Ga naar inhoud

beginnen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2f5fac78b5="Johan Stokking"]Met Delphi, en met alle andere serieuze programmeertalen.[/quote:2f5fac78b5] Sorry, die kreet over Delphi was nogal kinderachtig van me. Wou alleen even zieken. De discussie VB of Delphi is immers allang achter de rug. Like it or not, volgens de Gartner groep is Delphi (in het bedrijfsleven) passé. Voor gemak kiest men VB, voor performance C of C++. Delphi heeft geen duidelijke positionering en valt voor beslissers nog in het een, nog in het ander. Jammer, want persoonlijk vind (vond) ik Delphi een erg goede tool al is het wel minstens drie jaar geleden dat ik er voor het laatst iets mee moest doen. Er is totaal geen vraag naar. Maar er moet natuurlijk wel brood op de plank komen. (Ga voor de gein maar eens in de grotere boekhandels kijken, Delphi staat dan in het hoekje SQL-Windows, Foxpro etc.) [quote:2f5fac78b5] Je kan het maar beter gelijk goed doen, i.p.v. constant de CTRL+BREAK toets gebruiken in Visual Basic [/quote:2f5fac78b5] Misschien verstandig als je nog iets leest over het verschil tussen runtime en designtime.
Link naar reactie
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:56c603285f="Laurens"]Like it or not, volgens de Gartner groep is Delphi (in het bedrijfsleven) passé.[/quote:56c603285f] Da's niet waar! Delphi wordt commercieel nog veel gebruikt door Europese bedrijven. Mijn vaders bedrijf (en da's zeker geen kleintje) gebruikt Delphi, en Davilex om maar eens wat te noemen. [quote:56c603285f="tegen m'n vader"]"Volgens de Gartner groep is Delphi passé" -"Hmm, prutsers" [/quote:56c603285f] :D [quote:56c603285f][quote:56c603285f] Je kan het maar beter gelijk goed doen, i.p.v. constant de CTRL+BREAK toets gebruiken in Visual Basic [/quote:56c603285f] Misschien verstandig als je nog iets leest over het verschil tussen runtime en designtime.[/quote:56c603285f] :D
Link naar reactie
[quote:651d909f78="[DarthV]"]Voor mij is java nog steeds een uitstervende soort, maar ik denk dat het er maar aan ligt in welk markt segment je werkzaam bent.[/quote:651d909f78]Java is de meest gebruikte programmeertaal volgens verschillende test (zoek maar een op tweakers.net in het nieuws naar Java). Dus zo dood is het niet ;) En Johan: de Gartner groep weet wat ze zeggen hoor, die zijn toonaangevend in dit soort onderzoeken...
Link naar reactie
[quote:5a2342cea1="Bill Gates"]En Johan: de Gartner groep weet wat ze zeggen hoor, die zijn toonaangevend in dit soort onderzoeken...[/quote:5a2342cea1]Ik heb nog nooit gehoord van de Gartner groep, zal ze eens gaan opzoeken. Het lijkt me sterk als Delphi voor het bedrijfsleven passé is, het is een heel goed product en er zijn genoeg bedrijven die hiervoor kiezen/gekozen hebben.
Link naar reactie
[quote:8a3160b4fe="Johan Stokking"][quote:8a3160b4fe="Bill Gates"]En Johan: de Gartner groep weet wat ze zeggen hoor, die zijn toonaangevend in dit soort onderzoeken...[/quote:8a3160b4fe]Ik heb nog nooit gehoord van de Gartner groep, zal ze eens gaan opzoeken. Het lijkt me sterk als Delphi voor het bedrijfsleven passé is, het is een heel goed product en er zijn genoeg bedrijven die hiervoor kiezen/gekozen hebben.[/quote:8a3160b4fe] De onderzoeksresultaten van de Gartner groep zijn niet gratis. Daar moet je redelijk dure abbonnementen voor hebben. Dus ik vrees dat je op het net niet veel zult vinden. Delphi is zonder twijfel een goed product, maar nogmaals, het mist een duidelijke positionering. Vlees nog vis om het maar eens oneerbiedig uit te drukken. Daarnaast heeft de onduidelijkheid rond producent Borland het produkt geen goed gedaan. Steeds maar van naam wisselen wekt niet de indruk van een gewaarborgde continuïteit. En als bedrijven iets wel belangrijk vinden is het dat. Gupta heeft indertijd dezelfde fout gemaakt met als gevolg dat SQL_Windows bijna van de markt verdwenen is. En geloof me, dat was indertijd ook een uitstekend produkt, toen (VB stond nog in zijn kinderschoenen en Delphi was net aan versie 1.0.) zijn tijd ver vooruit.
