Ga naar inhoud

Mysterieuze schaduwvlek op monitor


Aanbevolen berichten

Hallo beste PC vrienden, Ik heb een Samsung Syncmaster SA35022H monitor. Ik heb hem pas 2 weken en een mysterieuze lichtzwart vlek op mijn monitor ontsiert mijn beeld. Hij is wel doorzichtig, want ik kan gewoon zien wat er aan de achterkant is. Als ik mijn monitor aanmaakt dan zie ik geen donkere vlek. Na ongeveer 10-15 seconden verschijnt hij ongeveer in het midden beneden van mijn beeldscherm. Net was plotseling mijn hele beeld weggevallen. Alles was zwart geworden. Ik heb vervolgens mijn videokaart verwijderd, en de monitor aan de onboard VGA aangesloten. Ik maak monitor aan, alles blijkt goed te zijn voor ongeveer 20-30 seconden. En plots pats boem, daar was is die donkere vlek weer. Nog steeds lichtzwart en doorzichtig. Alleen dit keer niet meer in het midden aan de onderkant maar nu rechtsonder. Van uit het hoekje rechtsonder meet ik de donkere vlek diagonaal ongeveer 7-8 cm. Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Mijn 2 weken oude monitor gaat toch niet daar de verdoemenis??
Link naar reactie
Ik had mijn monitor voor een paar uurtjes uitgeschakeld. Heb m weer aangemaakt en toen zag ik geen donkere vlek meer. Na ongeveer 15-20 seconden verscheen de donkere vlek weer maar dit keer linksonder. Heb m weer uitgemaakt ff naar de kabels gekeken, ze wat meer vast gedraaid en na een uurtje weer aangemaakt. Tot nu lijkt alles ok. Ik ben al ongeveer meer dan 5 minuten bezig en gelukkig geen donker vlek te zien...
Link naar reactie
Tja, ik heb geen garantie. Ik heb het uit de US laten halen. Garantie is niet bestemd voor zuid-amerika denk ik. (Suriname) Nog meer belangrijke informatie over mijn probleem: Ik heb mijn PC op maandag de hele nacht aan gelaten, want was bezig met downloaden. Monitor had ik wel uitgeschakeld. Dinsdag ochtend monitor aangemaakt en na een poosje denk ik, verscheen er zo'n schaduwvlek rechtsonder. Kan ook een backlight probleem zijn misschien? Ik hoorde van iemand dat je LCD schermen nooit te lang moet aan laten staan. Weet niet of dat wel zo is. Ik heb een foto gemaakt, waar de schaduwvlek duidelijk te zien is. Als iemand hem wilt zien meld me even. Dan mail ik hem naar u toe!
Link naar reactie
[quote:fe55a8420b="Karun"]Samsung Syncmaster SA35022H monitor. (…) Tja, ik heb geen garantie. [/quote:fe55a8420b] Ben je daar zeker van? Zie Samsung website http://www.samsung.com/nl/support/warrantyinformation/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY [quote:fe55a8420b="Karun"]Ik hoorde van iemand dat je LCD schermen nooit te lang moet aan laten staan. [/quote:fe55a8420b] Dat is met de huidige LCD schermen geen probleem. [quote:fe55a8420b="Karun"]Ik heb een foto gemaakt, waar de schaduwvlek duidelijk te zien is. [/quote:fe55a8420b] In dat geval kun je deze foto beter hosten op een publiek toegankelijke server. Zodat je de hyperlink hier kunt posten. Zie verder de FAQ http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/faq.php#24
Link naar reactie
Ik heb de foto van je monitor bekeken. Waar deze helderder lijkt te staan, dan de fabrieksinstelling. Of is dit alleen helderder, wanneer je die schaduw hebt. Mijn eerste indruk is dat het met het backlight van je monitor te maken heeft. Verder lijkt het enigszins op het probleem in deze thread [url=http://www.pcreview.co.uk/forums/tft-shadow-problem-t2437220.html]TFT shadow problem.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...