Ga naar inhoud

antieke videokaart


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik heb hier een antieke computer, met windows 98SE, nu wilde ik de kleuren verstellen (van 256 kleuren naar 16-bits) maar dan moet ook de resolutie omlaag omdat de videokaart maar 1mb geheugen heeft. is er een manier om zonder de videokaart te wisselen of het geheugen te vergroten toch een hoge resolutie te krijgen met 16-bits kleuren???? (bijv geheugen sharen van het moederboard) moederboard: advanzed/ZP processor: socket5, pentium1 (officieel 90mhz draait op 100mhz) videokaart: ATI Graphics Pro Turbo PCI (atim64 - GX) alvast bedankt voor alle hulp
Link naar reactie
Dat is niet mogelijk. Met 1MB kun je maar een beperkt aantal beeldpunten en kleuren aansturen, dus bij hogere resolutie valt het kleurenspectrum gewoon terug. Je kunt eens op zoek gaan naar een pci kaartje met wat meer geheugen erop. Dat zal tweedehands ook niet de wereld kosten.
Link naar reactie
[quote:15c27e3b36="priegelaar"]windows 98SE (..) nu wilde ik de kleuren verstellen (van 256 kleuren naar 16-bits) maar dan moet ook de resolutie omlaag omdat de videokaart maar 1mb geheugen heeft. [/quote:15c27e3b36] Om welke resolutie gaat het? Want in deze [url=http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080218181135AAfrboR]yahoo answers[/url] staat hoe je kunt berekenen, hoeveel video geheugen je nodig hebt. [quote:15c27e3b36="priegelaar"]is er een manier om zonder de videokaart te wisselen of het geheugen te vergroten toch een hoge resolutie te krijgen met 16-bits kleuren? (bijv geheugen sharen van het moederboard) [/quote:15c27e3b36] Dat is alleen mogelijk bij onboard video en sommige losse videokaarten. Alleen indien die losse videokaart dat ondersteund.
Link naar reactie
in de beschrijving van het moederboard staat wel iets over dit (om in de bios in te stellen): [quote:873bdb367e][b:873bdb367e]Video Palette Snoop[/b:873bdb367e] When selected, this brings up a dialog box that allows you to control the ability of a PCI graphics card to “snoop” write cycles to an ISA graphics card’s color pallet registers. The options are Enabled and Disabled. The default is Disabled. Note: Some video capture or TV tuner add-in boards may require this feature to be enabled. Depending on hardware limitations, this item may not appear.[/quote:873bdb367e] zie hier: [url]http://www.x86.org/ftp/manuals/motherbd/28178602.pdf[/url] weet iemand wat ik hier precies mee kan en of het mijn probleem oplost? (resolutie: 1024x768)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...