog even verder ;)
Link naar reactie
[img]https://i.postimg.cc/j5wqNP94/PXL-20201007-111727788.jpg[/img] https://i.postimg.cc/j5wqNP94/PXL-20201007-111727788.jpg [img]https://i.postimg.cc/j5wqNP94/PXL-20201007-111727788.jpg[/img] https://i.postimg.cc/j5wqNP94/PXL-20201007-111727788.jpg plaatjes doen het niet zo te zien, hier de links :)
Link naar reactie

Hier is er uiteindelijk ook toch maar een monteur naar komen kijken. Het tuitje/slangetje achterin de kuip bleek er bij dit model niet te zijn, en volgens de monteur hadden we tot nu toe alles goed gedaan. Na wat tests bleek dat de hele zeepbak vervangen moet worden. De monteur zei al dat het er op lijkt dat dit probleem vaker voorkomt aangezien dit onderdeel op voorraad was bij zijn leverancier. Kosten worden 140 euro - daar koop je geen nieuwe voor, maar het is wel aan de hoge kant. Machine is nu 3 jaar oud, ik hoop dat ie het in ieder geval nog 2 jaar uithoudt hiermee.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hier een onderwerp van even geleden, maar ik ben met hetzelfde type machine tegen hetzelfde probleem aangelopen. Mijn machine is 4,5 jaar oud. Ik had al een monteur gebeld, maar uiteindelijk hebben we het toch zelf kunnen oplossen en heb ik de monteur (ad 180 euro) weer afgebeld.

Maak eerst het zeepbakje goed schoon. Maak daarna de machine open. Maak de zeepbakhouder goed schoon. Het probleem was dat de zeepbakhouder een minuscuul stukje naar voren boog waardoor het zeepbakje niet meer goed afsloot en het water niet direct naar beneden viel maar naar voren en zo steeds lekkage veroorzaakte.

Oplossing: een klein stukje ducttape in het gaatje waar de zeepbakhouder op rust zodat de zeepbakhouder iets naar boven kantelt en het zeepbakje weer aansluit. C'est tout!

(mijn rekeningnummer op verzoek. ;-))

  • Thanks 1
Link naar reactie

Lees dit maar eens Alex,

 

Autoriteit Consument & Markt (ACM)

De ACM laat markten goed werken voor mensen en bedrijven. Nu en in de toekomst.

Wij zijn een onafhankelijke toezichthouder binnen de overheid.

Kijk voor de uitleg van garantie bij Consuwijzer de voorlichtingssite van de ACM die stelt o.a. 

Duur van wettelijke garantie

De duur van de wettelijke garantie mag de verkoper of fabrikant niet zelf kiezen. Want dat volgt uit de wet. Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. In onze wet staat namelijk dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw eigen product. Gaat uw product eerder kapot dan u mocht verwachten? En hebt u het normaal gebruikt? Dan hebt u volgens de wet recht op reparatie of vervanging.

UNETO-VNI is dé ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de technische detailhandel.

“Zaken doen met een bedrijf dat lid is van UNETO-VNI betekent kiezen voor kwaliteit, betrouwbaarheid, service en vakmanschap.”

Uneto-VNI heeft zijn naam sinds 2018 gewijzigd in “Techniek Nederland”

Gebruiksduurverwachting Techniek Nederland

Gebruiksduurverwachting tabel Richtlijnen afschrijvingsmethoden

Deze organisatie heeft dus keurig duidelijk gedefinieerd wat garantie is en hoe er gehandeld moet worden, iets wat de wetgever in het Burgerlijk wetboek boek 7 nagelaten heeft.

Artikel 5 BW7

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Via Bemmel en Kroon, waar ik de machine had gekocht kwam ik bij Whirlpool. Je gaat eerst door allerlei 'indek-'bandjes waarin ze o.a. zeggen dat ze het gesprek opnemen. Er is twee jaar garantie. Tot 5 jaar mag je een serviceabonnent. Je betaalt 6 maanden 30 euro (en daarna 13 euro per maand). Hiervoor komen ze je machine repareren inclusief onderdelen. Als hij niet gemaakt kan worden hoef je niet te betalen. Als hij binnen het half jaar opnieuw stuk gaat komen ze opnieuw. 

Een machine van 5 jaar en ouder kost voor reparatie 199 euro en eenmalig.

Alleen voorrijkosten zijn al 120 euro. 

Ik denk niet dat een fout als dit onder garantie valt. Misschien moet je dan voor een duurdere machine gaan. (maar geen garantie.. ;-))

Mijn wasmachine kostte bij aanschaf 375 euro.

Link naar reactie

Het gaat om wettelijke garantie, niet wat de fabrikanten of handelaars daar van vinden. In de lijsten die ik gaf, staan de criteria duidelijk.

Het gaat er om wat jij van deze machine mag verwachten en dat is geen lekkage na een paar jaar.

Voor jouw "goedkope machine" is dat zelfs nog 4 jaar!!!

En dat is ook niet het plakken van duct tape.

Dit zijn gewoon constructiefouten die de fabrikant op moet lossen.

En al die fratsen van extra garantie is alleen maar extra zakkenvullerij, omdat de mensen bang zijn voor grote onkosten.

Beter is het om elke week een euro in een potje te doen voor mogelijke problemen, ben je veel goedkoper uit.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...