Ga naar inhoud

NAS of Mediaplayer


Aanbevolen berichten

op dit moment hebben we 3 pc's in huis (laptops). Nu heb ik een externe hd waar ik mijn backups op maak, deze begint aardig vol te raken daar het maar een 300 G schijf is. Wat ik graag zou willen is een centrale opslagplaats voor data (foto's, bestanden, films, muziek ed) zodat we die vanaf alle pc's zouden kunnen benaderen. Om dit te doen heb ik naar mijn idee een network storage device nodig, dus een NAS (vb lacie NAS server network space van 1TB). Maar nu hoor je ook veel over de zogenaamde mediplayers zoals bv de Playon!HD Mediaplayer. Mijn vragen: 1-Kun je een mediaplayer ook gebruiken als externe HD voor backups van niet-media bestanden zoals office bestanden? 2-Kun je een NAS ook koppelen aan je TV (hebben hier iTV van tele2 met HD recorder) 3-moet ik deze twee dingen echt los van elkaar zien. dank voor jullie reacties!! groeten, bas
Link naar reactie
De playon!hd mediaplayer heeft nas functionaliteit. Deze is uiteraard minder uitgebreid dan een specifieke nas, maar simelweg backup ernaartoe schrijven zou geen enkel probleem moeten zijn. Andersom is het lastiger aan te geven. De gemiddelde nas heeft geen uitgang (bijvoorbeeld hdmi), die je op een tv kunt aansluiten. Er zit meestal ook geen codec chip in. Wel ondersteunen ze tegenwoorig vaak dlna. Als je een tv hebt met een netwerkingang en dlna support, zou je daarmee video moeten kunnen afspelen. Je bent dan wel afhankelijk van de codec chip in de tv. Deze is meestal veel beperkter qua support, dan een dediceted mediaplayer. Verschilt dus per tv en zou je dus moeten uitzoeken.
Link naar reactie
dank voor je reactie, heb hier een tv met hdmi aansluiting. Verder heb ik gene eisen aan een NAS, gewoon bestanden opslaan en delen binnen het netwerk. dat zou dus ook met een mediaplyer moeten werken. maar als ik de mediplayer aanmijn router hang, heb ik er geen toegang to via mijn tv, dan moet ie toch echt met hdmi aan mijn tv hangen. of ik moet een switch achter de tele2 iTV hd recorder hangen en daar de medispeler op aansluiten via ethernet en gelijk ook aanlsuiten op mijn tv met HDMI is dit correct???
Link naar reactie
[quote:536264adad="gerben"]Ik zou de mediaplayer met hdmi op de tv aansluiten, en de netwerkaansluiting direct op het netwerk, in jouw geval de router dus. [/quote:536264adad] dat bedoel ik ook ,alleen staat mijn tv niet naast de router vandaar de switch omdat er bij de tv wel een itv HD recorder staat aangesloten op de router. Maar goed, in theorie moet een mediaplyer dus ook geschikt zijn als ext hd voor backups... dank
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Dat is inderdaad verstandig om een NAS en een mediaplayer te kopen. Een mediaplayer is te langzaam vind ik om als NAS te dienen. Persoonelijk vind ik een Mediaplayer met ingebouwde HD niets en heb liever een losse NAS of een netwerk connectie of een losse USB harddisk. Ik zelf heb een AC Ryan mini aan mijn netwerk hangen (heb geen NAS dus mijn PC moet dan aan staan) en ik heb een losse 2,5 inch HD.
Link naar reactie
[quote:8338dd8194="arjant2"]Waarom is een mediaplayer met ingebouwde HDD niets dan in jouw ogen? Ik vind de combinatie van mediaplayer met ingebouwde HDD en netwerk aansluiting juist ideaal. Ik voed vanaf mijn pc de harde schijf van de mediaplayer via LAN zonder met een harde schijf te gaan slepen.[/quote:8338dd8194] Ik vind de snelheid van het kopiëren van de PC naar de mediaplayer met ingebouwde HD bedroevend slecht. Zeker met grote bestanden. Dan neem ik liever mijn 2,5 inch HD even mee naar mijn PC en laat hem synchroniseren met SynchBack SE. Gaat een stuk sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...