Ga naar inhoud

Wat moet ik nou ?!?!


Aanbevolen berichten

Ok jongens luister, ik heb al eerder zoiets gevraagt, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga binnekort een nieuwe pc kopen. Maar ik heb ook een nieuw scherm nodig. Ik gebruik de pc/scherm alleen om te gamen. Iemand anders heeft mij dit scherm al aanbevolen: Samsung SyncMaster 226BW. Maar het probleem met LCD schermen is, dat deze maar een refreshrate hebben van 75HZ. Nu gaan jullie zeggen dat de HZ niets uitmaakt op een LCD, maar als ik Counter Strike speel op 60HZ en daarna op 75 HZ voel ik toch veel verschil, dus maakt de HZ toch wel wat uit. Daarom zou ik graag een scherm willen met toch wel 100HZ of meer. Maar een LCD scherm met meer dan 75 HZ bestaat niet, dus ben ik dan gebonden aan zo'n oud groot CRT scherm of zijn er nog alternatieven? en wat kunnen jullie mij aanbevelen? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
gewoon de Samsung SyncMaster 226BW. of de HP w2207h. die laatste heb ik, en draaid op 60Hz. met een resolutie van 1680 x 1050 Hz. speeld bij lcd's geen rol. En standaard zijn ze allemaal op 60Hz. dacht ik. Het zou belachelijk zijn als je een CRT moet aanschaffen natuurlijk. Alleen een beeldbuis heeft regelrecht effect op Hz's Hoe kom je uberhaubt aan die 75Hz dan? Zet die rustig op 60 zou ik zeggen.
Link naar reactie
[quote:5f6b3a1423="FPS_Daniel"]Daarom zou ik graag een scherm willen met toch wel 100HZ of meer. [/quote:5f6b3a1423] ik heb al behoorlijk wat schermen bekeken maar tussen 75 en 100 hz ziet geen normaal mens meer een verschil.. je ogen kunnen het namelijk niet meer aan dus dan zou lcd meer dan genoeg moeten zijn. van 60 naar 75 kan ik snappen maar naar 100hz heeft geen zin, weg gegooit geld
Link naar reactie
LCD refresh rate is niet te vergelijken met CRT refresh rate. 60hz CRT zou een ramp wezen, dan zou je een trilend beeld hebben. LCD heeft hier geen last van. Echter bij een LCD treed een ander verschijnsel op. "tearing" dit gebeurd als de frame rates van het spel niet synchroon lopen met de hz van eht scherm. Dit kan opgelost worden door V-sync aan te zetten, maar dat gaat wel ten koste van he FPS. Meer dan 75hz op een TFT bestaat momenteel niet. zie ook: [quote:efc47feb8c]LCD technology latest now had 2ms (gray-to-gray) CRT technology already had approx 0.1ms (gray-to-gray) to 0.5ms in relative response. Technically a 16ms LCD would be enough, & virtually no ghosting for human eye at 60Hz. Pixel refresh rate for LCD are measured when image needs updating only when changes. No matter how fast your LCD, there still some minor choppiness/artifact during gaming FPS due to current limitations of LCD at maximum 75Hz. LCD @ 60Hz with V-Sync ON: noticeable choppiness, but with consistent image & less artifacts LCD @ 60Hz with V-Sync OFF: smooth & fluid motion, but minor inconsistent image & noticeable artifacts (tearing) [/quote:efc47feb8c]
Link naar reactie
ja ik speel altijd met V-sync aan, omdat de tearing anders heel erg is. En met V-sync aan, doet het spel automatisch het niet meer FPS dan de HZ van je scherm. En Ytterx zei dat je toch geen verschil voelt tussen 75 en 100 HZ, maar toch zou ik snelle schietspellen wel met ong. 100 FPS willen spelen. Ik heb nog nooit met een 100 HZ scherm gespeeld, dus of er dan verschil is of niet weet ik niet. Maar andere mensen zeiden ook tegen mij dat ik geen verschil zou zien/voelen tussen 60 HZ en 75HZ en dat verschil is er zeker wel, dus ... Bestaan er eigenlijk ook CRT's die iets minder ver uitsteken (groot zijn) dan de meeste of hebben ze echt allemaal zo'n grote kast?
Link naar reactie
