Ga naar inhoud

Nieuwe speakers: welke?


Aanbevolen berichten

De zendingen die ik van CTW steeds ontvang zijn altijd perfect verpakt, dus daar zal het niet aan liggen. Er kan natuurlijk altijd wat mis gaan waardoor iets niet (goed) werkt... Overigens heb ik vandaag bericht gekregen dat de boxen klaar stonden voor verzending, dus ik verwacht ze maandag. Ben toch benieuwd hoe ze klinken. Alle testen en meningen ten spijt blijft het toch altijd ook een kwestie van persoonlijke smaak (en geld natuurlijk...). Laat je nog wel weten wat ik er van vind. Wim.
Link naar reactie
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook deze reaktie moet ik voor de tweede keer plaatsen omdat de eerste niet verwerkt is. :evil: Jullie hebben beiden gelijk. Natuurlijk bepalen je oren of speakers goed zijn of niet en kun je het beste gaan luisteren. Het probleem met PC-speakers is alleen dat de meeste winkels ze in vitrines hebben staan en dat de keuze beperkt is. De winkelier heeft in feite al een keuze gemaakt aan de hand van prijs en populariteit. En over het algemeen zijn PC-winkels nou ook weer niet zo dik gezaaid en ga stad en land maar eens afreizen... Ik neem tests meestal met een korreltje zout (en soms wel twee :wink: ). Maar als tests, de prijs in aanmerking nemende, positief uitvallen en je ziet hier op het forum ook positieve reakties, dan durf ik wel een gokje te wagen. En ja, ik kan niet meer uitgeven als er in mijn portemonnaie zit (is niet gezond denk ik...). Er zijn ongetwijfeld betere speakers, maar die zijn 3-4 keer zo duur. En als ik nou een goede stereo had met surround speakers, dan zou ik die kunnen gebruiken. Al zou die in de huiskamer staan en niet bij de PC :cry: ! Dat de keuze van je boxen een persoonlijke is herinner ik me nog toen ik (jaren geleden alweer) nieuwe boxen voor mijn stereo ging kopen. Iedereen was lyrisch over Bose boxen en ik vond de kwaliteit ronduit tegenvallen. Uiteindelijk koos ik voor Jamo. Die pasten het beste bij mijn smaak èn bij mijn soort muziek (want ook dat maakt nog verschil). Overigens heeft Jamo tegenwoordig een leuke slagzin: The best speakers are the ones who listen. Wim.
Link naar reactie
Ik had het al vermeld (zie vorige pagina): de Logitech Z-540 (4.1-systeem). Als ik ze heb zal ik ze eens flink laten donderen! Het surround-geluid kan ik echter pas ervaren als ik mijn nieuwe PC heb. Helaas vertraagt de levertijd van de videokaart (maar dat wist ik vooraf) de levering van mijn nieuwe PC, dus dat kan wel eens eind volgende week worden. Een afbeelding van mijn nieuwe kast heb ik maar als avatar gekozen (ben er helemaal weg van...). Wim.
Link naar reactie
Jawel, hij is op diverse plaatsen op internet te vinden. Het betreft de Noblesse Colorcase black/blue en ik heb hem besteld bij [url=http://shop.wintelco.nl/shop/index.html]Wintelco[/url] (wat verder onderaan, foto is wat te blauw), maar ook op [url=http://www.colorcases.com/cases/cases.html]Colorcases.com[/url] (sowieso een site waar je heel veel design-kasten en accessoires kunt vinden). Kan Wintelco trouwens aanraden. Scherpe prijzen en zeer goede service. Kijk ook maar eens bij de shop survey op Tweakers.net. De kast wordt gepositioneerd als mini-server en is ruim met maar liefst 11 bays. 4x 5.25" zichtbaar, 2x 3.5" zichtbaar en 5x 3.5" verborgen. De meegeleverde voeding is 350Watt. De kast biedt ruimte aan 2 fans aan de voorkant, maar ook 2 fans aan de achterkant. Ik heb ergens ook reviews van de kast gezien (was dat op tweakers.net?) en men was er zeer lovend over, vooral wat betreft de ruimte in de kast. Voordeel is dat de kast bovendien een deur heeft waarachter de apparatuur zit, waardoor je geen (duurdere) zwarte apparaten nodig hebt. Als je vaak die apparatuur nodig hebt, kan dat natuurlijk ook wel lastig zijn. Voor CD-toegang gebruik ik echter Virtual CD, dus zo vaak gebruik ik mijn CD (inmiddels DVD) speler niet. Als het jullie interesseert kan ik later, als ik alles binnen heb, wel eens mijn complete configuratie op dit forum zetten (onder welke topic?). Wim.
