Ga naar inhoud

Win XP met RAID


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte lezer, Sinds kort ben ik in het bezit van een moederbord MSI KT4 Ultra BSR) met de bedoeling een RAID systeem te maken. Dat valt erg tegen om dat voor elkaar te krijgen en ik meen van mijzelf te mogen zeggen dat ik geen nitwit ben op computergebied. Ik wil dit graag doen in combinatie met Win XP pro. Als ik de manier volg zoals in de gebruiksaanwijzing beschreven en installeer XP krijg ik tijdens de installatie met de bijbehorende diskette een blauw scherm met een fatale fout. Via een omweg heb ik toen RAID geinstalleerd nadat XP was geinstalleerd via apparaatbeheer. In apparaatbeheer staat de bereffende driver bij de SCSI componenten, zou dus goed moeten zijn. Daarna wederom XP installeren (staat ook in de gebruiksaanwijzing) op het juiste moment "F6" intoetsen om externe drivers te installeren en wederom een blauw scherm tijdens de installatie van XP. Ik kan wel het menu van de RAID controller openen en daar zie ik maar 1 disk (heb er twee van gelijke omvang en grootte en merk) en wil dit als "STRIPE" inrichten. Wat ik ook doe er gaat steeds iets fout. Ik gebruik niet de serial ATA maar IDE 3 die ook daarvoor geschikt zou zijn volgens de gebruiksaanwijzing. Op de flatcable zitten dus de twee schijven, op de laatste aansluiting 1 schijf als "Master"en op de tweede (middelste) aansluiting schijf 2 als "Slave". In de verkenner van XP zie ik wel twee disks als C en D drive in NTFS elk 1 grote partitie van 80 Gb. Ik hoop dat iemand mij een oplossing kunt geven, daar dit een nogal moeilijke materie is denk ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...