Ga naar inhoud

mediaspeler aansluiten op home cinema.


Aanbevolen berichten

Ik heb onderstaande vraag gestuurd naar de consumenten service van Plipse een maand geleden. Tot op heden nog geen antwoord ontvangen, vandaar dat ik hier een berope op jullie doe. Ik heb een HTS 3164 en eerlijk gezegd doe ik er te weinig mee. DVD in en er weer uit, te omslachtig eigenlijk. Ik zit nu te denken aan twee opties, 1 een mediaspeler met hardeschijf, 2 een portable harddisk. Mijn vraag is, is het mogelijk om dit aan te sluiten op deze set zodat ik toch van het DTS en Dolby 5.1 kan genieten? Dus kan ik of een medeia speler, bijv. een Eminent of AC Ryan aansluiten? Of kan ik een usb portable harddisk aansluiten van een 1 terrabyte? Wordt dit ondersteund? Wat is jullie oplossing?
Link naar reactie
Een externe hd wordt niet genoemd bij de apparaten die je op de usb aansluiting kunt aansluiten, wel usb 2.0 sticks. Maar heb je een externe hd of je kunt er en lenen dan kun je het zelf uit proberen. http://www.philips.nl/c/home-cinema-systeem/hdmi-1080p-hts3164_12/prd/nl/;jsessionid=8374622C95C94AA876EDC78EC85C1FB9.app101-drp3 of bel even, ik heb goede ervaring, heb je het apparaat wel geregistreerd? Home Entertainment, Portable Entertainment 0900 202 11 77 (¤ 0,10/min*) Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 20:00 Zaterdag 09:00 - 18:00 *Additionele kosten kunnen in rekening worden gebracht door uw (mobiele) netwerk provider
Link naar reactie
[i:8e0862b262]"Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een mediaspeler met hardeschijf, die wil ik dan aansluiten op de Flipse, zodat ik toch het surround effect heb."[/i:8e0862b262] En heeft een nieuwe mediaspeler meer dan je HTS3164? (van[u:8e0862b262] Philips[/u:8e0862b262]) Hooguit een Blu-ray speler i.p.v. een DVD speler. Maar ja als je je portemonnee niet meer dicht kunt krijgen.
Link naar reactie
Ik heb hier sinds kort een philips bdp2000 bluray speler, niet hetzelfde maar ik vrees voor jou wel met dezelfde beperkingen. De usb aansluiting is alleen bedoeld voor usb sticks ed, een harddisk werkt niet, althans niet bij mij, hij ziet hem gewoon niet en de manual spreekt ook duidelijk ALLEEN van usb sticks of kaartlezers en niet van harde schijven. Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik nog niet heb geprobeerd een harde schijf aan te sluiten met FAT indeling, al mijn externe schijven zijn in NTFS en dat kan een beperking zijn voor zo'n speler, daar is dus nog een klein kansje. De indeling zal dan EX-FAT moeten worden aangezien FAT en FAT32 ophoud bij 64 of 128 GB. Nou ben ik niet voor 1 gat te vangen dus ik heb gewoon een dvd op een stick gekopieerd(stick in FAT32) ; het werkt maar je moet niet vragen hoe en eigenlijk werkt het dus niet. Je moet handmatig een vob bestand kiezen waarna de speler de mpeg inhoud van de vob gaat weergeven,menus,talen,ondertitels ed werken niet en toch kiezen leid meestal tot een infinite loop, dus eenmaal een menu gekozen zit je er in vast en kom je er niet meer uit en dus moet je de speler resetten. De speler herkend dus niet afspelen van een dvd op de usb poort dmv het kiezen van een IFO bestand van de dvd en daarom werken alle dvd opties dus ook niet. Wat wel goed werkt is avi's + ondertitels en waarschijnlijk mkv maar die laatste heb ik nog niet geprobeerd, voor jouw is het mkv verhaal sowiezo een dood eind aangezien de meeste mkv HD video zijn en alhoewel jouw speler 1080P kan uitgeven is dat uitsluitend het opschalen van een dvd, het blijft een gewone dvd speler en geen HD video apparaat. Ik denk dat met jouw wensen een mediaspeler de beste keuze is, de mediaspeler doorlinken aan de philips is mogelijk maar alleen met stereo geluid, geen dts,5.1 of dergelijke, je zit in dat geval dus ook aan een 5.1 versterker/receiver, de luidsprekers zou je wel kunnen hergebruiken maar vereisen mogelijk andere stekkers aan de kabels. Connectiviteit Aansluitingen aan de achterkant: Component Video-uitgang,[color=red:94e0dbf6cc]AUX-ingang[/color:94e0dbf6cc], FM-antenne, Scart, Easy-Fit-luidsprekeraansluitingen, Composiet video-uitgang (CVBS), [color=red:94e0dbf6cc]HDMI-uitgang[/color:94e0dbf6cc] Aansluitingen aan de voor- en zijkant: Hi-speed USB, [color=red:94e0dbf6cc]MP3-lijningang[/color:94e0dbf6cc] Dus: er is een stereo ingang en een stereo ingang voor een mp3 speler, de HDMI poort is een uitgang.
Link naar reactie
Met jou post begon mijn nieuwsgierigheid toch weer te knagen en dus toch maar even een externe 500 GB harddisk klaar gemaakt: het werkt wel maar de beperkingen voor het afspelen van een dvd blijven. Dat wil zeggen; ik heb nu zelf even een volledige rip gedaan (ipv een download te gebruiken) en opties als talen,ondertitels werken wel maar hoofdstukken en menu's niet en je moet zelf , op de gok, een VOB kiezen waarvan je vermoed dat deze de hoofdfilm is. Bovendien zien de ondertitels er slecht uit, geen idee of dit een typisch probleem is van deze dvd. De harde schijf moet in FAT32 zijn en wellicht dat EX-FAT ook werkt maar ik heb tot nu toe nog geen mogelijkheid gevonden om windows ex-fat te laten toepassen op een HD, ex-fat is door microsoft uitsluitend bedoelt voor usb sticks ed en wil dus niet op een harde schijf. Nou is dat niet zo'n heel groot probleem aangezien FAT32 toepasbaar is tot 2 TB alhoewel microsoft ons wil laten geloven dat het bij 64 GB ophoud en eigenlijk is dat ook wel zo maar met het juiste gereedschap kun je toch een HD tot 2 TB in FAT32 zetten. Als je het wilt gaan proberen; je hebt de HP FAT32 tool nodig: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 Overigens: Een beperking van het FAT32 bestand systeem is dat bestanden niet groter kunnen zijn dan 4GB en soms in het geval van video zelfs 2 GB, dat is voor een kopie van een dvd dus geen probleem want daar staan bestanden op die nooit groter zijn dan 1 GB maar bij MKV of andere video bestanden kan dat anders uit pakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...