Tukkertje Geplaatst: 18 juli 2016 Delen Geplaatst: 18 juli 2016 dag toppers ik heb een bauknecht wasmachine die wil gaan centrifugeren, maar zodra die een beetje op toeren komt kapt hij ermee, 1 koolborstel was versleten deze vervangen maar zowel de oude als de nieuwe koolborstel laten een hele vervelende tik horen bij het anker zodra hij stopt met draaien gaan alle lampjes van de toerentallen knipperen met een begeleidend piepje nummer is 12NC-858341412000 ik hoop dat jullie nog een idee hebben ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 18 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2016 ben er ondertussen achter wat die vervelende tik/ratel veroorzaakt, 1 plaatje op het anker is een randje af maar het is zo minimaal zou dat de oorzaak zijn dat hij niet wil centrifugeren? ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 20 juli 2016 Delen Geplaatst: 20 juli 2016 Zou kunnen. Als de borstels geen goed contact maken zal hij mogelijk weigeren. Is het "plaatje" = lamel krom of blauw verbrand? Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2016 de borstels maken wel goed contact. maar elke draai hoor je 2 tikjes van de borstels die langs het randje gaan, er is gewoon over de hele lengte van het plaatje een halve milimeter af maar niet verbrand, het is verder niet blauw verbrand, maar er is wel iets gebeurt op dat plekje https://picasaweb.google.com/108571110932927437193/6309450243460265969 hier staan 2 foto's misschien gaat hij "stuiteren" op het anker dat hij enkele plaatjes overslaat, want voor de rest gaat het prima totdat hij op toeren komt. ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Ik denk dat het anker te heet geworden is. Je kunt heel voorzichtig het anker opschuren zodat alles weer op een gelijke hoogte ligt. Is wel een gok. Maar hievoor moet de motor wel uit elkaar. Merk de onderdelen van de buitenkant van de motor door er een lange streep van voor naar achter op te zetten. (hierme voorkom je dat je een deel om draaid) Haal hem daarna uitelkaar en vijl/schuur het anker op. Zet alles weer in elkaar en zorg dat de streep weer 1 lijn word. Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 23 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2016 ik kan een poging wagen om het te vijlen maar ik denk dat ik de vijl erop leg en de accuboormachine op de as zet anders krijg je het denk ik niet egaal ik laat je de uitkomst nog wel weten hoe dik zijn die lamellen doorgaans want ik denk dat er best nog wel wat af moet dan ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 27 juli 2016 Delen Geplaatst: 27 juli 2016 maximaal 1,5 mm verwijderen en heel voorzichtig werken zodat je de koper draden niet beschadigd. Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 3 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2016 Ik heb de motor uit elkaar en we gaan het in een draaibank zetten Maar wat me opviel is dat het kunstof wat om de koperdraadjes zit die van de collector afkomen vol met barsten zit. Kan dit kwaad ? ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 we zijn er toch niet aan begonnen, er is een flinke overslag geweest tussen het anker en de collector en die heeft de kunstof bescherming ook vernield van de koperdraadjes die van de lamellen komen. en volgens "de geleerden" verhelp je dit niet door af te vijlen want het zou zo weer gebeuren. helaas is de machine omgedoopt tot oud ijzer ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HarryO Geplaatst: 8 augustus 2016 Delen Geplaatst: 8 augustus 2016 :-1:, helaas dan geen andere keuze. Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 8 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2016 Toch bedankt voor je advies en misschien tot de volgende uitdaging ;) ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.