Ga naar inhoud

Laser printer, GDI, PCL, etc


Aanbevolen berichten

Ik heb een printer server (USR 7500 Robotics) en heb een lexmark inktjet. Ik ben van een laserprinter aan te schaffen omdat die voor mij wat meer voordelen heeft en ik absoluut NIET tevreden ben met de lexmark. Nu moet die laserprinter aan de netwerk print server hangen maar hier loop ik tegen wat problemen. Ik had op het oog de Brother HL-2030, die op krullend papier na erg goed uit de tests komt. Probleem bij deze printer schijnt te zijn dat deze enkel bestuurt kan worden middel GDI (Whatever that may be). Nu las ik ook wat zaken over printer besturing middels PCL varianten. Hoe moet ik nu een laserprinter uitzoeken en waar moet ik dan rekening mee houden omdat ik hem via mijn print server wil kunnen gebruiken. Zaken waar ik rekening mee wil houden: - Print server enabled (GDI, PCL ????) - Gesloten papier bak - zwart wit is voldoende - snelheid minder belangrijk - geen grootgebruiker (prive kleinschalig) - Wil eigenlijk ook wel een bekend merk (lijkt mij wel beter) Kan iemand mij op weg helpen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...