Ga naar inhoud

Box kapot??


Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

dat je versterker de slechte geluidskwaliteit veroorzaakt lijkt me sterk, of je moet toch ergens iets fout hebben gedaan met je EQ. je kan ook voor de zekerheid even je aansluitingen controleren, al denk ik dat dat niet veel zin heeft maar toch, je weet maar nooit. ook kan je kijken of je mischien ergens een kleine verster vandaan kan halen of van iemand mag lenen o.i.d. aleen zo kan je er volgensmij achterkomen of het aan je setje licht. het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je iemand weet te vinden met de zelfde set als die van jouw. ik hoop dat je er iets aan hebt. groeten, Marc
Link naar reactie
Ik wacht even af wat de winkel van de box vind. Ik denk dat het toch aan de versterker ligt, hij geeft veel te veel lage tonen waardoor het geheel dof klinkt. Is gewoon echt niet fijn om naar te luisteren. Ik heb nu de boxen al vervangen en het maakt geen verschil. Dus dan is mijn conclusie dat het in de set ligt. Het spulletje is al 7 jaar oud maar deed het altijd goed.
Link naar reactie
[quote:679bbd4b7b="thijs1981"]Ik wacht even af wat de winkel van de box vind. Ik denk dat het toch aan de versterker ligt, hij geeft veel te veel lage tonen waardoor het geheel dof klinkt. [/quote:679bbd4b7b]Klopt, dee versterker kan het probleem ook veroorzaken. Overigens is dof geluid en blikkerig geluid volgens mij niet hetzelfde. BIj dof ontbreekt het hoog en/of is het laag te sterk. Bij blikkerig geluid ontbreekt het laag en soms ook het hoog.
Link naar reactie
Ok hans, dan houd ik het op dof. Bij het ene liedje hoor je het veel erger dan de ander. In de box zelf zit niet echt iets van een scheidings filter. Totaal had de box 3 speakertjes, degene waarvan ik dacht dat het de tweeter was bleek de middentoon te zijn. Er zat ook nog iets in wat sterk lijkt op zo'n speakertje wat in een muziekkaart zit. Dat was volgens de verkoper de tweeter, stelt niet zoveel voor dus. Het enige wat op iets van een filter lijkt was de condensator die voor de woofer zit.
Link naar reactie
[quote:557f0be796="Hans.Vosman"]Ik gebruik meestal die muziek om na te gaan of de box wel okay is. Bij wat luidere muziek vallen nogal veel box(en) vanzelf door de mand ...[/quote:557f0be796] Sorry dat ik het zeg, maar bij luidere muziek kan je testen of ze echt goed zijn, bij klassiek veel minder. tenminste dat vind ik. Persoonlijk test ik meestal met darkcore voor de bas en trance voor hoog + midden Edit: Blijkbaar heb je je versterker er dus mee gesloopt, alleen lijkt me sterk dat dan links en rechts prut is, aangezien een versterker een rechterhelft en een linkerhelft heeft.
Link naar reactie
[quote:8bdb63b16e="gerben"]Bij goedkope boxen stelt een scheidingsfilter meestal niet veel voor. Een spoel, een condensator en een draadweerstand, dan ben je al een heel eind...[/quote:8bdb63b16e]En die spoel die ontbreekt dus ook nog vaak. Dat wordt beloond met veel vervorming als het volume wordt opgeschroefd want de meeste luidsprekers kunnen hogere geluidsvolumes over een volledig frequentiegebied (100Hz-20kHz) niet goed weergeven.
Link naar reactie
[quote:e9d707753c="thijs1981"]In de box zelf zit niet echt iets van een scheidings filter ...[/quote:e9d707753c]De tweeter kan klein tot heel klein zijn. Er bestaan verschillende uitvoerigen, de goedkopere zijn iha een conus luidsprekertje, dome tweeters zijn er in verschillende prijsklassen maar zijn vaak toch wel iets duurder, soms worden er ook hoorns of membranen gebruikt. Nou ja, dat doet er verder niet toe. Merkwaardig dat er geen goed scheidingsfilter in zit. Juist voor een 3-weg systeem zou ik toch wel wat meer verwachten.
Link naar reactie
