Ga naar inhoud

Van SATA naar SATA


Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuwe SATA disk bijgehangen (er hangt 1 SATA in het systeem). Ik wil deze nieuwe als opstarter gaan gebruiken (Win XP Home). 1. HD wordt in BIOS herkend; 2. Heb 'm geformatteerd; 3. Met Acronis een diskclone van de oude naar de nieuwe gemaakt. Geen centje pijn. 3 partities gekopieerd. MBR is overgezet door Acronis 4. Oude schijf afgekoppeld. 5. Bij de opstart met de nieuwe geeft Windows aan: 'probleem met het laden van het besturingssysteem'. En stopt. Mis ik iets? Als ik van SATA naar SATA een diskclone maak worden toch ook de SATA drivers meegekopieerd? Als ik in het BIOS kijk in het tabblad 'Boot' zie ik bij harddisk de nieuwe staan als 2nd SATA-M, terwijl het de enige schijf is die aangekoppeld is. Heeft dit er wat mee te maken?
Link naar reactie
Met beide schijven aangekoppeld kan ik in het BIOS in het tabblad BOOT de volgorde van de twee schijven wisselen. Als ik de oude bovenaan zet geen centje pijn: gewone opstart. Zet ik de nieuwe bovenaan dan laadt het besturingssysteem niet. Alle data zijn wel gekloond op de nieuwe. Kan ook alles benaderen, alleen hij start niet op als ie die rol heeft............... Ben erachter dat dat 2nd master gewoon het stekkernummer is van het mobo. Heb alle 4 de nummers geprobeerd, maar helaas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...