Ga naar inhoud

Videokaart merken..


Aanbevolen berichten

Graag wou ik weten wat het verschil is tussen verschillende merken van videokaarten.. Nou heb je bijvoorbeeld Geforce 9800 gt. Maar dan heb je heleboel verschillende merken die de Gpu heeft van Nvidia geforce 9800 gt erin bijvoorbeeld Asus, Saphire enz.. Als ik nou de originele koop van Geforce zelf heb ik dan betere kwaliteit? of maat dat helemaal geen reet uit.. :) vriend van me keek tussen deze 2 videokaarten die precies hetzelfde is van binnen als het goed is alleen verschillende merk, maakt dat nu wat uit of niet?? zie link tussen welk 2 ik het over heb.. thanks voor de hulp.. http://tinyurl.com/9juunp En Deze http://tinyurl.com/99s3sr Zelf wist ik het ook niet trouwens vandaar dat ik het ook vraag.. :)
Link naar reactie
[quote:35bb8b9234="Verhoeven"]Als ik nou de originele koop van Geforce zelf heb ik dan betere kwaliteit?[/quote:35bb8b9234]Waar koop je dan zo'n "originele van GeForce"? Verschillen tussen de verschillende kaarten kunnen in verschillende zaken zitten ... :wink: : - kloksnelheid core: Een videokaart dient in ieder geval een core kloksnelheid van minimaal de "reference" GeForce kaart van dat type, maar je hebt ook dat fabrikanten met overklokte versies komen omdat er gewoon rek in zit (en waarmee ze dus een hogere snelheid garanderen, i.t.t. wanneer je zelf de kaart zou overklokken). - kloksnelheid geheugen: qua hoeveelheid en kloksnelheid van het VRAM dient een fabrikant ook te voldoen aan de "reference" kaart van GeForce, maar meer, sneller en hoger geklokt geheugen mag natuurlijk ook. Er zijn echter wel fabrikanten die wel eens de fout in gaan door lager geklokt geheugen op zo'n kaart te zetten (bijv. 1024MB DDR2 i.p.v. 512MB DDR3), maar daardoor krijg je een tragere kaart dan de "reference" kaart. Oppassen dus voor dat soort fabrikanten die de klant misleiden ... - geheugenbandbreedte: ook deze snelheid dient minimaal te voldoen aan de "reference" kaart. Pas dus op voor versies die bijv. een 192-bit of 128-bit geheugenbandbreedte hebben terwijl de reference kaart een 256-bit bandbreedte heeft. - koeling: de koeler op de "reference" kaart is meestal vrij standaard. Fabrikanten kunnen kaarten dus ook van de standaard onderscheiden door een betere koeler te monteren, alleen moet deze koeler niet alleen beter ogen, maar ook beter kunnen koelen en/of zijn werk stiller doen. Dit is lastig te bepalen van een plaatje op een website, dus daarvoor moet je reviews lezen van experts of gebruikers die zo'n kaart hebben. - daarnaast kun je nog aan minder belangrijke zaken denken, zoals bijv. een HDMI poort i.p.v. een tweede DVI-poort, etc.
Link naar reactie
Specifiek advies in dit geval: beide voorgestelde kaarten zijn een beetje onzinnig, omdat je extra betaalt voor die 1GB DDR3 VRAM op die kaart. Maar een 9800GT is helemaal niet geschikt om extreem hoge resoluties mee te draaien (24" scherm of groter), dus is een kaart 512MB DDR3 meer dan genoeg. Zo'n kaart kost maar iets meer dan 100 euro: http://tweakers.net/pricewatch/223585/gainward-bliss-9800gt-512mb.html Alternatief voor de GeForce 9800GT is de Radeon HD4830, die is weer een paar euro goedkoper, maar presteert gelijkwaardig. http://tweakers.net/pricewatch/224627/sapphire-hd-4830-512mb-gddr3-pci-e.html Wil je meer uitgeven aan een kaart, dan kun je beter kijken naar de 512MB versies van de Radeon HD4850 en GeForce 9800GTX+. Let er wel op dat de voeding toereikend is voor dergelijke kaarten, denk aan minimaal een 450W voeding van goede kwaliteit.
