Ga naar inhoud

7900GT koeler vervangen


Aanbevolen berichten

Er zullen ongeacht meer mensen last van hebben: het geluid van de stock-koeler van de 7900GT... Na een tijdje op internet gezocht te hebben blijken de volgende koelingen te passen: Arctic Silencer 5 (Rev3, maar werkt Rev2 ook?) Arctic Silencer 6 (Past perfect, maar heeft geen geheugenkoeling, iets dat ik kan compensenseren met gewone blokjes?) Zalman VF700 (past perfect, maar koelt tie ook goed?) Zalman VF900 (te duur) De Silencer 5 moet gemod worden, er moet een centimeter van het uiteinde gezaagd worden, ik ben daartoe bereid, maar dan moet ik wel weten of de koeling het waard is... Wat kan ik beter doen dus: Silencer 5 of Silencer 6 Weet iemand dan ook nog of de Silencer 5 Rev2 past (met andere voedingsconnector) Sander
Link naar reactie
Nou, de vraag of de zalman's goed koelen --> ik zou je geen arctic adviseren. De arctict maakt nog steeds redelijk veel lawaai. Ik zet hem wekelijks voor mensen die hem persé willen hebben op videokaarten, en bij het testen van die kaarten met de koeler komt me iedere keer het lawaai van die dingen de oren uit. De Zalman's daarentegen, maken bijna géén geluid. Ik heb zelf de VF900-Cu op mijn X850XT @ PE zitten, en ik hoor de koeler NIET. De kaart wordt op dit moment (met BF2 op de achtergrond lopend) ong. 27ºC. Dus koelen doet ie zéker. Toen ik mijn 6800GT nog had, zat er een VF700-Cu op, en die koelde uiteraard ook zeer goed, maar lang niet zo goed als de 900. De 900 mag dan wat duurder zijn, het is zijn geld ECHT waard !! MvG ps: dit mag misschien persoonlijk wezen, maar al die mensen die ik toch heb kunnen overtuigen om een zalman ipv arctic te nemen, zijn mij dubbel en dwars dankbaar. Ook de mensen die nadat ze een arctic hadden, toch maar een Zalman gekozen hebben.
Link naar reactie
[quote:cb4702a5a2="Vandread"]Jammer dat de [url=http://tweakers.net/pricewatch/134015/Arctic-Cooling-NV-Accelero-X1-prijzen.html]arctic accelero[/url] niet past. Schijnt superstil te zijn. Wat ik wel zie is dat Arctic bezig is met een andere koeler voor de 7900gt: de Accelero S1, komt in oktober.[/quote:cb4702a5a2] Ik weet het, maar daar ga ik niet meer op zitten wachten, wil deze week een nieuwe kopen: er is bovendien een nieuwe kandidaat: Zalman FS-V7 Fatal1ty zeg het maar, welke moet ik nemen?
Link naar reactie
[quote:75fc5eebea="NoepZor"]verbruikt die 7900GT meer of minder dan een 6800GT ? Als ie gelijk of minder verbruikt zou je hem ook kunnen koelen met een VF700-cu.[/quote:75fc5eebea] Minder, das voornamelijk te zien aan het formaat van de standaard koeler.... (denk ik) Volgens mij wordt tie wel minder warm... Maar RD koelde zijn X1800XT toch ook met een FS-V7.... dan moet een 7900GT toch geen probleem zijn, noch voor de FS-V7 noch de VF700cu
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...