Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb namelijk een vraagje bij het volgende... Ik ben nu juist een pc aan het samenstellen maar ik zoek nog de geschikte graka... Hij moet zeer zware games aan kunnen... Crysis en dergelijke zeg maar hij moet elke game aankunnen... Ik dacht aan een graka van nVidea (XFX)... Een tijdje terug is er nieuwe graka op de markt gekomen de GTX 280 en niet al te positieve commentaar van gehoord... Nu is mijn vraag weet iemand een zalige graka voor mijn systeem... Misschien de XFX 9800 GX2 of dergelijke... Grtz Bart
Link naar reactie
hey, Ik zocht eigenlijk een Nvidea graka (XFX)... Omdat ik weet dat deze egt monsters zijn en super werken... Ik zal even men zelf samengestelde pc even vermelden... Ik zou egt een Nvidea (XFX) willen... Grafische kaart Nvidea XFX 9800GX2 XXX 680M Software OEM besturingssysteem Vista Ultimate 64 bit CPUs Socket 775 Core 2 Quad Core™ 2 Quad Q9450 Beeldscherm Samsung lcd 24” syncmaster 245 plus Voeding meer dan 600 Watt Realpower M850 Behuizing Antec Midi tower Nine hundred Samsung SH-S203P SATA Toetsenbord G15 gaming keyboard refresh Logitech G5 Laser Mouse Logitech QuickCam Pro 9000 Moederborden Socket 775 EP45-DS5 HD 3,5 inch S-ATA Samsung SpinPoint F1 (750 GB) 2* HD 3,5 inch S-ATA Seagate Barracuda 7200.11 (500 GB) Geheugen DDR2 800 4GB DDR2 800 Kit (OCZ) CPU koeler Scythe Mugen SCINF-1000 Accelero Twin Turbo Antec TriCool 120mm fan (blauw) Sharkoon Quad CCFL Caselight (blauw) Momenteel zit er de volgende graka in de samengestelde pc... Een Nvidea 9800 GX2 XXX 680M... Een heel mooi kaartje maar erg duur... Deze kaart (9800 serie) heeft lagere trapjes wat de graka betreft maar zijn ze nog even goed qua presentaties... Grtz Bart
Link naar reactie
Nvidia's zijn dan wel monsters, ATi kaarten zijn iets sterkere monsters. Voor 300 euro heb je 2x 4850 die sneller en goedkoper is dan de 9800gx2 ;). [url=http://www.techreport.com/articles.x/14990/1]Zie hier[/url]. Als je graag een kaart hebt die duurder en trager is, dan moet je dat helemaal zelf weten ;) graka=grafische kaart
Link naar reactie
Ik zou geen GeForce 9800GX2 nemen, de ze kaart is duurder en langzamer in veel gevallen dan de GTX 280. Ik heb ze toevallig van de week beiden uitgebreid gebenchmarked en het viel me op hoe de 9800GX2 tegenvalt met zware instellingen zoals 8x Anti-Aliasing (8x CSAA) en hogere resoluties. de GTX 280 is daar veel sterker in en is nu ook in prijs gedaald. voor 400 euro heb je er al een. Ik weet niet waar jij negatieve verhalen over de GTX 280 hebt gehoord hoor, enige negatieve wat ik er aan vind is de prijs. voor de rest is het een monster van een kaart.
Link naar reactie
[quote:15038dbd6b="bart 16"]Hey, Nvidea is zoveel beter... Grtz Bart[/quote:15038dbd6b] H A H A Wat zeg je, Nvidia beter dan ATI? Je volgt duidelijk de laatste generatie van ATI niet op ;). Al gehoord van de ATI 4850 en 4870? Beide topkaarten en beter dan een 9800GX2 die jij wilt. Maw, je moet niet blindelings voor Nvidia gaan, maar kijk ook altijd naar wat ATI te bieden heeft, en atm moet ik zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar ATI hoor ;). Groetjes, Endor
Link naar reactie
@Endor: Je reactie getuigt niet echt van respect voor ander mans mening. Ook al is de informatie die je geeft correct, de ATI HD 4850 en 4870 zijn erg goede kaarten voor een zeer scherpe prijs, je kan dat ook op een minder denigrerende manier kenbaar maken aan de topic starter. @Bart. Wat ik bedoel is de GeForce GTX 280 in het algemeen, niet een specifiek model. Jij noemt nu drie modelen van XFX op, zo kun je ze ook kopen van Club-3D, MSI of Asus. De XT en XXX van XFX zijn overgeklokte modellen, zo heeft Asus een TOP uitvoering die ook is overgeklokt. De overgeklokte modellen zijn ook vaak duurder. de standaard versies zijn ongeveer 400 euro. Wat ATI betreft, de HD 4870 is zeker weten een erg goede kaart voor maar 230 euro. twee van deze kaarten zijn sneller dan 1 GTX 280. Daar staat tegenover dat een enkele GTX 280 weer sneller is als een HD4870. ATI en NVIDIA zijn beide prima grafische kaarten fabrikanten, ik zou niet blindstaren op 1 fabrikant.