Link naar reactie
PoV is een nl gebaseerd bedrijf, geen dochteronderneming voor zover ik weet ;) Een "orginele Geforce" bestaat niet, wel een door Nvidia onder eigen beheer gemaakte kaart, de productie gebeurt vrijwel altijd door derden (grote hardware fabrieken in china bv) Hier komen vaak ook de varianten van verschillende merken vandaan. Variaties zijn soms de stroomregeling, koeling, clocksnelheden op de kaart etc. Vaak zijn het standaard reference modellen, maar merken kunnen ook andere ontwerpen doen om het iets te verbeteren (naar hun inzicht) of om de kaart goedkoper te maken (temp sensor weglaten, simpelere onderdelen) zoals bv Peak wel eens doet (bv met de X1950 Pro) Op de plaatjes zie je dus een mooi voorbeeld van 2 modellen die anders zijn als de Nvidia reference modellen. Koeling & stroombeheer zijn duideljik anders.
Link naar reactie
[quote:e988c33fe6="Verhoeven"]Maar als ik nou die van Asus neem he, moet ik dan de systeem eisen hebben zoals voeding die op Asus site staat aangegeven? of die van Nvidia site[/quote:e988c33fe6]Asus zou ze in principe over moeten nemen van nVidia ... , ik kan me ook niet voorstellen dat Asus zoveel toeters en bellen op een videokaart soldeert dat je opeens een zwaardere voeding nodig hebt!
Link naar reactie
Maarre die gozer wilt deze van Asus nu hebben jongens, kunnen jullie me vertellen hoeveel watt voeding hij nodig heeft voor deze waar hij de systeem eisen kan lezen? Ik zelf heb inderdaad ook alleen maar hele goeie dingen gelezen over Asus op het internet.. :) ik ging hem zelf Gtx 260 aanraden maar die vond hij te duur ofzo, zelf is ie ook veel met HD video's bezig, hij wilt eentje onder de 160 euro, dus ging ik hem Geforce 9800 aanraden omdat die het ook heel super goed doet op dat soorte gebied en toruwens gamen gaat ook heel super met die
Link naar reactie
Ik zou gaan voor een 9800GTX+ of HD4850. XFX GeForce 9800GTX+ (gratis bezorging bij die winkel + laagste prijs) [url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00635976&src=TWK[/url] Sapphire HD4850 (1 GB) [url]http://www.4launch.nl/shop/product/056375/-videokaart-pci-e-radeon-hd4850-1gb-ddr3-2xdvi-hdtv/tweakers[/url] EN [url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00627609[/url]
Link naar reactie
[i:14b87e1cd9]Verplaatst naar V&M[/i:14b87e1cd9] Bijna iedereen met linux iets proberen? Ligt wel aan de doelgroep denk ik en over het algemeen zijn mensen die gewoon spelletjes willen spelen geen linux types. Ik heb enkel gezien mijn studie verplicht met linux gewerkt maar daarna het nooit meer aangeraakt, hooguit af en toe Knoppix om een pctje te checken (en daar heb je geen heftige videokaart ondersteuning voor nodig) Watvoor pc heeft "die gozer" verder? Ik zou voor ~150 euro ook eerder naar een HD4850 neigen...
Link naar reactie
[quote:8278f17e80="Rob Timmers"]De kaart van ASUS is wat goedkoper. Ik zou zowieso de kaart van Asus nemen omdat Asus een groot merk is op computer gebied. En Point of View waarschijnlijk een dochteronderneming van een groter bedrijf is. ( Ik ken Point of View zelf niet zo goed ) Ik raad je die van Asus aan;)[/quote:8278f17e80] Een beetje veilig antwoord vind je niet? Ik heb zelf een voorkeur voor ATI,, Heb zelf de Sapphire Radeon HD4870 1gb voor €189. uitstekende kaart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...