Ga naar inhoud

Samsung Spinpoint 750 GB probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Mijn config bestaat uit: MB: Asus P5B CPU: Intel E6600 OC = 3.43 2 x 2 GB Corsair XMS 2 Pc 6400 GPU: XFX 9800 GTX plus HD 1 = Samsung Spinpoint (SP) 320 = SATA 1 ( OS + games) HD 1 = Samsung (SP) 500 = SATA 2 ( Storage) DVD WR: Lite- on = SATA 3 OS = Win XP prof servp 3 ================================ Om reden "X" heb ik deze middag een 3de harde schijf gekocht: Samsung SP 750GB. Deze heb ik op de laatste SATA poort aangesloten. ( De P5B heeft 4 interne SB aangestuurde interne SATA pooorten). PC opgestart en alles was ok. Totdat....ik zo STOM ben geweest ":)" om de PM 8.0 te gebruiken om de schijf te partioneren en te formateren. In eerste instantie wilde ik partioneren en daarna formateren. Ik wilde twee partities maken van ieder 50 % = 375 GB en te formateren op NTFS. Ik heb PM 8.0 de opdracht gegeven om de schijf in tweeen te delen met een primaire partitie en ok gegeven op de opdracht uit te voeren. Op het einde gaf PM een foutmelding die ik te snel heb weggeklikt en nu komt PM 8.0 met de fout: init failed error 100 partition table is bad. Goed..." maakt niet uit" dacht ik. Tot op heden heeft de PC mij nooit verslagen. Altijd had ik wel een tooltje of een progje in dos om zaken op orde te stellen. Maar dit keer....pfffff.... In dos kan ik de schijf niet bereiken. Niet met HDUTIL ect. Opstartend vanuit de Windows XP instal schijf geeft de installatie aan dat hij er niks mee kan doen. Beste mensen...is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb al zoveel geprobeerd, teveel op op te noemen ( 4 tot 5 uur bezig). Van software tot hardware. Ik heb ook andere SATA poorten gebruikt, de andere HD afgekoppeld ect...ect...ect Ik heb een progje dat heet KILLMBR ( lijkt mij duidelijk), maar dat ik ik niet uitvoeren op die schijf want....hij is er niet...AAAAAAHHHHH.... Wie o wie.... P.s. tuurlijk heb ik 2 uur gegoogeld en ben ik ook op de site van symantec geweest. Leuk...die oplossingen maar ze helpen niet in mijn geval. Dit is mijn allereerste hulpvraag aan een forum en hopelijk ook mijn laatste. Ik wil in ieder geval aangegeven dat ik dit niet "zomaar even doe" omdat ik te lui ben om te zoeken naar een oplossing. Groetjes van FKJ
Link naar reactie
[quote:746c9abfa8="Lange Pier"]Tja, PM is vragen om moeilijkheden en waarom niet gewoon in schijfbeheer, wis daar alles wat je ziet van die schijf en deel hem opnieuw in. Anders via uitvoeren, cmd en diskpart, schijnt dat die wel werkt als de rest niet meer werkt. http://www.partition-tool.com/personal.htm[/quote:746c9abfa8] Navond Lange Pier, In schijfbeheer...zie ik hem niet. De schijf bestaat gewoonweg niet. Ik ga in ieder gevaal aan de lag met diskpart. Mag ik u bedanken voor de reply. U hoort van mij. Gr. Funkyjazz
Link naar reactie
[quote:0fc1448007="Lange Pier"]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Als hij niet wordt gezien kun je er ook niets mee, bovenstaand tooltje ook niet? zit de SATA kabel nog goed en krijgt hij spanning?[/quote:0fc1448007] Met Diskpart kan ik de schijf zien. Ik kan ook een batch klaarzetten om een partitie aan te maken. Als Diskpart de partitie heeft aangemaakt, wil hij de info wegschrijven in de MBR en daar gaat het fout. Ook het progje testdisk. Laten runnen in dos. Ik heb de gehele test nog niet laten doen want dat duurt even. Maar als ik kies om de MBR te verwijderen dan doet die dat volgens mij wel. Echter blijft Diskpart fouten geven. Zelf denk ik dat het dit keer echt aan de HD ligt. Ik gebruik keurig een polsband omdat mijn laminaat vloer statisch is. De schijf heeft absoluut voldoende voeding ( als ik configureer ga ik terug naar mijn default bios settings). Beste Lange Pier...ik ga de HD terug in zijn doosje doen en morgen terug brengen naar de winkel. Ik laat nog wel weten wat er verder is gebeurd. In ieder gevaal super(!!) bedankt voor de hulp en info! Have a nice weekend! Gr. Funkyjazz
Link naar reactie
er zijn meer splinter nieuwe hardeschijfen van samsung die dit soort storingen geven het ene moment wel zicht baar in de bios het andere moment verdwenen ik zou zeggen retour afzender en vervangen die schijf heb van de week ongeveer het zelfde mee gemaakt was een pc aan het instaleren op een nieuwe hd een samsung spinpoint toevallig ook nog eeen 750 gb aan het einde van installatie moest pc opnieuw opstarten daarna gaf bios aan boot fout de hd was spoor loos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...