Ga naar inhoud

IRQ probleem met PCTV kaart


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem bij het installeren van een pc-tv kaart. Voordat ik xp opnieuw geinstalleerd had werkte hij nog goed. Maar nu krijg ik de voglende foutmelding: Apparaat test Apparaat test is mislukt. Vermoedelijk werd er aan de PCTV kaart geen IRQ toegewezen of werd de IRQ door andere hardware gebruikt. Controleer de toegewezen IRQ met behulp van Windows Appaartbeheer en probeer dit apparaatconflict op te lossen. Ik heb al gezocht en daar stond dat ik moest proberen om hem in een andere pci sleuf te plaatasen. Alleen ik heb geen andere vrije sleuven meer. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Hoe kan ik een IRQ toewijzen? Ik heb al in het bios gekeken en daar staat wel iets van PCI sloten. In apparaatbeheer zie ik dat hij op IRQ 18 werkt. Het gaat om een PCTV stereo kaart van Pinnacle op een ASUS P4533MX moederbord
Link naar reactie
Soms werken de simpelste oplossingen het beste. [list:bd35358179]Haal de tv kaart uit je systeem Verplaats een andere kaart naar de zojuist vrijgekomen PCI-sleuf Start de pc op, kijk of de zojuist verplaatste kaart naar behoren functioneert Sluit Windows weer af en schakel de pc uit. Plaats de tv kaart in de vrije PCI-sleuf Start de pc op, kijk of de tv kaart nu wel correct in apparaatbeheer staat vermeld.[/list:u:bd35358179] Kortom, het verplaatsen van PCI-kaarten wil de pc en Windows nog wel eens 'wakker schudden'. Verder is het aan te raden om in de BIOS alle PCI-gerelateerde instellingen indien mogelijk op automatisch te zetten.
Link naar reactie
[quote:d73a1f33d8="altec"]Nu zie ik in apparaatbeheer dat de tv kaart en mijn onboard netwerkkaart allebei IRQ 19 gebruiken. Kun je op 1 of andere manier de IRQ toewijzen?[/quote:d73a1f33d8] Check eerst of er info staat bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? En controleer ook of bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Bij Hardwarebronnen > IRQ wel bij alle IRQ's OK staat. Als je de tv kaart een eigen IRQ wilt toewijzen, zou je dat kunnen nakijken in je moederbord manual. Daar staat als het goed is welke PCI sloten een eigen IRQ hebben. Of in Systeeminfo. Bij Hardwarebronnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...