anoniem Geplaatst: 18 mei 2007 Delen Geplaatst: 18 mei 2007 Ik heb een nieuwe printer/scanner aangesloten via de netwerkaansluiting, het betreft een HP Photosmart 2575 All-in-One. Het afdrukken gaat prima, maar wanneer ik wil scannen komt er de melding: "Fout tijdens het communiceren met het scanapparaat. Sluit het scanapparaat correct aan en probeer het opnieuw.". Opnieuw installeren van het apparaat heeft niet geholpen. Ik heb ook nog een patch van de HP-site gedownload en geinstalleerd die werd aangeraden. Ook dit hielp niet. Wat nu? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2007 het bekende probleem alleen via de aangesloten computer kan je scannen het aan de server (router met printserver) gaat met dezen niet het afdrukken kan wel via de router, maar het scannen niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2007 Je zegt dat je alleen kan scannen via de aangesloten computer. Maar dat is het nou juist: met een netwerkaansluiting is de scanner/printer niet aan een computer verbonden. Ik heb juist de netwerkaansluiting gebruikt zodat mijn vriendin kan printen zonder dat mijn pc aangezet hoeft te worden. Technisch zie ik ook geen enkele belemmering om te scannen vanaf elke pc in het netwerk, dat zou gewoon mogelijk moeten zijn. Ik heb inmiddels ook een e-mail over dit probleem naar de helpdesk van HP gestuurd, hopelijk weten ze daar raad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 technisch niet nee software wel ja de software van de scanner gedeelte kan maar op 1 computer draaien en daar stoot je tegen aan de twaindriver kan maar op 1 computer draaien Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Dus als ik wil kunnen scannen moet de Photosmart via de USB-aansluiting op mijn eigen pc aansluiten en moet het afdrukken ook via mijn pc gebeuren. Terwijl we juist een printer met een netwerkaansluiting wilden zodat mijn pc niet aangezet hoefde te worden om te kunnen afdrukken. Daar zijn we niet blij mee :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Kun je niet beide gebruiken? Dus jouw pc via usb aansluiten, en je vriendin op de netwerk ingang. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Zou misschien kunnen, alleen heeft de plug van de USB-kabel (die hoorde niet bij de Photosmart maar had ik nog liggen) een brede rand waardoor hij niet naast de netwerkplug past. Dus dan zou ik even een nieuwe kabel moeten halen. Ik heb trouwens in de handleiding gekeken en daarin staat dat via de netwerkaansluiting alle functies het horen te doen. Ik kan misschien het beste even afwachten wat de helpdesk van HP te zeggen heeft (heb ik gisteren een e-mail gestuurd). Zij zouden het toch moeten weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Mijn ervaring is wel, dat je op alle printers alle software compleet moet installeren. Dus niet alleen een kale driver of zo. Zou je ook nog even kunnen bekijken. En natuurlijk alles even uit, en weer aanzetten. Volgorde van aanzetten wil bij printers ook nog wel eens uitmaken. Soms moeten ze per se als eerste, soms per se als laatste, en vaker maakt het niet uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Het is opgelost :lol: . Ik heb mijn eigen pc nu via de usb-aansluiting verbonden met de Photosmart en die van mijn vriendin via het netwerk. Ik moest alleen bij mezelf de Photosmart installeren terwijl deze NIET met het netwerk was verbonden; want toen deze verbinding er wel was lukte het niet. Alles werkt nu naar behoren :D . Pfff, wat een opluchting :P. Iedereen die gereageerd heeft hartelijk dank, met name Gerben voor zijn tip :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen