Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De HDD is momenteel verdeeld in 3 partities, C; D; en F: E: is de DVD drive Ik wil de F: partitie samenvoegen met de D: partitie maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik heb alle partitie's en speciaal de D: en F: partitie met CHKDSK n: /f /r meerdere keren laten testen en daar komen geen fouten uit. Desondanks met 3 verschillende partitie manager krijg ik foutmeldingen. - Partition Magic is het meest rigoreus: die meldt gelijk na opstarten een gele band met error message #106 - Met Acronis Disk Director Suit is niets mee te beginnen. Als ik de opdarcht geefrt de partite samen te voegen (merge) dan doet ie of hij begint, maar voert niets uit. Die heb ik nota bene gekocht en betaald!! - Parted Magic (een schitterend Linux programma!) begint met het samenvoegen maar na verfloop van tijd krijg ik een onderbreking met foutmeleding en de hele zaak wordt teruggedraaid. Beide partities zijn geformat met NTFS, het formatten is zonder problemen verlopen. Ik heb Defragger opgestart (ook een erg mooi programma en freeware!) en die meldt voor beiden D: en F: bovenin een brede band 1/6 tot 1/7 deel van totaal gereserveerd voor MFT en ergens middenin een paar hokjes met als inhoud (eerste hokje $MFTMirr + $Logfile) en 6-8 hokjes $Logfile. Voor de rest leeg. Geen sectors met problemen. Ik heb van Toshiba 2 disktesters gedownload, maar geen van twee werken: de eerste, daar moet je een keus maken welke HDD je wilt testen, maar aanklikken van de Toshiba HDD geen effect. De tweede (in een MSDOS window start helemaal niet op!! En wat nu? perloc
Link naar reactie
in een ander topic meldde je al die error 106. ik raadde je aan die schijf te controleren. en gezien het geworstel met dei partitiemanagers is dat niet ten onrechte, vrees ik. toshibaschijven zijn lastig te testen. hdtune is dan de aangewezen alternatieve tester. overigens zou ik zelf nooit dit soort operaties uitvoeren op schijven met inhoud. maak eerst images, als je wat wilt bewaren, maak de hele schijf leeg en partitioneer dan pas.
Link naar reactie
Ik heb HDTUNE gedraaid en er zijn inderdaad fouten op de HD gevonden. 3 Reallocated sector counts in Health en 4 hokjes gemerkt als Damaged in ERROR op 30854, 31003 en 31010 MByte Maar dat hoeft toch nog niet te betekenen dat de HD onbruikbaar is? Reallocated wil zeggen dat de sectors als BAd zijn gemerkt en vervangen door andere sectors. Niet? Wat denk je ervan? perloc
Link naar reactie
weinig meldingen zegt op zich natuurlijk niks. kennelijk moet je ze ernstiger nemen als verschillende partitiemanagers erop stuklopen... je kan windows er zelf nog eens op loslaten: verkenner, rechtsklik station, eigenschappen, controleren, aangeven dat fouten hersteld moeten worden. dat wil nog wel eens helpen.
Link naar reactie
derkdejong: Dat is de derde manier (die ik nog niet kende) om chkdsk n: + switches op te starten! Dat heb ik dus al verschillende keren gedaan, zonder dat er een foutmelding komt. andre@home: Eureka!! Dat is de oplossing!! Ik had het zelf kunnen bedenken! En het kon omdat beide partities leeg waren. (Anders had ik eerst een image moeten maken.) Dus ik heb nu een grote partitie! (Nou ja wat is groot? 47Gb + 10Gb voor C: dat is de grootte van de HD, dus stelt niet veel voor. Maar ja, de laptop is maar een oudje....) Ik heb nadat dit is gedaan nog eens even de PM CD opgestart. Om te beginnen kwam die met een foumelding #110 dat de grootte van een sector niet juist was en dat hij die kon repareren. Dat is gedaan. Daarna weer een gele band met nu de foumelding #105. Dus we gaan richting 0, maar dat zal nog wel even duren!! In ieder geval beiden dank voor de hulp! perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...