Ga naar inhoud

Microsoft virtual WiFi Miniport Adapter


Aanbevolen berichten

Microsoft virtual WiFi Miniport Adapter geeft een foutmelding. Ik heb net een nieuwe desktopcomputer met windows 7 en ik krijg nu bovenstaande foutmelding in het apparaatbeheer. De automatische probleemoplosser heeft al het stuurprogramma opnieuw geladen, maar zonder resultaat: de foutmelding blijft. Kan iemand mij helpen en mij mogelijk ook vertellen waar deze virtual WiFi adaptor voor dient?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Stukje Info: Een van de nieuwe technieken in Windows 7 is dat een enkele Wifi kaart onder windows 7 dubbel gebruikt kan worden door middel van de virtuele wifi miniport adapter. Hiermee is het mogelijk om 1 wifi kaart aan 2 hotspots/accesspoints te koppelen. Nu heeft dat in 99% van de thuis situaties geen nut aangezien er maar 1 accesspoint staat en dit niet nodig is. Dit kan toepasbaar zijn in situaties dat een laptop gebruikt word als proxy door de "fysieke" kaart aan het accesspoint ta koppelen en de virtuele te gebruiken voor andere apparaten die op die manier ook toegang tot het internet krijgen. (als je ze niet aan het accesspoint zelf wil (of kan) koppelen. Nu jou probleem: De storing komt vermoedelijk door de drivers van je fysieke wifi kaart die deze techniek (nog) niet (goed) ondersteunen. Als je wifi kaart (de fysieke) goed werkt is er dus niets aan de hand en "mis" je alleen die extra functionaliteit (welke je vermoedelijk toch niet gebruikt). om het op te lossen zou je op zoek kunnen gaan naar nieuwere drivers op de site van de maken van je PC of de site van jou Netwerkkaart fabrikant. als die nog niet aanwezig zijn kun je er een mailtje aan wijden aan de bedrijven met de vraag of en wanneer de functionaliteit ondersteund gaat worden. ©Ellasar, helpmij Voordat je gaat zoeken naar drivers: Start Windows Update eens handmatig op en bekijk de optionele updates. Meestal staat hij daartussen.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Hoi, Bij mij ook allerlei vage problemen met deze miniadapter je kunt hem eenvoudig uitschakelen, verwijderen gaat niet via stuurprogramma verwijderen, hiervoor is een andere methode, namelijk: Uitzetten: cmd uitvoeren als administrator “netsh wlan stop hostednetwork” of “netsh wlan set hostednetwork mode=disallow” Aanzetten: cmd uitvoeren als administrator “netsh wlan set hostednetwork mode=allow” (zonder aanhalings-tekens)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...