Link naar reactie
Yep, je mag door voor de koelkast. :) Ik ben niet voor niets maanden aan het oriënteren geweest wat ik precies wilde hebben en vooral waar ik dat kon bestellen. Aanvankelijk zou ik de PC bij 2 of 3 leveranciers vandaan halen, maar Wintelco deed de moeite om alle componenten te leveren, ook al stonden ze niet op de site! Ik heb er al verschillende foto's van (via internet uiteraard), maar die plaats ik later nog wel. Lijkt me alleen niet hier thuis horen, want het ging ook al weer over speakers? Wim.
Link naar reactie
Weer even 'on-topic': ga je voor geluidskwaliteit, koop het kneiterende US Blaster 5.1 Digital Home Theatre System. Geef je de voorkeur aan veel extra's (zoals allerlei kabeltjes en een -overigens niet draadloze- afstandsbediening) neem dan de Inspire 5300. Ze kosten allebei rond de 150 euro.
Link naar reactie
Ik las alleen op TWEAKERS dat ze niet heel erg over de 5300 waren te spreken. De logitech z-540 kwam heel erg goed uit de test van toms hardware. Ik weet nu nog steeds niet welke ik moet nemen. Misschien moet ik toch maar de 5300 nemen omdat ik die om de hoek bij funprice kan afhalen. Wat ik wel belachelijk vind is dat geen enkele pc boer in twente de z-540 heeft, en iedereen de 5300 van creative heeft. Totaal geen afwisseling.
Link naar reactie
[quote:a29d110709="Yellowman"]Ik las alleen op TWEAKERS dat ze niet heel erg over de 5300 waren te spreken. De logitech z-540 kwam heel erg goed uit de test van toms hardware. Ik weet nu nog steeds niet welke ik moet nemen. Misschien moet ik toch maar de 5300 nemen omdat ik die om de hoek bij funprice kan afhalen. Wat ik wel belachelijk vind is dat geen enkele pc boer in twente de z-540 heeft, en iedereen de 5300 van creative heeft. Totaal geen afwisseling.[/quote:a29d110709] Ik weet het ook niet meer. Ik zit te twijfelen tussen de Creative 5300 en de Philips 3.500. Maar als jij de 5300 gaat halen, kun je beter even naar Oldenzaal, daar is die nu voor slecht €130,-- te koop bij Perfect Systems.
Link naar reactie
Heb vandaag mijn Logitech Z-540 speakerset ontvangen en zo'n uurtje geleden aangesloten. Sindsdien knettert het geluid me om de oren. De buren mogen blij zijn dat ze vrijstaand wonen! Moet zeggen: voor dat geld een zéér behoorlijk geluid. :D Kan natuurlijk beter, maar voor dat geld moet ik zeggen: puik setje! :P Doordacht aan het setje is dat de voetjes van de satellietspeakertjes gedraaid kunnen worden, zodat ze zowel kunnen staan als opgehangen kunnen worden. De satellietspeaker rechts voor heeft de knoppen voor de bediening, terwijl achter op de subwoofer de bas apart geregeld kan worden. De subwoofer zit overigens met een normale stekker in het stopkontakt, dus geen adapterblok. Al met al ben ik er zeer blij mee! :D :D :D Btw Kajutsa: de videokaart van mijn nieuwe PC komt morgen binnen, dus ik hoop 'm eind van de week te ontvangen. De specs komen er dus binnenkort aan! Wim.
Link naar reactie
Ik heb hem ook eindelijk besteld!!!! Ik twijfelde lang, wilde toch liever de logitech z540,maar kon hem niet vinden in de buurt (alleen bestellen). Nu bij computer SOS in Enschede, voor 82 euro. Ik heb hem besteld en ze verwachten hem over 2 dagen. Geen verdere bestelkosten. Dit is wel veel relaxer, ik heb een naam van een contactpersoon, een offerte en een bedrijf wat 5 minuten rijden van me af zit, mocht er iets kapot gaan. Wil je zo'n hele speakerset opsturen om gebruik te maken van je garantie kan het behoorlijk duur worden. In ieder geval, ik verwacht hem deze week en ga dan ook eens goed blazen. Bedankt voor het advies allen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...