Ga naar inhoud

Harddisk van Dell pc vervangen


Aanbevolen berichten

Ik zit eraan te denken om de 6 GB grote harddisk van mijn Dell computer (OptiPlex GX1, PII 350Mhz) te vervangen voor een groter exemplaar van rond de 40-80 GB. In de kast zit een relatief kleine voeding met een nog kleinere ventilator... nu vraag ik mij af of het verstandig is de schijf te vervangen omdat de voeding het misschien niet aan zou kunnen. Zou het jammer vinden als de voeding hierdoor kapot gaat - hij lijkt namelijk moeilijk te vervangen... Heb ook gedacht aan een externe HD, maar dan zou ik een case kopen van 25-40 euro en ook nog eens een extra PCI 2.0USB kaart, omdat mijn pc alleen nog USB 1.1 heeft... kosten lopen dan op tot rond de 115 euro... Iemand ervaringen en/of tips?
Link naar reactie
[quote:b8cd106cf1="DarkCrusader"]Een HD draait op 12V gelijk dus als je er eentje vervang scheelt het niks. Hoeveel Watt is uw voeding dan? Een voeding gaat vaker kapot door stof dan door overbelasting.[/quote:b8cd106cf1] Een harde schijf gebruikt relatief amper stroom. Verder zal de voeding krachtig genoeg zijn, zo'n wat oudere pc heeft toch niet van die grootverbruikers als de nieuwst videokaarten. Als hij toch te zwaar belast wordt zal hij door dat kleine beetje extra niet kapot gaan, hooguit onstabiel lopen. Dan weet je genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...