Ga naar inhoud

Advies over rechthandige muis


Aanbevolen berichten

Na een goede ervaring bij een vriend van mij met een rechthandige muis ben ik zelf opzoek naar een goede. De muis die ik geprobeerd heb was een van microsoft. Kunnen jullie mij een muis aanbevelen die echt voor rechtshandige is. Zo ja waar ik die kan kopen, want in de computer winkels in de buurt ( gennep ) zie je alleen maar de logitech modellen en bijvoorbeeld niks van Thrust. De muis mag een laser zijn maar is niet echt nodig.
Link naar reactie
Thrust is voortstuwing, je bedoelt denk ik Trust. Trust is een budget merk die naar mijn mening alleen maar troep maakt. Je zal bij hun denk ik geen specifiek rechtshandige muizen vinden en zeker niet die ook een beetje goed zijn. Allereerst is het wel belangrijk om te weten wat je budget is en ten tweede waar de muis voor gebruikt gaat worden: beetje van alles, m.n. games, tekenen. Ik heb zelf een Logitech MX1000, ik vind het een topmuis, maar er zijn er genoeg die dat niet vinden. Zo is hij nogal duur om te beginnen en hij is vrij groot en zwaar. Ik vind dat lekker, een ander weer niet. Daar moet je dus voor jezelf achter zien tekomen. Moet hij draadloos zijn, moet hij dan ook oplaadbaar zijn? Het topmodel van Logitech is op dit moment de G7, maar die heeft dan ook een aardig prijskaartje: €80. Die is super snel, vrij licht, super nauwkeurig, draadloos, oplaadbaar, etc. kortom een topmodel. Als ik nu een muis zou kopen denk ik dat ik die zou nemen, al mist hij wel een aantal knoppen tov de MX1000. Wel kan je er tijdens het gamen de nauwkeuigheid van instellen wat ook wel weer leuk is. Kopen zou ik sowieso bij de online doen, want dat scheelt echt een hoop. Zeker als je nog meer dingen nodig hebt, want dat compenseerd dan mooi de verzendkosten.
Link naar reactie
Op die manier kan ik het ook, zet er overigens Trust achter en je ziet snel genoeg dat Trust alleen links/rechtshandige muizen maakt en niet specifiek rechtshandige. Ik zou gewoon rondkijken op [url=http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/default.mspx]Microsoft[/url] en [url=http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/NL/NL,crid=2199&categoryid=428]Logitech[/url], als je vragen hebt stel ze gerust. Er zijn overigens ook zat andere merken die muizne maken, en ook goede. Maar Logitech en Microsoft zijn verruit het meest bekend en daardoor ook het makkelijkst verkrijgbaar.
Link naar reactie
Ik snap al dat gedoe met rechts- en linkshandige muizen absoluut niet! "Op de zaak" muis'de ik rechts, thuis links omdat mijn eega links is (ik kom voor wat betreft "muizen" zowel links als rechts uit de voeten, schrijven kan ik alleen rechts). Ik werk (daarom) altijd met symetrische muizen. Zowel rechts als linkshandig levert dit geen enkel probleem op..... Waarom verschil L/R??
Link naar reactie
Mijn budget is max 60 euro. Draadloos is voor mij niet echt een mikpunt. Ik heb al eens gekeken naar de mx 1000 en het ding bevalt me wel. Alleen heeft deze dus geen draad eraan. Wat betreft die microsoft muis daar weet ik het modelnummer niet van ook de naam of serienummer kan ik niet meer natrekken, dus dat wordt lastig. Ik heb het model nog niet bij microsoft gevonden. Ik ga de muis gebruiken voor het kantoor werkzaamheden en cad/3d tekenwerk. Precisie is dus wel fijn, maar hij moet ook weer niet te snel zijn want dan kun je niet rustig mikken op een punt in de tekening. Als het draadloos zou worden dan heb ik nog een paar vragen hierover, ( ik kan ook niet alles weten ! ) Hoe lang gaat twee oplaadbare batterijen mee in een gemiddelde muis als je hem natuurlijk uitzet als je hem niet gebruikt ? Hoe zit het tegenwoordig met de storing tenopzichte van andere muizen in de omgeving ? Is de snelheid tegenwoordig bijna net zo snel als door een kabeltje ? Wat is de effectieve werkafstand van de muis tot de ontvanger bij een beetje goede muis ? Hoe zit het met de werking in bijvoorbeeld een dos-venster of buiten windows ( zeg installatie van windows zelf of linux ) ? Een goede muis is voormij inderdaad een muis die je de hele dag kan gebruiken en dat je aan het eind van de dag niks voelt aan je polsen. Ben namelijk niet zo verzot op RSI Alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
hoelang batterijtjes meegaan zal per merk en verbruiker verschillen; kun je denk ik geen adequaat antwoord op verwachten. als dit item voor jou zo belangrijk is omdat je er de hele dag mee moet werken, zit er maar een ding op: daar al je aandacht op focussen en dus naar de winkel en uitproberen! de een kan niet lopen op bataschoenen, de ander wíl niet anders: ook muizen is een zeer persoonlijke aangelegenheid.
Link naar reactie
