Ga naar inhoud

8800GT of EAH3870?


Aanbevolen berichten

Even een totaal ander onderwerp, maar toch met de betrekking tot de 8800GT.. Ik heb hier 2 8800GT's gevonden, maar welke is beter. Die van Xpertvision heeft meer RAMDAC (2x400Mhz) en is geklokt op 1800mhz om 600mhz en de MSI 8800GT OC is geklokt op 1900mhz en 660mhz. Welke is dan beter? Zie MSI 8800GT op: http://azerty.nl/producten/product_detail/160/58489/nx8800gt-t2d512e-oc.html Zie XpertVision Geforce 8800GT op: http://azerty.nl/producten/product_detail/160/64039/geforce-8800gt.html
Link naar reactie
RAMDAC = Random Access Memory Digital-to-Analog Converter. Dit zorgt voor het omzetten van het digitale signaal naar analoog voor analoge beeldschermen. Dit is al dik 20 jaar lang al zo'n 400MHz op diverse grafische kaarten en totaal niet van belang voor de prestatie van de grafische kaart. Zeker als er gebruik wordt gemaakt van een TFT scherm met DVI, dan wordt de RAMDAC niet eens gebruikt. Wat de keuze betreft tussen de HD 3870 en 8800GT zal ik kort zijn. De 8800GT is in de meeste gevallen sneller maar ook duurder. Daarnaast is de kaart voor zover ik heb begrepen lastig verkrijgbaar, volgens mij is de HD 3870 beter verkrijgbaar. De HD 3870 is beter voor als je Blu-Ray / HD-DVD wilt kijken, maar met een beetje CPU maakt dit ook niets uit. de beeldkwaliteit is op beide kaarten zo goed als niet van elkaar te onderscheiden. De HD 3870 is goedkoper en presteert ook erg goed voor zijn prijs. Nadeel is wel dat er een 2 slots koeling op zit waarbij de 8800GT een 1 slots koeler heeft. Wat je ook kiest, beide kaarten zijn een uitstekende keuze voor het bedrag wat je er voor betaald
Link naar reactie
Er zijn twee veelgebruitke HD codecs, MPEG-4 AVC/H.264 en VC1. Beiden worden naast het oude MPEG2 gebruikt op HD-DVD's en Blu-Ray. UVD in de Radeon HD 3800 series ondersteund beiden, de G92 core (GeForce 8800GT) ondersteund aleen H.264 VC1 is echter de minst zware van de twee en met een beetje moderne CPU heeft geen probleem met VC1. (goedkope C2D E4600 is al genoeg). Vandaar mijn opmerking dat het niet gek veel uitmaakt welke kaart je koopt voor HD decodering. Tenzij je op de achtergrond nog vannalles doet terwijl je een HD film kijkt ;) Qua game prestatie is het simpel, 8800GT is sneller, HD 3870 goedkoper. Prijs/Prestatie verhouding is nagenoeg gelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...