Ik was altijd wel tevreden met het geluid maar begrijp nu dat de boxen kwalitatief niet veel zijn. Volgens mij is mn probleem met die nieuwe boxjes toch wel opgelost, of ik begin er aan te wennen dat kan natuurlijk ook. Misschien moest ik maar eens gaan sparen voor een hoogwaardige set. Een van de min punten van mn huidige systeem is dat er geen equaliser opzit, alleen een paar standaard instellingen namelijk techno, optimal, classic, jazz en rock. Verder valt er niets in te stellen. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Overweeg ook eens tweede hands. Op marktplaats en ebay zijn zeer fraaie audio componenten te vinden voor (meestal) een fractie van de prijs. De meeste audio apparatuur zoals versterkers,tuners,luidsprekers slijt niet noemenswaardig maar schrijft wel lekker af. Je kunt vaak topkomponeneten van een paar jaar oud die nog uitstekend werken en na wat poetsen er als nieuw uitzien kopen voor een leuk prijsje. Met apparatuur waar bewegende delen in zitten(cassetedeck,cd speler,dvd speler) zou je wat voorzichtiger kunnen zijn alhoewel die tegenwoordig aardig betrouwbaar zijn.
Link naar reactie
Sorry dat ik het zeg, maar bij luidere muziek kan je testen of ze echt goed zijn, bij klassiek veel minder. tenminste dat vind ik. Persoonlijk test ik meestal met darkcore voor de bas en trance voor hoog + midden Hier moest ik even op reageren, bij klassiek hoor je het JUIST wel, luister maar eens op een okkie wokkie systeem en dan op een krell systeem van 30.000 euro! en luister naar de plaatsing van de instrumenten en wanneer de laag komt, niet dat je de volume 50% open moet draaien voordat je de poken hoort, maar gewoon heel zachtjes zodat je gewoon de poken kan horen. Ten eerste hoese heeft geen instrumenten zoals violen poken etc.. maar gewoon computer muziek en dat sooft muziek komt vaak niet eens onder de 60HZ en dat hoog komt vaak niet verder dan 15 KHZ dus dat is pure onzin dat klassiek niet geschikt is voor te testen.
Link naar reactie
[quote:9deeb419c1="taco78"]Persoonlijk test ik meestal met darkcore voor de bas en trance voor hoog + midden[/quote:9deeb419c1]Deze muziek gebruik ikzelf niet. Muziek met echte bas zoek ik nog wel. Dan denk ik aan het gebied 20-50Hz. Overigens is mijn voorkeur om met een zo laag mogelijk volume te testen. [quote:9deeb419c1="taco78"]Hier moest ik even op reageren, bij klassiek hoor je het JUIST wel, luister maar eens op een okkie wokkie systeem en dan op een krell systeem van 30.000 euro! .., [/quote:9deeb419c1]Hier ben ik de draad kwijt van wat de essentie was. Mijn ervaring is dat slechte systemen om iets meer dan fluistervolume al onder uit gaan. Vaak probeer ik ook nog wel een wat luider volume, maar op zich hoeft dat niet. In het algemeen test ik overigens met "populaire" muziek. Vaak voldoende om te testen.
Link naar reactie
[quote:05ceb2669d="Hans.Vosman"][quote:05ceb2669d="taco78"]Persoonlijk test ik meestal met darkcore voor de bas en trance voor hoog + midden[/quote:05ceb2669d]Deze muziek gebruik ikzelf niet. Muziek met echte bas zoek ik nog wel.[/quote:05ceb2669d] Muziek met echte bas zal zoiets zijn, of hardcore. Probeer thrillseeker van neophyte (of de remix versie van djpromo) eens, zit behoorlijke bas in. En inderdaad met wat goedkopere setjes hoef je niet hard om ze onderuit te halen, terwijl ik ook weleens met setjes werk(edit: t weggehaald, wist dat hij er niet hoorde was tikfout geen grammatica fout) die bijna niet onderuit te krijgen zijn. (PA)
Link naar reactie
ik heb hier een klein stukje waar veel bass in zit [url]http://www.sound-wave.nl/elektro%20dingetjes/stukje%20met%20bass.mp3[/url] als ik niet genoeg ruimte meer heb op m'n server haal ik um weer weg. dus het kan zijn dat ie opeens weer weg is. bedenk wel even dat je het stukje niet zo "leuk" kan vinden maar das voor iederen een ander verhaal. Groeten, Marc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...