Ga naar inhoud

Mobo + GPU, past dit?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb hier een mobo genaamd MSI P45 NEO-F. Nu wil ik daar graag een nieuwe GPU op zetten, alleen weet ik niet of deze wordt ondersteunt door het mobo. De GPU die ik erop wil zitten is de AMD Radeon HD6970. http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/amd-radeon-hd-6000/hd-6970/Pages/amd-radeon-hd-6970-overview.aspx#1 Kan iemand mij hier antwoord op geven? alvast bedankt, Tom
Link naar reactie
Moederbord met PCI-e x16 slot, ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Verder vraag ik me wel af wat voor processor je op dat socket 775 moederbord hebt zitten, want een HD6970 is wel een zware kaart voor een al wat ouder platform. Welke videokaart heb je nu en wat wil je met de upgrade bereiken? Welke games wil je spelen op wat voor schermresolutie? Draai je XP of Vista/Win7?
Link naar reactie
(de pc is overigens niet van mij maar van me m'n neefje, maar das bijzaak) Er zit een Quad Core 2.66 Ghz in met 4 gig DDR2 geheugen. Momenteel zit er maar een 512mb kaart in. En wat ik wil bereiken is vrij simpel, zodat er weer vol op gegamed kan worden. Ik meen dat hij een 25" scherm heeft op 1080p. En binnenkort is het de bedoeling om hem toch flink aan het werken te zetten met BattleField 3 en er staat Windows 7 64-bit. Ik hoor het wel, alvast thx
Link naar reactie
Ok, op zich is die processor nog best bij de tijd, maar zelf denk ik dat er heel wat geld bespaard kan worden door een HD6950 1GB te nemen. Doet niet zo gek veel onder voor z'n duurdere broer, maar is wel een stuk goedkoper. Gezien het feit dat BF3 een DX10 spel wordt, lijkt me een Radeon HD6870 weer net een beetje aan de zwakke kant om op 1080p te gaan spelen. Wat voor voeding zit er trouwens in de PC?
Link naar reactie
ja daar heb je wel gelijk is, maar hij zegt zelf van: ik wil een 2 gig kaart. moet ik het nog ff met hem over hebben, hij wilt graag genoeg hebben voor de komende jaren. (en die HD6970 heb ik zelf ook :P ) Maar wat betreft die voeding. Daar heb je inderdaad wel gelijk in, ik heb geen idee wat ik toen der tijd bij hem erin heb gezet. maar voor zo'n kaart heb je toch zeker 600W nodig en ik denk niet dat die die heeft :lol: hij heeft verder maar 1 hd en (nog) geen extra fans/verlichting in zijn kast zitten dus zo enig idee hoeveel Watt hij moet hebben? gr, tom
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...