Ga naar inhoud

sp1


anoniem

Aanbevolen berichten

lees dit eens :evil: Ik zie hier een groot aantal mensen die maar Windows Xp Servicepack 1 installeren! Mijn beste medemensen, gelieve het NIET te installeren want dan stuur je je surf en pcgedrag door naar Mircosoft! Ik heb het Servicepack al een tijdje en wat blijkt nu, précies na 10 dagen wordt je pc onder handen genomen van Mircosoft! Programma's die je nooit gebruikt worden met een ongeldige key verbonden en kan je niet meer opstarten! Het beste van dit alles is dat als je Xp Service pack installeert ALLE informatie naar Microsoft verzonden wordt! In elk programma vind je dan na 10 dagen de volgende boodschap: "I allow Microsoft to collect anonymous information about how I use its software and services" Dit wordt dus in je pc geplaatst na 10 dagen! Het beste is dan nog dat je pc gebombardeerd wordt met bétasoftware van Microsoft zelf! Voor sommige misschien leuk, maar voor mij onpraktisch omdat ik al een paar crashs hierdoor meegemaakt heb!!! En wat sommige ook mogen beweren, in de Windows Mediaplayer 9.0 zit een zelfde stukje informatie, want ook daar wordt je surf en gebruikersinformatie van mediaplayer doorgestuurd naar Microsoft! Voor de mensen die de nieuwe MSN 5.0 al draaiende hebben is het een gelijke boodschap want wat vinden we in het msn 5.0 menu: "I allow Microsoft to collect anonymous information about how I use its software and services" Zo zie je maar dat de nieuwe producten van Microsoft waaronder windows mediaplayer, msn 5.0 én servicepack al je gegevens doorgeven naar Microsoft
Link naar reactie
[quote:5bb6d9c08b="plextor"]En wat sommige ook mogen beweren, in de Windows Mediaplayer 9.0 zit een zelfde stukje informatie, want ook daar wordt je surf en gebruikersinformatie van mediaplayer doorgestuurd naar Microsoft![/quote:5bb6d9c08b] Dat klopt ik heb die optie gevonden. Maar standaard staat deze optie NIET aangevinkt. Ook werd er niet gevraagd of je de optie aan wilt zetten.
Link naar reactie
Vlak voordat ik dit item las was ik aan het tobben met Outlook express, ik had een e-mail gekregen met een belangrijk Word document, gisteren kon ik het nog openen en lezen, vandaag, na SP1 is het "onveilige document door Outlook Express ontoegankelijk gemaakt" Met geen mogelijkheid kon ik er nog bij, ook geen aanwijzing te vinden hoe dit wel kon, ik bepaal toch zelf wel wat ik open? Een waarschuwing is prima, maar dit gaat erg ver. Ook de beveligingsinstellingen van Internet Explorer waren niet meer te wijzigen, je kon wijzigen wat je wou, maar telkens stond het toch weer op "normaal", waardoor ik het document blijkbaar wel kon vergeten, vragen het opnieuw te sturen zou immers hetzelfde resultaat geven. Moeten we nu documenten weer op floppy per post sturen of zo??? Gelukkig had ik de optie om de oude bestanden op te slaan gebruikt en kon ik SP1 weer verwijderen, zeker toen ik bovenstaande berichten las. Dat van de beveiligingsinstellingen bekeek ik net nog even, maar ik kan ze niet meer wijzigen, iemand suggesties?
Link naar reactie
[quote:fff5c823ab="plextor"]als je die mail toch wil op halen. zet dan eudora er op[/quote:fff5c823ab] Heb ik wel eens geprobeerd, vond ik een lastig programma om mee te werken, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk :-) De bijlage kan ik weer openen na verwijderen SP-1, gelukkig. Alleen de beveiligingsinstellingen zijn niet te wijzigen, ik weet niet of dit voor SP1 ook al was, zo vaak wijzig ik ze niet. Zal eens in TweakXP zoeken of het een optie is die ik misschien daarmee zelf ooit eens heb aangevinkt??? :wink:
Link naar reactie
SP1 heb ik niet nodig. De PC werkt prima zonder. Dat hele SP1 is alleen leuk wanneer je echt serieus bezig bent, maar niet als je af en toe een breifje tikt en op internet zit. Wie normale sites bezoekt en niet allerlij ongure sites zal zelden last hebben van hackers. Ik heb ze nog niet gezien. Dat zal allemaal wel loslopen. Activeren? Nou vooruit dan maar Big brother? NEVER! :evil: :evil: :evil:
Link naar reactie
[quote:a122ee4c8e="Ron2"]Alles leuk en aardig, maar behalve het berichtje waar deze thread mee opende kan ik er op het hele net niets over vinden, dat ik SP-1 niet zou moeten installeren, wie weet er inmiddels meer hierover????[/quote:a122ee4c8e] Een andere reden om het niet te doen... [url=http://www.webwereld.nl/nieuws/12546.phtml]Niet iedereen tevreden over service pack XP[/url]
Link naar reactie
  • 4 weken later...
euh.. ik ben trotse eigenaar van een *orginele* ahum :P XP en heb SP 1 al geinstalleerd gister [quote:65c635bd56] plextor schreef: En wat sommige ook mogen beweren, in de Windows Mediaplayer 9.0 zit een zelfde stukje informatie, want ook daar wordt je surf en gebruikersinformatie van mediaplayer doorgestuurd naar Microsoft! Dat klopt ik heb die optie gevonden. Maar standaard staat deze optie NIET aangevinkt. Ook werd er niet gevraagd of je de optie aan wilt zetten.[/quote:65c635bd56] waar staat die optie? en ben ik beter af als ik SP1 er afhaal? aangezien ik een fanatieke verzamelaar ben van *orginele* :oops: spellen en programma's
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...