Ga naar inhoud

Kan ik hier mee thuis komen?


Aanbevolen berichten

Geplaatst: 12-06-2003 18:07 Onderwerp: Is deze pc goed? -------------------------------------------------------------------------------- behuizing PC case Blue-Line 300watt usb voorzijde 49 processor Athlon XP PR2600+ incl cooler 119 moederbord Asus A7N8X 99 geheugen Major 3rdDIMM 512 MB DDRAM pc3200 71 harde schijf Western DigitalWD Caviar (WD400JB) 8mb 79 diskettestation SAMSUNG 1,44 MB floppydrive 16 DVD-ROM Lit-eon LTD-165 45 LiteOn LTR - 52246S 52/24/52 49 videokaart HERCULES 3D PROPHET 9700nonpro 209 speakers Creative Inspire 2.1 2400 45 toetsebord Logitech Office Keyboard 19 muis Trust Ami Mouse 250SP Wireless Optical 35 monitor Philips 107T51 LightFrame 165 Verzendkosten 35 1035 Is hier nog wat op aan te merken? ONderdelen bij Alternate Is deze computer een beetje goed?
Link naar reactie
opzich netjes 8) , alleen ik denk dat het verstandiger is een iets sterkere voeding te nemen 350 of 400 watt aangezien je toch een vrij krachtige processor hebt en redelijk wat componenten oa de videokaart. voor 20 euro extra kun je ellende (dat je computer uitvalt tijdens spelen) vermijden verder is dit een leuk pc'tje om spelletjes ed mee te doen :lol:
Link naar reactie
Misschien is een grotere HD ook wel makkelijk? Bijv. een 80GB schijf. Opslagruimte kun je in principe niet genoeg hebben. Bij dat moederbord moet je even kijken welke versie je precies hebt. Het zal wel een redelijk "kale" versie zijn en afhankelijk van je wensen kun je een wat uitgebreidere versie kiezen.
Link naar reactie
je kan ipv 1 x 512 mb ram ook 2 x 256 mb ram nemen, je kunt dan de Dual Channel functionaliteit van je mobo gebruiken, dit geeft weer extra performance. Neem van mij aan: die harde schijf is binnen no-time vol. Daarnaast weet je niet of je in de toekomst toch nog een i-net aansluiting krijgt. Ik zou toch een hd nemen van minstens 60 gb.
Link naar reactie
volgens mij is hd met 2 mb cache net zo snel als die met de 8 mb cache, heb ik ergens gelezen in een oude CT. de BB dus waar kan je die hercules radeon 9700 (non pro) zo goedkoop krijgen, 209 euro :o ik zie staan dat je het bij alternate haald, nou die heeft geen hercules 9700, zker niet voor die prijs aaaah, ik zie het al, het is dus de club 3d, die is er wel voor die prijs bij alternate
Link naar reactie
heb jij toevallig de 8mb versie. ik zag namelijk je pcmark score die van jouw 1000 en als die van mij 1100, dat zou wel een goed bewijs zijn "als" je de 8 mb versie zou hebben :D Hard Drive: Maxtor 60.0 GB @ 7200 RPMS Additional Hard Drives: IBM 40.0GB @ 7200 RPMS is die maxtor er 1 met 8 mb cache?
Link naar reactie
Ik heb een 2MB versie maar een kennis van me maakte gebruik van een 2MB schijf en hij heeft daarna eens een 8MB versie bijgekocht. Ik vertelde em toen dat hij eens moest proberen om van die 8MB de primaire bootschijf te maken en je merkte het verschil direct bij het werken in Windows e.d. Ben nooit goed geweest in het zoeken van dergelijke tests maar als iemand mij niet voor is kom ik er morgen wel mee op de proppen want ik heb de verschillen wel degelijk in tests gezien, ik denk namelijk ook na voordat ik iets zeg. :wink:
Link naar reactie
1-0 voor mij :lol: [color=red:0c7ede44f3][i:0c7ede44f3]Nieuwe hd's zijn sneller dan oudere omdat er betere technologie inzit, niet door die 8Mb cache. Nu ge moet dat zelf beslissen, het kost niet zoveel meer dan een 2Mb cache maar ik vind het zijn geld niet waard. Genoeg tests bewijzen dat de hd zelf de grootste invloed heeft op de snelheid ervan en niet de buffer. Der zijn genoeg reviews om dit te staven. Het kopieren van allemaal kleine bestandjes gaat inderdaad lichtjes sneller met een 8Mb hd dan dezelfde in 2Mb maar ge moet weten dat dit verschil marginaal is. En het andere apparaat waarvan ge leest moet kunnen volgen met data door te geven, dus in praktijk enkel voordeel bij kleine bestanden van hd naar hd. Maar zoals ik al zei, in the end moet ge dat zelf uitmaken. Wilt ge echt een verschil zien dan moet ge raid steken en dan nog eerst tests van raid setups opzoeken.[/i:0c7ede44f3][/color:0c7ede44f3] van [url]http://www.overclocking.be/forum/printthread.php?s=&threadid=6464[/url] PS: ge denkt toch niet dat je van me kan winnen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...