Ga naar inhoud

2e Harde schijf is niet benaderbaar


Aanbevolen berichten

Heb al op forum gezocht maar kan nog geen antwoord vinden voor de volgende vraag. Ik heb een tweede harde schijf Maxtor als slave geïnstalleerd naast de master, ook Maxtor, en daar een aantal dingen op opgeslagen, niets aan de hand dus. Bij het opstarten vandaag kan ik de 2e schijf niet meer benaderen?! Op de snelkoppeling staat nu een rood ? en bij aanklikken komt de volgende boodschap: "Het station of de netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling Extra schijf (F).lnk verwijst, is niet beschikbaar. Controleer of de schijf geplaatst is en probeer opnieuw." Kast open en alles nagelopen...geen resultaat. Ook via Deze Computer is de 2e HD niet zichtbaar. Bij apparaatbeheer is de harde schijf wel zichtbaar, bij schijfbeheer ook, maar ook niet benaderbaar. Heb de 2e schijf al verwijderd (niet fysiek), opnieuw opgestart en dan automatisch weer laten installeren, maar het probleem blijft. Wat te doen, ik hoop niet formateren want dan ben ik alle gegevens kwijt! Wie het weet mag het zeggen!
Link naar reactie
heb bij topic >moederborden procesos e.d ook geschreven is waarschijnlijk jumper probleem maxtor schijven dienen als slave jumperloos te zijn oudere modellen kan afwijken als master 1e pinnen vetricaal naast ide connector jumper ( master) met slave present in midden :oudere modellen soms met 2 jumpers maar kijk dat je dan geen cap. limiter aan zet"(schijf krijgt dan halve capiciteit)ipv 40 gig wordt 20 gig kijk op maxtor site voor juiste specs betreffende jumper model rechtsboven in beeld (op site) uitzoeken dan quick specs suc6
Link naar reactie
Met een recovery programma, bv. pcinspector (gratis, heb ik geen ervaring mee maar wordt veel aangeraden). Getdataback (www.runtime.org) is er apart voor FAT en NTFS. Je kunt een demo ophalen en daarmee nagaan of je data er nog zijn. Het is aan de prijs maar ik heb er al een aantal succesvolle reddingsacties mee uitgevoerd. Je moet natuurlijk wel voldoende opslagruimte hebben en de schijf in kwestie niet gebruiken om overschrijven te voorkomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...