Ga naar inhoud

HDD maakt vage geluiden


Aanbevolen berichten

[quote:f0f9aff4a4="wigets"]Nou, op school heb ik moeten leren dat als je pc aanstaat en je je kast dan kantelt, dat die magneetkoppen die net boven de shijven zitten om ze af te tasten, in de shijven kunnen steken, en dus de schijven beschadigen. Ik denk ook niet dat dat de reden is, maar het zou toch zo maar kunnen.[/quote:f0f9aff4a4] Ik heb daar allemaal weinig verstand van, maar in 1 van de laatste computer totaal's staat een afbeelding van een HD die met taille-rips diagonaal in de kast gehangen is om contactlawaai tegen te gaan. Lijkt me dat een dergelijke tip niet wordt gegeven als leespen in de schijf kan komen te steken. Lijkt me dus eerder een geval van botte pech.
Link naar reactie
Tja, je zult ongetwijfeld gelijk hebben. De afstand van de leeskop tot de schijf is zo petieterig klein (minder als een halve mm) dat t natuurlijk kwetsbaar is. Daarintegen; de arm is best stevig en als zo'n schijfje met 7200 rpm langsraast zal de beweging bij kantelen toch mee kunnen vallen (centrifugaalkracht?) Als je m nou een optater geeft lijkt me de kans groot, zomaar gewoon kantelen..... Maar goed, hij zit met een mogelijk kapotte HD, dus rot is t toch.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...