Ga naar inhoud

HDD maakt vage geluiden


Aanbevolen berichten

Dat heeft m'n IBM Deskstar ook een tijdje gedaan, dat waren bij een Windows boot hele hevige tikken en toen was ie ook pas een half jaar oud ofzo. Ik dacht toen ook dat het over was met de schijf maar na een tijdje waren de tikken verdwenen en nu loopt hij weer als een zonnetje. Dat wil niks zeggen over jou schijf en zoals InZane al zegt, beginnen met backuppen is verstandig. :wink:
Link naar reactie
Ik had precies hetzelfde geval, alleen is de hdd van mij overleden. Ik ben toen teruggegaan naar de computerzaak waar ik hem gekocht heb, en ik kreeg zonder enig vragen een nieuwe hdd. Misschien is het voor jou ook een goed idee om dat te doen, als het vaker gebeurd. BTW: het was precies dezelfde schijf, niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar ik denk, ik zeg het er even bij
Link naar reactie
Een HD is geen processor, geen mobo en wordt niet overgeklokt. Soms moet je ze inderdaad koelen maar om daarom de vraag hier te posten :wink: Was beter op zijn plaats geweest in Anders (hardware). Overigens is mijn ervaring dat je schijf inderdaad op sterven na dood is (al twee keer meegemaakt met WD schijven)
Link naar reactie
[quote:b37f45483b="InZane"][quote:b37f45483b="Wim Sturkenboom"]Een HD is geen processor, geen mobo en wordt niet overgeklokt. [/quote:b37f45483b] Oh nee? Als je je FSB omhoog gaat gooien klok je ook je pci, agp, enz. over, waaronder dus [b:b37f45483b]ook[/b:b37f45483b] je harde schijven!![/quote:b37f45483b] ik had het ook die rare tikken, bleek dat de harde schijf te weining stroom kreeg , dus mn pc vast liep, dus ik zou eerst de voltages nakijken.
Link naar reactie
[quote:05e0f909dc="wigets"]Ga hier nu niet over lopen dicussieren, dit onderwerp hoort gewoon in de topic 'anders' thuis.[/quote:05e0f909dc] ik geef gewoon n tip wigets , waar bemoei je je eigenlijk mee, zelf geef je ook tips je bent toch geen operator? of probeer je een streepje te halen bij 1 van de operators? groeten taco
Link naar reactie
Ik heb het niet tegen jou Taco, maar tegen InZane. Ik dacht dat hij het juist wel een onderwerp vond voor op deze topic, omdat hdd's overgeklokt konden worden. Het ging namelijk over het verplaatsen van dit onderwerp naar de afdeling 'anders'. En niet over het geven van tips. Je hebt me dus een beetje verkeerd begrepen. Ach, het zal wel komen omdat ik niet een quote gebruikt heb.
Link naar reactie
Maar wat is nou een betrouwbaar merk? Ik had expres geen Maxtor genomen omdat veel van die dinge het na een jaar af laten weten, dus heb ik een WD genomen, maar deze is ook pas een half jaar oud. Zal ik dan nmaar overstappen op Seagate? Mischien dat ik daar meer geluk mee heb.....? :cry:
Link naar reactie
[quote:00b758651d="InZane"]Als je je FSB omhoog gaat gooien klok je ook je pci, agp, enz. over, waaronder dus [b:00b758651d]ook[/b:00b758651d] je harde schijven!![/quote:00b758651d]Dat is mijns inziens niet waar, want op de IDE-bus zit geen klok-signaal en dus kun je niet overklokken :) Wel signalen die afgeleid zijn van de klok, maar nogmaals, niet de klok zelf en dus (nogmaals) kun je een HD niet overklokken. Overklokken heeft, in mijn ogen, te maken met het overklokken van een processor, niet met het inklokken van data wat in een HD gebeurt via de IDE bus. Vrijwel zeker heeft je HD een processor, maar die wordt niet overklokt door een FSB te verhogen.
Link naar reactie
Nou, op school heb ik moeten leren dat als je pc aanstaat en je je kast dan kantelt, dat die magneetkoppen die net boven de shijven zitten om ze af te tasten, in de shijven kunnen steken, en dus de schijven beschadigen. Ik denk ook niet dat dat de reden is, maar het zou toch zo maar kunnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...