Ga naar inhoud

Tegelijk audio over HDMI en jack-->tulp mogelijk?


Aanbevolen berichten

Besten, Ik heb thuis een pc aan de tv hangen. Deze gaf tot op heden altijd zijn geluid weer via de versterker. De versterker stond dan op "tv" ingang. Het geluid gaat middels een HDMI kabel naar de TV. Via de tv gaat het geluid vervolgens naar de versterker (scart). Een groot nadeel hiervan is dat het geluid enkel afspeelt als de tv aan staat. We willen muziek af kunnen spelen zonder dat de tv hiervoor in bedrijf moet zijn. Nu heb ik een aux splitter gekocht zodat ik op de enkele tulp ingang van de versterker meerdere audio apparaten aan kan sluiten. Het werkt prima met bijvoorbeeld ipod en decoder. Met de pc werkt het echter niet. Ik heb het idee dat de computer niet simultaan geluid af kan spelen over HDMI en een tulp uitgang. Is dit mogelijk? We willen dus het geluid via de aux uitgang van de versterker laten afspelen (jack naar tulp stekker). en het beeld gewoon via de hdmi laten lopen.... Kan ik dit ergens instellen? De hardware van de pc lijkt me hiervoor niet zo belangrijk. De pc draait op windows vista. De geluiddrivers die ik heb geinstalleerd zijn van Realtek (realtek HD audio configuaratie). Hardware matig kent de pc een HDMI, VGA, 5.1 en spdif uitgang. De versterker kent helaas geen digitale ingang. Enkel middels tulp stekkers. Alvast bedankt voor de hulp! Groeten, Joost
Link naar reactie
Welke HDMI aansluiting gebruik je? Op mijn Philips Smart TV en Home Theater Systeem MOET ik de HDMI-ARC aansluiting gebruiken voor beeld en geluid. Bij gebruik van een andere HDMI poort moet ik een aparte "geluidskabel" toepassen omdat die poort geen ARC heeft. Die aparte geluidskabel zou gebruik kunnen maken van een optical aansluiting, ook wel SPDIF genoemd. Lees het volgende of andere info via Google zoeken: http://www.hdmikabelinfo.nl/hdmi-arc/ Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...