Ga naar inhoud

Dual boot verwijderen,hoe??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb(had)een dual boot pc,met twee os'en.Me en Xp.Ik rommel echter nogal eens met mijn hardware,en moet dan télkens álles opnieuw installeren,onder Xp.Dit was ik hoogst moe,dus heb ik Xp nu verwijderd.Echter als ik nu mijn pc opstart krijg ik nog gewoon zo'n dual boot opstart scherm,waarin ik moet kiezen welk os ik op wil starten.En dat terwijl er nu dus nog maar één os op de hd staat.Voor de duidelijkheid,ik heb dus één in drieén gedeelde hd,van 20Gb.Nu is mijn vraag,hoe kan ik dat dual boot opstartmenu verwijderen? Het beroerde is ook,dat in dat dual boot,keuze menu,winXp bovenaan staat,en dat dus opgestart(zou)worden,indien ik niks doe.Ik weet dat het ook mogelijk is om dat te veranderen,en Me bovenaan te zetten,maar ik weet niet meer hoe dit in z'n werk gaat. Nou,ik hoor wel of iemand hier ervaring mee heeft. Alvast bedankt. Gr.Mark.
Link naar reactie
Maak in ME een bootflop aan en start de PC met behulp van deze bootflop op...je komt nu in een DOS-omgeving en geef daar het commando sys a: c:...op dit moment worden de systeembestanden van de a-schijf naar de c schijf overgezet...vervolgens de computer opnieuw starten en het irritante boormenu is verdwenen...je kan nu ook het bestand boot.ini verwidjeren (wordt gebruikt bij het bootmenu)... Greetz, Edge
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...