Ga naar inhoud

beginnen


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heej Wiep, zo kan ik ook aan zo'n hoge postcount komen :evil: Als je PHP en JavaScript kan, heb je al wat aanleg voor (Visual) Basic. Gewoon een goed boek kopen (van Academic Service (simpel, handig en Nederlands), kijk op http://www.academicservice.nl/). Bij Academic Service kosten de meeste basiscursussen maar € 15,50! Succes ermee! Trouwens: Delphi is het makkelijkst om mee te beginnen!!
Link naar reactie
[quote:98c83a36e3="microchip"]Ik wil mijn eigen programma's gaan schrijven. Maar waar moet ik beginnen welke zijn makkelijk? Ik ken JavaScript Actionscript en PHP.[/quote:98c83a36e3] Wat is je doel? Wil je gewoon wat aan fröbelen of wil je je brood ermee gaan verdienen? In het eerste geval maakt het niet zoveel uit. Als je je geld ermee wilt gaan verdienen moet je de hobby-sentimenten uitschakelen en kijken waar vraag naar is, of waar vraag naar te verwachten is. De .NET hoek is dan een verstandige keus. Maar ook de scripttalen voor het bouwen van web-applicaties worden steeds meer gevraagd. Vergeet ook een zng. 'dode' taal als COBOL niet. Deze is springlevend maar wordt op de PC nauwelijks gebruikt. Het aantal COBOL-ontwikkelaars daalt rap maar doordat er nog erg veel oude applicaties draaien op mainframes en midrange machines blijft er vraag naar bestaan. Delphi is op zich een uitstekende ontwikkelomgeving en gratis zo'n toptool in huis is natuurlijk een geweldig aanbod. 1 blik op de personeelsadvertenties leert je echter dat er geen droog brood mee te verdienen valt. (Effe wachten op WA :P ). Volgens mij geeft Borland ook een Java workbench weg, (die stond althans een paar maanden terug op een CT-cd, sun geeft JAVA sowieso voor niks weg). Als gratis een voorwaarde is zou je ook JAVA kunnen overwegen. Is nog een courante taal ook, dus je verenigt het nuttige met het aangename. Voor beginners is Java echter niet echt eenvoudig. Onthoud dat een beetje programmeur, als hij het vak eenmaal beheerst, snel met iedere taal uit de voeten kan. Het gaat om de structuur van je programma's en je vermogen logisch te denken. De taal is slechts aanleren van de syntax. Gereedschap dat je nodig hebt om het door jouw uitgedachte programma te realiseren. Niet meer, en niet minder.
Link naar reactie
[quote:fe7cc9af9a="Laurens"]Wat is je doel? Wil je gewoon wat aan fröbelen of wil je je brood ermee gaan verdienen? Delphi is op zich een uitstekende ontwikkelomgeving en gratis zo'n toptool in huis is natuurlijk een geweldig aanbod. 1 blik op de personeelsadvertenties leert je echter dat er geen droog brood mee te verdienen valt. (Effe wachten op WA :P ). [/quote:fe7cc9af9a] Ho Ho, ook bij ons is er nog steeds vraag naar Delphi programmeurs, ook al is het minder dan de vraag naar VB, .Net of Java... Zou .Net nemen. Relatief simpel en gaat zeker doorbreken. Greetz, Taz
Link naar reactie
[quote:72758e1c44="Wiep Corbier"][quote:72758e1c44]Zou .Net nemen. Relatief simpel en gaat zeker doorbreken. [/quote:72758e1c44] Nou, dan bedoel je in dit geval wel echt relatief als je relatief schrijft. Ik ben binnenkort heeeeeel misschien in de gelegenheid om een cursus .NET te volgen, maar ik vroeg me af of in Nederland een bedrijf is dat mensen opleidt.[/quote:72758e1c44] Als je baas betaalt en de kosten dus niet een issue zijn, dan biedt CGEY Academy prima opleidingen in .Net, zowel individueel (aanbevolen) als groepsgewijs. Voor informatie over de verschillende opleidingen kan je mailen naar info@cgey.nl. Zij helpen je dan verder... Greetz, Taz
Link naar reactie
