Ga naar inhoud

Kan Nvidea ook op mobo met crossfire


Aanbevolen berichten

Stel je koopt een moederbord dat geschikt is voor "crossfire". Ik heb begrepen dat dit inhoud dat je met 2 videokaarten kan werken. Dit moeten dan kaarten zijn die gebaseerd zijn op een chip van ATI geloof ik. Ik neem aan dat je ook met slechts 1 videokaart kan werken, zoals ik van plan ben, maar kan dit dan ook een kaart zijn die niet is gebouwd met een chip van ATI maar met een chip van Nvidea. Graag advies. Mike
Link naar reactie
Ik geloof dat't bij nvidia slide heet. Maar spin me er niet op vast... Overgens kun je geloof ik dan beter een flinke ATI of Nvidia kaart halen, zoals de 9800GT ofzo.. Dan ben je al sneller dan een crossfire / slide en scheeld een hoop geld! :wink: Maar waarom zou je een crossfire geschikt mobo aanschaffen terwijl je nvidia gaat draaien? kun je toch beter een normaal nvidia mobo doen? :? Tenminste.. ik krijg een beetje een "hoe krijg ik een vierkant in een rondje" gevoel bij deze vraag
Link naar reactie
Crossfire (2 kaarten van ATI gekoppeld) of SLI (2 kaarten van nVidia gekoppeld) kan alleen op een respektievelijk Crossfire of SLI bordje. Gebruik je 1 kaart dan maken deze benamingen geen mallemoer uit. Als er een PCI-e slot op je bordje zit kan elk merk kaart erin en zal prima draaien. Ga je niet met 2 videokaarten werken dan is het niet zinvol een crossfire of SLI bordje te nemen: meestal duurder en het tweede, dus overbodige (video) PCI-e slot neemt niet zelden de plek in van een slot dat je wellicht wél kunt gaan gebruiken (bijv. gewoon PCI om een geluidskaart in te doen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...