Ga naar inhoud

Nieuwe speakers: welke?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hé Yellowman, Heb je je nieuwe boxen al? Wat vind je er van? Sinds ik deze boxen heb is het een stuk onrustiger geworden in de buurt. :wink: Kajutsa, Ik heb onder [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62754]Hardware -> Anders[/url] een beschrijving van mijn nieuwe PC-configuratie neergezet. Ben nog druk bezig met inrichten en kan nog niet alles proberen, maar het systeem is verbluffend snel! :D Wim.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik ga binnenkort een nieuwe comp kopen bij Dell, maar ik zit te twijfelen tussen twee speakersets. Ik hoop hier wat ervaringen te horen van mensen die een van deze sets wel ns live hebben gehoord :P [img:e592a3f851]http://www.euro.dell.com/images/global/components/external/ada745_sm.gif[/img:e592a3f851] - Altec Lansing ADA-745 - Satellites: (4) 11 watts each Subwoofer: 21 watts - Satellites: 3" full range, magnetically shielded Subwoofer: One 5¼" transducer - 30Hz-18kHz - 45mm analogue front and rear -14.47kg [img:e592a3f851]http://www.euro.dell.com/images/global/components/external/ada995_sm.gif[/img:e592a3f851] - Altec Lansing THX Certified ADA-995 - Satellites: (5) 20 watts each Subwoofer: 100 watts - Satellites: Front & Rear. One 3" driver, One 1 " tweeter Centre: One 3" driver, One 1 " tweeter Subwoofer: Two 6.5" worofers - 29Hz-24kHz - 45mm analogue input for front, rear and centre/ sub - 19.96kg Ik wil eigenlijk wel erg graag die dolby set, maar hij hij is er prijzig :P Dus als die 4.1 set ook goed klinkt wil ik die ook wel overwegen 8)7
Link naar reactie
Waar ik het gelezen heb, weet ik niet meer maar er wordt gezegd om het geld voor de Altec speakers (die van 100 Watt) om het geld niet uit te geven maar het bedrag apart te besteden aan de Promedia 5.1 van Klipsch. Ik weet niet of het hetzelfde bedrag is maar die zijn zeker goed. De Altecs kwamen niet goed uit de reviews her en der. En anders koop je de Logitech Z560, die ik heb en is 4.1 en THX. Daar kan ik "live" over meepraten (188 RMS Watt subwoofer, 53 watt p. satelite).
Link naar reactie
Daarom heb ik na wikken en wegen ook de Logitech Z560 gekocht en de Z540 eerst uitgeprobeerd. Wordt in 'veel reviews' gelijkgesteld aan de Promedia's van Klipsch. Wed maar die Logitechs rulezzz op dit moment en zijn de prijspakkers. Z560 voor 259 EURO en de Z680 (zeer gelikt) ruim 429 EURO incl. Echter bij Z680 heb ik vernomen dat centerspeaker wat 'ruist'. Klipsch krijgt het moeilijk op die manier en verwacht prijsverlagingen.
Link naar reactie
Goh, de link heb ik niet meer maar ze kwamen niet goed uit de reviews. Waarom weet ik dat ? Omdat ik een Dell heb en Dell meestal Harmon Kardon of Altec Lansing speakers levert en omdat ik net de Logitech Z560 gekocht heb, viel mijn oog daarop bij aanbiedingen van dell en kwam ik tijdens het lezen van reviews ook die Altec Lansings tegen waarbij in de engelse conclusie stond het geld niet uit te geven maar dan mogelijk met wat bijleggen de Klipsch promedia's moest aanschaffen, volgens de reviewer. Dus, tja... spreekt dan voor zich en het was een aanzienlijk Altec Lansing 5.1 setje met 100 Watt subwoofer en dat herinner ik me nog dus eh.. Nu heb ik gewoon de logitech Z560 en die is gaaf. Suc6
Link naar reactie
Dat vind ik altijd zo jammer van Dell, je kan niet even langs een winkel gaan om zelf te gaan luisteren... Maar als je die link nog ergens vandaan weet te toveren. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ben gewoon benieuwd wat er gezegd wordt :P Die Z560 heb ik afgelopen zaterdag bij Correct zitten bekijken, idd een vette geluidset :P
Link naar reactie
Nou, zoiets van: "we were not impressed by the sounds, we pulled out in our series of tests and not the full spectrum was reached by the Altec Lansing set. We recommend you put aside the money spent for Altec, save some money and then buy the promedia's from Klipsch"... blabla.. link geen idee meer joh.. Heb gewoon ge-googled. (www.google.nl) en zoeken maar ... suc6
Link naar reactie
dan ga ik nog even wat beter google-en :P Hm deze link is wel interessant. http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=dim_audio&message.id=25301&view=by_date_ascending&page=2 De ene zegt dat de set super is en de ander weer wat anders :P Het enige nadeel van deze set zou een "gezoem" zijn als je dichtbij de speakers zit. Ik neem aan dat ze dan inmiddels wel verholpen hebben?! :-?
Link naar reactie
Tjah, je hoeft mij niet te overtuigen hoor :P Ik weet dat het supersetjes zijn. Het is voor mij alleen goedkoper om de geluidset ook bij Dell te nemen.... Dat is het enige 'probleem' eigenlijk... :) Ik kan nu namelijk voor ongeveer 70 € extra die dolby set erbij nemen. Die set van Logitech is ongeveer 230 € extra als ik die zou nemen omdat ik die niet via Dell kan krijgen. That's the problem :)
Link naar reactie
[quote:fdf79b9d6a="AswinW"]Oh.. ok. Moet je DELL maar 's vragen dan. Je kan toch "op maat" alles maken ? Dell bellen, Customer Care A'dam: tel:020-6744325 Misschien bestellen ze ze wel voor je. nooit geschoten, altijd mis. Geen idee... Maar snap je probleem. PC-prive zeker.[/quote:fdf79b9d6a] Precies! Nou misschien moet ik maar kijken of ik dat kan regelen :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...