[quote:ee0e7e1917="peter55"]Mijn budget is max 60 euro. Draadloos is voor mij niet echt een mikpunt. Ik heb al eens gekeken naar de mx 1000 en het ding bevalt me wel. Alleen heeft deze dus geen draad eraan. Wat betreft die microsoft muis daar weet ik het modelnummer niet van ook de naam of serienummer kan ik niet meer natrekken, dus dat wordt lastig. Ik heb het model nog niet bij microsoft gevonden. Ik ga de muis gebruiken voor het kantoor werkzaamheden en cad/3d tekenwerk. Precisie is dus wel fijn, maar hij moet ook weer niet te snel zijn want dan kun je niet rustig mikken op een punt in de tekening. Als het draadloos zou worden dan heb ik nog een paar vragen hierover, ( ik kan ook niet alles weten ! ) Hoe lang gaat twee oplaadbare batterijen mee in een gemiddelde muis als je hem natuurlijk uitzet als je hem niet gebruikt ? Hoe zit het tegenwoordig met de storing tenopzichte van andere muizen in de omgeving ? Is de snelheid tegenwoordig bijna net zo snel als door een kabeltje ? Wat is de effectieve werkafstand van de muis tot de ontvanger bij een beetje goede muis ? Hoe zit het met de werking in bijvoorbeeld een dos-venster of buiten windows ( zeg installatie van windows zelf of linux ) ? Een goede muis is voormij inderdaad een muis die je de hele dag kan gebruiken en dat je aan het eind van de dag niks voelt aan je polsen. Ben namelijk niet zo verzot op RSI Alvast bedankt voor de reacties[/quote:ee0e7e1917] Ik ben niet erg gecharmeerd van batterijen, heb al vaak genoeg gehad met apparatuur dat het ineens stuk was omdat de batterijen gelekt hadden. Accu van MX1000 gaat zo'n 20 intensieve gebruiksuren mee. Bereik van draadloze muizen is zo'n 2 meter van ontvanger bij MX1000, daarboven werkt hij nog wel maar reageerd hij soms wat minder. In DOS heb je geen muis nodig lijkt mij :wink:, bij installatie van windows heb je vrij weinig aan draadloze muizen want ze worden lang niet altijd herkend, als ze herkend worden vaak alleen linker en rechtermuisknop. Het is dus handig om een simpele PS/2 muis met draadje bij de hand te houden bij windowsinstallatie. Storing heb ik nog nooit last van gehad, ontvanger zou minimaal 50cm van alle andere apparatuur moeten staan. Wat doe ik zet hem midden in een berg van apparatuur en hij werkt prima. Wat betreft snelheid, de eerder genoemde draadlozen en oplaadbare G7 is en veel sneller dan andere muizen. Omdat het een zuivere USB muis is, dus die kan sowieso niet op een PS/2 poort met een adaptertje. Hij ligt super lekker in de hand, is niet te zwaar. Heeft twee losse accu's zodat je altijd een volle hebt. Het enige waar de G7 niet aan voldoet is je budget. Een snelle muis met draadje is de MX518 en die past wel in je budget, maar die minder snel en minder nauwkeurig als de G7. Even in het kort: draadloos, oplaadbaar, super nauwkeurig en snel, over je budget: G7 met draad, snel, nauwkeurig, binnen budget: MX518
Link naar reactie
In de computer totaal van januari 2005 staat een test over muizen, daar word tog wel duidelijk gezegt dat de mx1000 heel precies is maar omdat hij draadloos is weer trager reageert, en heeft het dus ook niet zo veel nut dat hij zo precies is, de mx-510 word ook goed getest, is met draad en dus nooit gezeur met accu's of baterijen die leeg gaan, en het is gewoon het snelst en het preciest. Ik heb afgelopen week ook een mx-510 gekocht met steelpad 8) en ben er zeer zeer tevreden mee past lekker in je hand is niet zwaar niet te licht en lekker en die steelpad is trouwens ook heel handig reageert heel snel in games, en dan blijf je nog ruim onder je budget. Groetjes, Jordi
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:35a6829914="Joddi"]In de computer totaal van januari 2005 staat een test over muizen, daar word tog wel duidelijk gezegt dat de mx1000 heel precies is maar omdat hij draadloos is weer trager reageert, en heeft het dus ook niet zo veel nut dat hij zo precies is, de mx-510 word ook goed getest, is met draad en dus nooit gezeur met accu's of baterijen die leeg gaan, en het is gewoon het snelst en het preciest. Ik heb afgelopen week ook een mx-510 gekocht met steelpad 8) en ben er zeer zeer tevreden mee past lekker in je hand is niet zwaar niet te licht en lekker en die steelpad is trouwens ook heel handig reageert heel snel in games, en dan blijf je nog ruim onder je budget. Groetjes, Jordi[/quote:35a6829914] Zelf bezit ik ook de Logitech MX510 en ben er zeer tevreden over, maar wat is nou een 'steelpad 8)', waar jij het over hebt? ps. Ik bezit ook een Logitech MX310 (die kleiner is dan de MX510), ook goed, maar de MX510 ligt veel prettiger in de hand (en is ook duurder trouwens).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...