Link naar reactie
[quote:0e4ce45cb3="Red Dragon"]@Endor: Je reactie getuigt niet echt van respect voor ander mans mening. Ook al is de informatie die je geeft correct, de ATI HD 4850 en 4870 zijn erg goede kaarten voor een zeer scherpe prijs, je kan dat ook op een minder denigrerende manier kenbaar maken aan de topic starter. [/quote:0e4ce45cb3] Dat is jou interpretatie uiteraard. :roll: Anyway, ik lees vaak in je berichten hier op het forum, dat je ook wanneer andere mensen zeggen dat ATI atm beter op de markt speelt tov consumenten, je Nvidia altijd een duwtje vooruit geeft. Zeker over die GTX 280. Je kan gelijk hebben, maar je moet ATI en Nvidia altijd met elkaar vergelijken voor je blindelings voor merk A of merk B gaat, en dat wou ik hem even duidelijk maken. :?
Link naar reactie
Dat kan ook op een andere manier Endor. Red heeft gelijk dat je het ook op een iets meer respectvolle manier kan doen. Niet iedereen heeft zoveel kennis over grafische kaarten. Het enige wat Red zegt, en daar heeft hij toch wel een beetje gelijk in, is dat Nvidia de beste singlecore kaart heeft. En ja, 2* 4870 in CF is sneller, dat klopt. Maar door de prijsverlaging naar 400 euro is een GTX280 wel weer goedkoper dan 2 x 4870... (dan zit je op 460 euro). Dus een goeie zaak die prijsverlaging.
Link naar reactie
[quote:4c76d5f854="Endor"] Anyway, ik lees vaak in je berichten hier op het forum, dat je ook wanneer andere mensen zeggen dat ATI atm beter op de markt speelt tov consumenten, je Nvidia altijd een duwtje vooruit geeft. Zeker over die GTX 280. Je kan gelijk hebben, maar je moet ATI en Nvidia altijd met elkaar vergelijken voor je blindelings voor merk A of merk B gaat, en dat wou ik hem even duidelijk maken. :?[/quote:4c76d5f854] Ik als Moderator van dit forum spreek je aan op je manier van communiceren niet op de keuze voor de ATI kaarten. De keuze voor ATI staat hier los van en is helemaal geen verkeerde keuze. Probeer andere mensen op een nette manier te wijzen op hun fouten. Je kan ook op andere manier duidelijk maken dat het blindelings afgaan op merk A niet goed is. Ik geef NVIDIA geen duwtje vooruit omdat ik enige vorm van voorkeur heb. Ik vind dat beide partijen erg mooie producten maken. De reden waarom ik de GTX 280 verdedig is puur omdat de wereld niet zo zwart / wit is. Ik zelf ben schrijver en tester van grafische kaarten, ik probeer mijzelf daardoor zo neutraal mogelijk op te stellen en juist beide partijen goed tegen elkaar af te wegen op hun voor en nadelen. ATI heeft twee pracht kaarten op de markt gebracht, mij hoor je nergens hier negatief over. Ik vind alleen dat NVIDIA met de GTX 280 ook een mooi product heeft neergezet, ondanks de hoge prijs. Omdat deze kaart door een aantal mensen nogal makkelijk van de tafel wordt geveegd neem ik hier de verdediging op. Als je goed leest wat ik post promoot ik de kaart absoluut niet als de heilige graal die iedereen moet hebben. de GTX 280 verbruikt veel stroom, is lomp groot, heeft een zware voeding nodig en is erg duur. Daar staat tegenover dat de kaart rete snel is en veel te bieden heeft. Ik denk dat het niet verkeerd is deze kant ook te bekijken. Uiteindelijk heeft elke partij wat te bieden, ATI vlijmscherp geprijsde prachtkaartjes en Nvidia een duur monster van een grafische kaart. voor elke doelgroep een kaart, wat willen we nog meer?
Link naar reactie
@arjant2: de 4870 is al een stuk goedkoper hoor, voor [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/767/?currFilters=eNptjlEOgyAQRO%2ByJwDBYMcz9BBE%2FSASbOBDTdO7FypJQf2anbezm9HgEu8ABZqnfV38SH2ABMlOsTR2oJc3w%2FQ0LlkOqrHekmWgfGe1%2B70QIG1tngx%2FFKm0qkA8G1shTkQJdiaNumR4QWKpMCz%2BpuuBj64Rt1m3MhZ1%2F%2FvPF%2FIUShA%3D&orderField=prijs&orderSort=asc]2x 210[/url] is hij al te krijgen. Die prijsverlanging is inderdaad wel goed, maar ze moesten ook wel. Toch blijft de kaart voor veel mensen te duur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...