Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Nog steeds geen reactie's... maar dat is ondertussen ook niet meer nodig. Ten einde raad naar de computerwinkel gereden en wat bleek ? Na aansluiten en opstarten kregen we meteen het "welkomsgeluidje" van Windows te horen. :o Niets aan de hand dus. Terug thuis alles weer aangesloten en het geluid werkt ook hier weer als vanouds. Gelukkig hebben ze me geen consultatiekosten aangerekend. De oorzaak van het probleem zal voor altijd een raadsel blijven...
Link naar reactie
als dat niet helpt moet je de draden van uw hoofdtelefoon connector eens losmaken op de audio connector van uw moederbord. Daarna 2 jumpertjes plaatsen op de audio connector op het moederbord. Die jumperetjes krijg je meestal wel als je ze vriendelijk vraagt in een pc winkel. Anders stuur ik je er wel enkele op. Om de juiste plaats voor de jumpertjes te vinden moet je wel de handleiding van het moederbord raadplegen. Ik denk dat de hoofdtelefoon aansluiting niet goed meer is. Deze moet ,als de hoofdtelefoon niet aangesloten is,het signaal terug naar het moederbord doorverbinden. Er zitten schakelaartjes in die connector die, bij het gebruik van de hoofdtelefoon, het signaal doorschakelen naar de hoofdtelefoon of anders terug naar het moederbord. Door de jumpers te plaatsen overbrug je de schakelaartjes in de hoofdtelefoon stekker.
Link naar reactie
Beide laatste tips hielpen niets... Wat is trouwens het verschil tussen audio en hoofdtelefoon-connector ? Mijn speakers zijn met de computer verbonden via het typisch groene plugje waarvan er zowel voor- als achteraan de computer een zit. Die werken beide niet, of ik nu de speaker-set dan wel een hoofdtelefoon aansluit.
Link naar reactie
mijn excuses voor de late reactie. Ik was het hele software gebeuren aan het volgen om te zien of het een oplossing kan bieden. Blijkbaar niet . Ik heb ondertussen eens de handleiding van uw bord bekeken en er is geen sprake van jumpers,blijkbaar moet je de draden van de front audio aansluiting gewoon afkoppelen. misschien ben je hier iets mee. http://www.tomshardware.co.uk/forum/276951-12-disabling-front-panel-audio-jack
Link naar reactie
volgens mij moet je dat aanvinken in uw profiel. Ik ben nog niet zo bekend met dit forum maar bij mij staat het in mijn profiel aangevinkt. Wat uw geluid betreft, Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het een software probleem is,ik denk dat het wel degelijk hardware is. misschien kan je uw bios instellingen eens bekijken. even de handleiding erbij nemen en eens kijken welke instellingen verband houden met uw geluid. je kan met een plastiek voorwerp eens voorzichtig op enkele moederbord componenten drukken ,misschien zit er op uw moederbord iets los. Wat een noodoplossing kan zijn is een PCI geluidskaart of zo'n klein extern geluids kaartje via USB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...