Een groter CRT betekend een grotere kast. En wat verder die Hz. betreft, Met de steeds grotere verkrijgbare CRT's moesten ook de Hz's omhoog. Want een resolutie van 1680 x 1050 of 1200 gaat met 60Hz niet lukken. Hz is in feite alleen voor stabiliteit in het beeld. Ik weet nog goed dat de eerste 100Hz tv er kwam. Dat was gelijk al in het nieuws, want 100Hz kan een mens niet waarnemen. Als jij meend verschil te zien tussen 60 en 75 Hz op een TFT? kan dat 2 dingen betekenen. Wellicht is dan een bezoekje aan de oogarts geen overbodige luxe, of je haalt de Hz's in de war met een ander probleem. Hertz geeft aan hoe vaak het beeld per seconde ververst word. Het verschil tussen 60 en 75 gaat dus feitelijk nergens over. Dan ligt het er nog aan wat je afstand van de monitor is, en wat je gewend bent. Als ik nu naar een CRT ga kijken word ik helemaal gek! en dan maakt het geen eens uit hoeveel hz dat ding is. Ik ben al 2 jaar TFT gewend. Kortom het zichtbare verschil tussen 60 en 75 Hz op een TFT zit tussen de oren...
Link naar reactie
ok voorbeeld met CS 1.6 -beeldscherm ingesteld op 60HZ met V-sync aan. -beeldscherm daarna ingesteld op 75HZ(max) met V-sync aan. met 75HZ gaat alles veel soepeler en sneller. Als ik een paar dagen met 75HZ speel, en daarna terug ga naar 60HZ (dus mn FPS in het spel gaan ook terug van 75 fps naar 60 fps, omdat V-sync aanstaat), zie ik, en vooral VOEL ik echt veel verschil, en dat zit niet tussen mn oren :roll:
Link naar reactie
[quote:3b8b89a917="FPS_Daniel"]Maar ik heb ook een nieuw scherm nodig[/quote:3b8b89a917]Wat voor scherm heb je nu dan?? Je geeft zelf aan dat je een nieuw scherm moet. heb je nu nog een CRT? of een TFT?(want we hebben het hier over een TFT) en zo ja? welke? hoeveel inch? Met een 15" CRT zie je bv geen verschil in 60Hz of 75Hz. Met een 19" zie je geen verschil met 85Hz of 100Hz. en so on.. Je kan een TFT niet vergelijken met een CRT, En zeker niet als het al een wat oudere CRT betreft, want dan kunnen zelfs de Hz instellingen er niets goed meer aan doen. Soepel en snel lopen van een spel heeft al helemaal niets te maken met Hz. Lijkt me dan eerder een videokaart probleem. Je ziet en voeld verschil omdat je weet waneer er iets anders is ingesteld. Maar als ik 2 TFT's naast elkaar zet met 2 verschillende instellingen, Weet ik zeker dat jij niet weet welke van de 2 60Hz is of 75Hz.
Link naar reactie
hahaha ja zo kunne we nog wel even doorgaan. Neem nou maar van mij aan, of probeer het zelf eens zoals ik het in mn vorige post beschreven had, wanneer ik met V-sync aan, de HZ van mn scherm van 75 naar 60 doe. En mn FPS IN HET SPEL dus ook 15 minder worden (van 75 FPS naar 60 FPS), is dat echt een groot verschil. Ik heb nu dit TFT scherm: http://www.ciao-shopping.nl/Acer_AL1715s_12ms__335666 een ACER AL1715.
Link naar reactie
De 12ms zal eerder verantwoordelijk zijn voor het niet soepel en snel lopen van een game. Maar ale, maakt mij niet uit. Succes met het vinden van een 100Hz TFT. Of een 22" CRT bakbeest :wink: Overgens ben je wel appels met peren aan't vergelijken. Want aan je post te lezen heb je nog geen nieuwe computer. En dus ook geen nieuwe monitor, Kom je ons om advies vragen, Maar jij blijft erbij dat't aan de Hz ligt. Ook geef je zelf aan dat iedereen zegt dat't niet zo is. :? Waarom kom je ons dan om advies vragen? Mijn advies nu luid dan ook: Koop eerst die nieuwe pc die je wilt en ga dan eens kijken hoe je spel draaid. Tenslotte wil je niet voor niets een nieuwe pc.
Link naar reactie
[quote:b44ed90122="FPS_Daniel"]de super slechte: Geforce 5200 FX[/quote:b44ed90122] Nou daar is in iedergeval je probleem voor het niet soepel en snel draaien van je game. Verder wil ik je dan nog adviseren (gezien je moeite met geloven dat't niet aan de Hz ligt) Om de pc die je in gedachte hebt te kopen maar nog geen monitor erbij. Dan zul je zien Dat't probleem er ineens niet meer is en kun je veilig een 60 of 75Hz TFT kopen :wink:
Link naar reactie
Er zal zelfs een wereld voor je open gaan als je een TFT gewend bent met 12ms :wink: De TFT's zijn het afgelopen jaar sterk verbeterd. In iedergeval met een 5200FX en een 12ms TFT, Is geen enkel mogelijk toekomstig probleem vergelijken. Of er uberhaubt van uit gaan dat wat je nu merkt aan je beeld, dat dat later ook zo zou zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...