Ga naar inhoud

bauknecht WAD 6950 centrifugeert niet


Tukkertje

Aanbevolen berichten

dag toppers ik heb een bauknecht wasmachine die wil gaan centrifugeren, maar zodra die een beetje op toeren komt kapt hij ermee, 1 koolborstel was versleten deze vervangen maar zowel de oude als de nieuwe koolborstel laten een hele vervelende tik horen bij het anker zodra hij stopt met draaien gaan alle lampjes van de toerentallen knipperen met een begeleidend piepje nummer is 12NC-858341412000 ik hoop dat jullie nog een idee hebben

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
de borstels maken wel goed contact. maar elke draai hoor je 2 tikjes van de borstels die langs het randje gaan, er is gewoon over de hele lengte van het plaatje een halve milimeter af maar niet verbrand, het is verder niet blauw verbrand, maar er is wel iets gebeurt op dat plekje https://picasaweb.google.com/108571110932927437193/6309450243460265969 hier staan 2 foto's misschien gaat hij "stuiteren" op het anker dat hij enkele plaatjes overslaat, want voor de rest gaat het prima totdat hij op toeren komt.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Ik denk dat het anker te heet geworden is. Je kunt heel voorzichtig het anker opschuren zodat alles weer op een gelijke hoogte ligt. Is wel een gok. Maar hievoor moet de motor wel uit elkaar. Merk de onderdelen van de buitenkant van de motor door er een lange streep van voor naar achter op te zetten. (hierme voorkom je dat je een deel om draaid) Haal hem daarna uitelkaar en vijl/schuur het anker op. Zet alles weer in elkaar en zorg dat de streep weer 1 lijn word.
Link naar reactie
ik kan een poging wagen om het te vijlen maar ik denk dat ik de vijl erop leg en de accuboormachine op de as zet anders krijg je het denk ik niet egaal ik laat je de uitkomst nog wel weten hoe dik zijn die lamellen doorgaans want ik denk dat er best nog wel wat af moet dan

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
we zijn er toch niet aan begonnen, er is een flinke overslag geweest tussen het anker en de collector en die heeft de kunstof bescherming ook vernield van de koperdraadjes die van de lamellen komen. en volgens "de geleerden" verhelp je dit niet door af te vijlen want het zou zo weer gebeuren. helaas is de machine omgedoopt tot oud ijzer

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...