Ga naar inhoud

Mobile Radeon 4570


Aanbevolen berichten

Hallo! In mijn nieuwe Acer 5738G laptop zit o.a. een 4570 video kaartje met 512 MB DDR3 geheugen. Dit draait volgens o.a. GPU-Z op 500 Mhz i.p.v. de default van 800 MHZ. Ik heb van alles geprobeerd (b.v. met ATT tools en andere drivers) maar het wil niet hoger. De 3D Aero index van Windows 7 is ook maar 4.1. Dezelfde kaart in een Sony Vaio (uit ndezelfde prijsklasse) zou volgens een review een 3D index van 5.7 hebben :-( Mijn grafische index voor games is wel redelijk: 5.9. Waaraan kan die lage geheugen frequentie liggen en wat kan ik er aan doen? Ik ben dankbaar voor suggesties! Henk
Link naar reactie
Het kan ook zijn dat de laptopfabrikant er goedkoper DDR2 videogeheugen in gestopt heeft. Die vrijheid hebben ze helaas ... [i:813a4125e7]A speciality of the Radeon HD 4570 is the possibility to use ordinary DDR2 and DDR3 graphic memory (as a cheaper alternative to GDDR3). However, cards that use that kind of memory will be slower than others equipped with GDDR RAM.[/i:813a4125e7] Verder zou ik me er ook niet zo druk over maken, want het prestatieverschil tussen 500MHz en 800MHz is in de meeste gevallen minimaal.
Link naar reactie
Hartelijk dank, Obi-Wan. Als de Core frequentie, die dus wel klopt, maatgevend is zal ik me er verder niet al te druk over maken :-) Desalniettemin sluit ik de output van GPU-Z bij; misschien kun je daar nog iets uit opmaken. P.S. Heb in mijn profiel HTML gekozen, maar kan toch geen picture invoegen. Anyway, volgens GPU-Z heb ik 512 MB GDDR3 geheugen... On the positive side: Er bleek in deze laptop een Intel T6600 processor te zitten i.p.v. de T6500 die op de sticker vermeld staat :-) Vriendelijke groeten, Henk
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...