Link naar reactie
Tja, dat merken wij dus ook op de zaak. Dat Delphi een beetje uitgerangeerd raakt, hoe jammer dat ook is. Onze club was altijd redelijk veelzijdig met betrekking tot verschillende ontwikkelomgevingen, maar helaas hebben we een half jaartje geleden Delphi moeten afstoten als een van de speerpunten (oftewel, punten waar de bucks mee binnen halen). Helaas hebben we nu alleen maar nog maar Microsoft (met al zijn ontwikkelomgevingen), Sun (JAVA) en IBM (ook JAVA). Allianties met Borland zijn er wel, maar worden weinig gebruikt/gevraagd.... Er is gewoon geen vraag naar in de markt, en dan houdt het op... Greetz, Taz
Link naar reactie
Jawel, Zeker als de klant al bestaande produkten in een bepaalde ontwikkelomgeving heeft. Dit heeft dan voordelen met betrekking tot onderhoud en ondersteuning. Indien wij dan iets anders willen introduceren, dan zullen we echt moeten praten als brugman om daarvan de noodzaak duidelijk te maken. Wat nieuwe producten betreft, dat hang vaak af van de gemaakte architectuurkeuzes. Groeten, Tazzie
Link naar reactie
[quote:e21f75f5fa="Bill Gates"][quote:e21f75f5fa="Johan Stokking"]Maar ze laten mensen "wennen" aan VB... oke oke het is niet echt niet eerlijk ofzo.[/quote:e21f75f5fa]Wat is er nu niet eerlijk aan? Leg dat eens uit... Wel eens van zaken doen gehoord? Geld verdienen? Mensen afhankelijk van je maken (en vervolgens cashen)? Dat is gewoon slim zaken doen...[/quote:e21f75f5fa]Lees! Ik zeg toch dat ik het niet niet eerlijk vind... Ze mogen doen wat ze willen bij Microsoft wat mij betreft en ze hebben gewoon vet mazzel met de tijd dat ze begonnen zijn.
Link naar reactie
[quote:8e7c04ed21]Wat is daar niet eerlijk aan? Je gaat toch ook geen motor van de concurrent in een auto zetten als je die net zo goed zelf kunt maken (als autoproducent dus)? [/quote:8e7c04ed21] Ik ga voor jou huisdeur staan en sluit je helemaal in met fiat's. Je kunt geen kant meer op dus kies je maar voor die fiat (je moet tenslotte je huis uit). Eigenlijk rij je graag in een mercedes, maar voordat je de mercedes garage binnenloopt haalt een andere fiat je weer in, deze knalt spontaan alle mercedessen uit de garage en parkeert netjes in de de lege garage. Tja geen andere keus meer de mercedessen zijn allemaal beschadigd of verdwenen. Slim zaken doen is eerlijk en gezond concureren jouw product laten uitblinken door kwaliteit. Wanneer je zoveel geld bezit dat je de concurent wegkoopt of failliet laat gaan om alleen maar je eigen positie te monopoliseren vind ik machtsmisbruik. Hoeveel macht MS inmiddels heeft is wel gebleken doordat ze het opensource project SE Linux hebben laten stoppen wat door de amerikaanse overheid gemaakt werd. Kortom slim zaken doen en mensen afhankelijk maken van je product vind ik prima, maar wanneer je dit doet door anderen op een oneerlijke manier van de markt te verdrijven dan mag je wat mij betreft niet meer spreken over (slim) zaken doen. Ik kan legio voorbeelden op noemen, maar ik doe er de moeite niet meer voor. Ieder zijn eigen mening en ik de mijne.
Link naar reactie
Tja, je kan het zo zien. Aan de andere kant is het doel van elk bedrijf om een monopolie positie te verkrijgen. Dat levert namelijk het meeste geld op en scheelt het bedrijf ook weer een hoop geld. Wat er ook mis is met MS, het begrip marketing hebben ze goed begrepen en als er dan iemand schuldig is aan hun machtpositie, dan is het de consument... greetz, Tazzie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...