Ga naar inhoud

Blokkerig beeld gedownloade film


Aanbevolen berichten

Ik download nog wel eens een film. Ik krijg hem dan binnen als mkv-bestand. Wanneer ik dit bestand op mijn pc afspeel met VLC is er geen centje pijn, het bestand deugt dus. Met tsMuxerGUI ( 1.10.6 ) zet ik dat bestand om in een BDMV en een CERTIFICATE map. Deze mappen brand ik dan met ImgBurn ( 2.5.1.0.) op een Verbatim BD-RE disc. Als ik het spul dan vervolgens afspeel op een Bluraydicspeler Sony om de film op mijn Sony HD tv te bekijken, dan zie ik een zeer “blokkerig” beeld. Niet om aan te zien. Het vreemde van het geval is dat ik onlangs mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd, en daarvoor gebruikte ik exact dezelfde software en hardware, en toen ging het vrijwel altijd goed. Sedertdien lukt er geen enkele BD meer. Branden van een iso-bestand naar een DVD gaat prima, en levert een prachtig resultaat op. Wat gaat er waar mis en waarom?
Link naar reactie
Blokkerig duidt meestal op te weinig bits per seconde voor de encoder; wordt het materiaal misschien nu opnieuw geëncodeerd en eerder niet door een veranderde instelling? Als het bronmateriaal al aan de BD eisen voldoet dan hoef je het niet opnieuw te encoderen, 'tsMuxerGUI' doet dan waarschijnlijk enkel wat uitpak en inpak werk van en naar verschillende bestanden.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Bij dergelijke problemen is de mogelijke oplossing om iig altijd terug te gaan in de tijd en proberen te herhalen wat wel goed ging, zoals al eerder gemeld-als je de originele mkv nog hebt van een brd die wel is gelukt probeer deze eens opnieuw te maken en kijk wat er gebeurt. Als die wel lukt ligt de oorzaak bij de je nieuwere bestanden, lukt die ook niet dan is er inderdaad iets verandert aan je software. Dit soort problemen oplossen is een kwestie van uitsluiten en dan begin je iig altijd met datgene wat het makkelijkste is, een nieuw schijfje maken kost wel een wat centjes maar geeft je wel duidelijkheid. Wellicht zijn de mkv's anders en lukt het daarom niet. Houd er ook rekening mee dat de eerste generatie bluray overwegend gecodeerd was met mpeg2 terwijl dat nu overwegend mpeg4 (h264 of vc1) is. Dat maakt een groot verschil....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...