Ga naar inhoud

DIVX afspelen


Aanbevolen berichten

Bij het afspelen van een film via USB op een DVD-speler. De film is DVD formaat begint hij normaal te spelen na een tijdje gaan hij over naar een andere film en geef hij aan "niet ondersteund videoformaat" en gaat dan verder naar de volgende file. Bij een andere film kan ik geen subtitles selecteren op de DVD-speler, terwijl wanneer ik deze afspeel via VLC player op de computer waar kan ik wel de subtitles selecteren. Bij nog een andere film op USB krijg ik dan weer een menu (zoals bij DVD's) maar hier kan ik dan weer niets selecteren. Terwijl dit alles perfect werkt via VLC-player. Kan iemand mij hierbij helpen ?
Link naar reactie
Lees je verhaal nog eens door en maak er meer Nederlands van a.u.b. Verschillende bestanden blijven een bron van problemen voor verschillende apparaten/spelers: er zijn zo veel variaties in video encodering en de zogenaamde containers waarin video's verpakt worden, dat voornamelijk hardware spelers (zoals je dvd speler waarschijnlijk) er over kunnen struikelen. Weinig aan te doen, anders dan enkel die video's aanbieden die precies ondersteunt worden. Je hebt al gemerkt dat vooral de speler op een pc het meest flexibel is, houdt naast VLC ook MPC HC in de gaten. Succes.
Link naar reactie
Tja jaap, alvast bedankt voor je antwoord. Ik vind het raar dat wanneer ik een bepaalde film via USB afspeel op mijn DVD-speler ik het menu krijg (selectiemenu) zoals op een echte DVD. Hier kan ik echter niets selecteren. De bestanden op de USB-stick zijn bestanden zoals op een echte DVD. Wanneer ik ook nog op de forward knop duw van de DVD-speler dan begint hij gewoon de film af te spelen maar niet in de taal die ik wens (op de knoppen audio en subtitles duwen heeft hier ook geen zin!). Kan je me misschien daarbij een beetje uitleg geven hoe dat kan of hoe ik dit moet oplossen ?
Link naar reactie
Er is geen oplossing voor je probleem,hooguit een firmware update van de fabrikant van de dvd speler kan het oplossen maar datgene wat je zou kunnen zien als een "fout" in het apparaat is geen fout, het is zo omdat de fabrikant het zo wilde en er is weinig kans dat dit verandert. Technisch gezien is er geen belemmering om video bestanden van een usb stick als een echte dvd te kunnen afspelen, het kan niet omdat de fabrikant het niet wil of mag. Het is een rechten kwestie zoals Jaap al zei of een kwestie van de industrie die graag doet wat de media maatschapijen willen, ik weet niet welke van de 2 het is. Er zijn 2 kwesties: de inhoud van een dvd "hoort" normalerwijs alleen op een dvd schijfje te staan, als dat niet het geval is zou de inhoud "illegaal" geript zijn, de media maatschappijen willen dus dat een dvd speler dergelijke video bestanden niet kan lezen. 2: het dvd formaat en de daarmee samenhangende techniek is niet "gratis" te gebruiken , fabrikanten moeten er licentiekosten voor betalen aan het dvd-consortium, dat consortium kan bovendien bepaald gebruik verbieden en eisen stellen,wellicht wil het consortium dat dvd inhoud allen kan worden afgespeeld als deze op een dvd staat. Fabrikanten van dvd/media spelers kunnen dat een beetje omzeilen; als het afspeel apparaat de inhoud van de dvd gewoon leest als een kale video disc(dus geen video-dvd) met daarop mpeg2 video in het vob bestandsformaat kan de video gewoon afgespeeld worden door de mpeg2 decoder. Voor het correct afspelen van een dvd moet een brokje software de dvd structuur lezen en interpreteren en vervolgens alle elementen/acties die met een dvd te doen zijn koppelen aan de inhoud van de dvd, dat gebeurt in eerste instantie door het lezen van de *.IFO bestanden. In de ifo bestanden staat alle informatie waaruit de dvd speler de hele afspeel keten kan opbouwen, in de ifo bestanden staat dus welke ondertitels er zijn, wat het formaat is, waar de video staat,waar de audio staat, wat-waar en hoe de menus zijn enz enz. Voor het interpreteren van de ifo bestanden moet dus de dvd software in de speler actief zijn, "de industrie" wil dat dit niet gebeurt als deze dvd structuur op een ander medium dan een dvd staat. Dat betekent dat een flink deel van de spelers die van een stick of via het netwerk video kan afspelen weigert de dvd te interpreteren als een dvd. In plaats daarvan leest de dvd speler de losse vob bestanden als gewone mpeg2 bestanden, de gehele IFO structuur word dus niet gelezen en dus word ook alle informatie in de ifo bestanden niet gebruikt, dat wil dus zeggen dat de film afspeelt maar verder is er niets te selecteren,geen ondertitels,geen audio kanaal keuze(heel soms wel),geen hoofdstukken,menus enz enz. Je kunt dan dus alleen de film "kaal" afspelen. De "menus" die jij ziet waar niets in te selecteren valt zijn dus niet menus maar het mpeg-filmpje dat als achtergrond in de menus draait om de menus er mooi uit te laten zien, de speler speelt simpelweg alle vob mpeg2 bestanden achter elkaar af en in de eerste vob bestanden zitten altijd de mpeg filmpjes van de menus ed. Je kunt nog bij de fabrikant kijken voor een firmware update maar ik vrees dat ook dat niets zal opleveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...