[quote:6897d57f32="Tazzie"] Ho Ho, ook bij ons is er nog steeds vraag naar Delphi programmeurs, ook al is het minder dan de vraag naar VB, .Net of Java... Zou .Net nemen. Relatief simpel en gaat zeker doorbreken. Greetz, Taz[/quote:6897d57f32] Ik wist dat er ergens nog een bedrijf was dat het gebruikte :P . Dat andere bedrijf dat Delphi gebruikt is Davilex (geen grap). Zo zie je maar weer dat kwaliteit van gemaakte software los staat van de gebruikte taal. :wink:
Link naar reactie
[quote:c5f6f1ec0a="Laurens"][quote:c5f6f1ec0a="Tazzie"] Ho Ho, ook bij ons is er nog steeds vraag naar Delphi programmeurs, ook al is het minder dan de vraag naar VB, .Net of Java... Zou .Net nemen. Relatief simpel en gaat zeker doorbreken. Greetz, Taz[/quote:c5f6f1ec0a] Ik wist dat er ergens nog een bedrijf was dat het gebruikte :P . Dat andere bedrijf dat Delphi gebruikt is Davilex (geen grap). Zo zie je maar weer dat kwaliteit van gemaakte software los staat van de gebruikte taal. :wink:[/quote:c5f6f1ec0a] Nou ja, wij gebruiken het niet zelf. Of eigenlijk wel, wij gebruiken het als klanten hier om verzoeken. Een niet echt klein bedrijfje is bijvoorbeeld de Postbank, die voor al zijn software nog steeds Delphi gebruikt... Greetz, Taz
Link naar reactie
Leer een echte taal zou ik zeggen. Ik denk dan meer in de richting van c/c++ met daarbij de combinatie van assembly. .NET (c)(tm) is een echte marketing hype waar de "ons snelle jongens met weinig computer ervaring" graag op inspringen door programmeurs te vragen die ervaring hebben met .NOT (c)(tm). De meeste advertenties die je ziet zijn bedrijven en instellingen die geen enkele programmeer taal kennen, maar van horen zeggen .NOT (c)(tm) kennen en daar mensen voor zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens wat er terecht is gekomen van COM/DCOM (c)(tm). Voordat men echt doorhad wat nou eigenlijk de techniek hierachter was (en na vele $$$$$ te hebben ontvangen aan cursussen), schakelt MS weer over op een geheel andere techniek. Belangrijk is gewoon dat je leert om goed gestructureerd te programmeren en je klant uiteindelijk zeer tevreden is over de snelheid (en stabiliteit) van het programma. Wanneer je start met een wat complexere taal als bijvoorbeeld C++ of assembly is de stap enorm eenvoudig om naar een andere taal over te stappen.
Link naar reactie
DarthV, with all due respect... Wou u soms beweren dat .Net geen "echte" programmeertaal is? Dat eigenlijk het enige heiligmakende c/c++ is? Sorry to bust your bubble, maar c/c++ wordt indeed nog veel gebruikt, bijvoorbeeld in de proces en automatiseringstechniek. Maar bij de verbindingen richting internet/webservices en dergelijke, wat uiteindelijk toch de toekomst gaat worden, speelt c/c++ niet meer mee. Ik heb het zelf meegemaakt, viel niks meer in te doen. De concepten van Java en .Net zijn de concepten van de toekomst. Geloof het of niet, maar er is een reden waarom Java plotseling populair werd. Met name de platform "onafhankelijkheid" en de mogelijkheden voor internet heeft Java een enorme boost gegeven. Met de komst van .Net (en met name C#) gaat MS de aanval openen op Java en, verbazend genoeg, maken ze een goede kans. .Net stoelt op dezelfde principes als Java. Sterker, we hebben een seminar gehad van Borland over hun JBuilder en tot het klapperen van de oren van alle javanen in de zaal vond zelfs die consultant, een java-man in hart en nieren, dat over het .Net principe zeer goed is nagedacht. Zo zeer zelfs, dat hij een demo gaf over dezelfde mogelijkheden met .Net.... Dus om .Net als een hype te beschouwen...zou er nog even mee wachten... Greetz, Taz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...