Ga naar inhoud

Trommel zit niet recht (slingeren)


Aanbevolen berichten

Hallo, sinds vorige week heb ik problemen met mijn Samsung wasmachine. Het begon met rubber stank en rook van aanslepende trommel op het deurrubber. Zag dat t rubber gesmolten was door aanslepen, heb inmiddels het deurrubber vervangen maar nu zag ik dat mijn trommel niet in t midden zit ( slingeren) . Kan iemand mij zeggen hoe ik dit op kan lossen.
Link naar reactie
M.v.d Heyden en HarryO , Bedankt voor het berichten! De wasmachine maakt met centrifugeren geen apparte geluiden klinkt normaal! Maar ik ben natuurlijk geen monteur, ben wel handig. Lager piept alleen een beetje. Ik hoop dat ik het zelf op kan lossen. Typenummer wf8604afv. Machine is ongeveer 10 jaar oud !
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Berichtje uit Italie. Mijn Samsung: mijn kleinzoon had begin vorige week een wasje gedraaid en toen zaten er allemaal stukjes rubber tussen het wasgoed en flinke beschadigingen aan de rubber manchet. Flink gezocht op de site van Amazon en ja, de goede gevonden. Dat duurde nog weer enkele dagen en eenmaal gearriveerd probeerde hij hem te monteren, maar dat was voor een jongen van 24 toch een beetje te veel van het goede. Nu heb ik gisteren een monteur uit het dorp laten komen en die had niet zulke goede berichten: de trommel slingert als een dronken aap. Als ik hem zo monteer zei hij me, dan is het over een week weer zo ver. Achterin de trommel zit een soort kruis (zo noemde hij het), dat zal dan de hierboven vermelde trommelkruis wel zijn en volgens hem is één van die poten achter de machine afgebroken. Hij heeft daar een nieuwe voor besteld die volgende week aankomt. Hij komt dan eerst de machine al halen en gaat hem demonteren in zijn werkplaats. Kosten van het geheel (buiten de kraag die incl. verzendkosten 21 euro kostte) 160 euro.

Link naar reactie
Op 6-1-2022 om 10:08, thevilla zei:

en toen zaten er allemaal stukjes rubber tussen het wasgoed en flinke beschadigingen aan de rubber manchet.

<knip>

Achterin de trommel zit een soort kruis (zo noemde hij het), dat zal dan de hierboven vermelde trommelkruis wel zijn en volgens hem is één van die poten achter de machine afgebroken. 

Als de manchet zo beschadigd is zoals je stelt, lijkt het me verstandig, deze ook te bestellen en te vervangen.

Als je tenminste binnenkort geen waterschade wilt hebben.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...