Ga naar inhoud

Advies videokaart en voeding


Aanbevolen berichten

@ rikvdknaap: jou theorie gaat uiteraad niet op. 8600gts is gewoon sneller dan een 8600gt. En ben je geintresseerd in overklokken dan overklok je ook een gts. Dan is een overklokte gts weer een stuk sneller als een overklokte gt. Zo kun jee een 8800gts ook naar 8800gtx krijgen maar klok je de 8800gtx weer over......... ----- Verder x1950pro-----8600gts. Tja in dx9 gaan ze vrij gelijk op. In dx10 games geeft de gts dx10 weer de pro blijft dx9 weergeven. dx10 zal mooier zijn dan dx9 maar dx10 is ook zwaarder dan dx9. Even als voorbeeldje gezien in een dx10 game: 8600gts geeft mooi dx10 weer maar op b.v medium instellingen. x1950pro geeft minder mooi dx9 weer maar draaid het wel op high. Mijn theorie is nog niet zeker omdat de games er niet zijn maar dit zag je ook bij dx7 naar dx8. en dx8 naar dx9. Een ti4 gaf dx8 weer in een game als farcry maar geeft wel meer fps als een gelijke 5serie in een dx9 game want die 5 serie draaid wel de zwaardere dx9 effeckten. Kijk ook even wat de gts echt verbruikt. Mischien is de 2600xt ook nog intressant, verbruikt wel weer meer maar kost ook minder.
Link naar reactie
[quote:1b7ee5afc9="r.marijnissen"]@ rikvdknaap: jou theorie gaat uiteraad niet op. 8600gts is gewoon sneller dan een 8600gt. En ben je geintresseerd in overklokken dan overklok je ook een gts.[/quote:1b7ee5afc9]Theorie gaat wel enigszins op omdat de core van een 8600GT veel lager geklokt is dan die van een 8600GTS. Er zit dus potentieel veel meer rek in de core van de 8600GT. [quote:1b7ee5afc9="r.marijnissen"]Kijk ook even wat de gts echt verbruikt.[/quote:1b7ee5afc9]Dit staatje geeft een goede indicatie ervan: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce8600gts_7.html
Link naar reactie
Stroom verbruik moet met de gts wel lukken. Maar ik zit liever wat ruimer nog. Laatst nog een pc verholpen van opgeblazen voeding en ook de cpu was dood. Dit met een beveiligde antec voeding. Dus mischien toch pro met voeding.... In de praktijk klokken zowel de gt als gts erg goed over dus dat maakt weinig uit de gts loopt harder maar komt ook verder met overklokken. Ik bedoel meer dat je het zo niet mag vergelijken want elk volgend model klokt ook weer over. Buiten dat als pieter niet overklokt dan is de gt matig voor een game pc. En ik denk dat hij niet aan overklokken doet, ook gezien zijn geheugen. Verder moet je wel vista draaien als je dx10 wilt zien. Dus dan komt dat er ook nog bij als hij geen vista draaid. Dus pieter, draai je vista? Ik persoonlijk wacht dx10 nog af tot de games er zijn. Straks zijn er de games en heeft een gts nog moeite met med instellingen. gt kost 120€ gts 180€ pro 114€ De x1950 pro is met nieuwe voeding @ 45€ nog steeds 20€ goedkoper dan een gts + zeker een sterk genoege voeding die evt ook meekan naar een volgende pc.
Link naar reactie
Ik draai nu geen vista. Ik heb nu windows xp mediacenter. En ik zal waarschijnlijk nog wel een poos duren voordat ik ga overstappen. Dus is het toch verstandiger als ik een nieuwe voeding erbij koop bij de 8600GTS? De 8600GTS persteert in vele gevallen zelfs beter dan een 1950pro, als ik de reviews een beetje moet geloven.
Link naar reactie
Om te helpen bij je keuze, op de eerste plaats: bij bijde maak je geen misstap. In de ene game wint pro in de andere gts, het ligt eraan welke game je speelt. Maar over alle games is de gts iets sneller. Aan de andere kant is het prijs verschil ook 65€. De gts zal je voeding wel trekken, Hoeveel hd,s heb je erbij hangen? Mocht je voeding het slecht trekken dan zal je pc uitvallen etc. In dat geval nieuwe voeding aanschaffen. Ga je dik over de max dan zegt je voeding plof. Maar dat laatste zal bij zowel de pro als gts niet zomaar gebeuren Je merkt vooral uitval verschijnselen doordat je pc onstabiel wordt. het is wel raadzaam om je 12v+ lijn te checken dat de voltages niet te veel afwijken. Als dat zo is dan loopt je voeding op zijn tenen en dat kan beteken dat hij een keer het niet vol houdt. Neem: 1-pro + voeding 160€ 2-alleen gts. 180€ 3-gts + voeding 225€ Deze keus is meer aan jouw en wat je er aan uit wilt geven. Voor de vga zeg je 170 dan zou ik de gts kopen denk ik. Maar houd in je achterhoofd dat er heel mischien een andere voeding in moet. De gts is zijn iets meer snelheid in geld niet waard. Maar dat hij dx10 aankan wel. Maar dan krijg je weer voor dx10 heb je vista nodig en wat is mooier dx10 game--dx10--gts---op medium dx10 game--dx9--pro---op high
Link naar reactie
Allemaal hartelijk bedankt voor advies. Ik ga een 8600GTS kopen ik kijk of mijn voeding het aan kan en koop anders later een nieuwe voeding. Dit is bijvoorbeeld een goed alternatief als voeding: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN4S03 ? Ik heb 2 hd 160GB, 2 dvd spelers en een cart reader.
Link naar reactie
Volgens mij moet de nieuwe voeding wel aan de BTX-formfactor voldoen als die in die Dell kast moet passen (meet anders eens de hxbxd in mm. van je oude voeding). Bijv.: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=025929 http://www.spirecoolers.com/main/product_pow_detail.asp?ProdID=580
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...