Ga naar inhoud

[Voeding] Niet genoeg stroom


Aanbevolen berichten

[b:73dee52372]Voeding:[/b:73dee52372] Aopen FSP300-60BT [b:73dee52372]Manual:[/b:73dee52372] [url=http://english.aopen.com.tw/products/power/FSP300-60BT.doc]klik[/url] Ik heb een probleem met deze voeding. De voeding heeft hiervoor wel goed gewerkt. Allereerst weet ik zeker dat het niet aan de andere apparatuur ligt. Mijn vader heeft hem 1 keer aan de praat gekregen. Maar na het uitzetten ging de computer niet aan. Wel is het gek dat als ik hem aanzet dat de computer even de hardeschijf aanzet maar daarna gelijk weer uitgaat. Het lijkt alsof hij alleen maar boot maar niet verder gaat. Dit gebeurt ook met de fan van de PSU. Nu heb ik gekeken (toe men pa hem aan de praat kreeg) naar de 12 volt die hij moet leveren (via AIDA 32) en zegt hij, 10,4 volt. Op de 5v line zegt hij 4,3v. Nou heb ik hier niet zo veel verstand van maar ik heb me laten influisteren dat dit zeer laag was en niet goed. Nou neem ik aan dat een voeding van 280 Watt (zoals op de voeding geschreven staat) voldoende is voor de volgende hardware: 1 HD 1 CD speler 1 Floppy 1 AGP kaartje met fan 1 Geluidskaart 1 Netwerkkaart Nu is men vraag, kan ik dit handmatig verhogen? Is de voeding kapot? Of kan er wat zijn wat hij niet kan trekken? [b:73dee52372]Extra gegevens:[/b:73dee52372] Computer: moederbord: Asus Type: TUV4X Pentium 3: 1000Mhz Codenaam: zou niet weten Geheugen: 256 Mb 2 x 128 1: ?? 133mhz 128 MB geheugen DDR 2: Kingston 133mhz 128 Mb geheugen DDR VGA: MX400 32 Mb Fabrikant weet ik niet HD/CD: HD: MAxtor 20 Gb 5400 toeren dacht ik CD: 52 speed Samsung dacht ik maar weet ook neit zeker
Link naar reactie
Ik had een PIII 800 met Geforce 4 MX440, 320MB ram, 2 optische stations (CDrom + CDRW) en dat draaide zonder enig probleem op een 230 watt voeding. Dus ik vind het gek dat dit niet wil draaien ? Je hebt et ook getest met een multimeter ? want de sensors op je mobo willen nog wel eens afwijken en niet zo nauwkeurig hun werk doen.
Link naar reactie
280 watt is niet echt veel maar het zou genoeg moeten zijn. De 10.4 Volt is inderdaad te laag. Je kan dit niet aanpassen, de voeding is vooraf ingesteld. Wat je zou kunnen proberen is het volgende : Haal het netspanningsnoer uit de pc Haal 1 geheugen sim uit de pc Haal de IDE en stroomkabel van de CD en de HD los (goed onthouden hoe het zat) Haal de netwerkkaart en de geluidskaart uit de pc Haal de Floppy en stroomkabel los (goed onthouden hoe het zat) Doe nu het net spanning snoer weer terug. Start de PC op. Als het goed is zou hij nu wel moeten opstarten (met daarna een fout dat hij het OS niet kan laden omdat er geen bootable media gevonden is) werkt dit niet wissel dan de geheugen sim (eerst spanning er weer vanafhalen) Werkt het na het opniew starten nog steeds niet dan kunnen er een aantal dingen stuk zijn. Beide geugen sims Processor Moederboard Voeding De laatste is de meest voor de hand liggende, maar het dus ook nog wat anders zijn. Kan je niet even een voeding lenen?
Link naar reactie
Ja, ik heb het ook met een multimeter gemeten. Ik meet de zelfde waardes als die de BIOS aangaf. Ook AIDA 32 gaf deze waardes aan. Alleen toen ik ze meette met een mulitmeter zat hij er soms 1 tiende naast... @Error404: Bedankt, maar het probleem is dat hij helemaal geen 12 volt geeft ook wanneer er niks aan hangt. Hij geeft gewoon standaard 10,4 volt. [code:1:efa1edcddb] [Voeding] --[lijn 12v] ---[output: 10,4v]= zonder er iets aan te hebben [voeding] --[lijn 12v] ---[output: 10,4v]=[HD] Ook 10,4 volt. [/code:1:efa1edcddb] Dus.. de enigste optie is de computer testen met een andere voeding? Als dit niet het probleem is? Dus de andere voeding geeft ook 10,4 volt. Is dit dan ook op te lossen door een jumper op het moederbord o.i.d? Hartelijk bedankt voor de snelle hulp i.i.g! :) [edit:] Ik heb hem weer eens doorgemeten, maar nu geeft hij wel een hele lage waarde aan. Over het gele en zwarte draadje: 9,1v stabiel [/edit]
Link naar reactie
Ik dacht dat ik geen ATX PSU meer had. Toen keek ik in mijn server en ja hoor een ATX. Ik in de computer stoppen en hij doet het perfect: [code:1:966737466f]--------[ Sensors ]----------------------------------------------------------------------------------------------------- Sensoreigenschappen: Sensortype Winbond W83782D Sensortoegang SMBus 2Dh Temperaturen: Moederbord 29 °C (84 °F) CPU 27 °C (81 °F) Koelingsventilatoren: CPU 4688 RPM Spanningswaarde: CPU Core 1.73 V CPU AUX 2.64 V +3.3 V 3.54 V +5 V 4.97 V +12 V 11.98 V -12 V -12.45 V -5 V -5.20 V[/code:1:966737466f] Uitgeschakeld de computer weer opnieuw aangezet werkt ook goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...